Saatchi & Saatchi Advertising estimeaza 10 Mil.EUR in 2008
Miercuri, 10 Decembrie 2008
( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

Saatchi & Saatchi Advertising estimeaza in acest an 10 Milioane EUR, a afirmat pentru AdPlayers, Mona Opran (foto), Managing Director al companiei. 

10 Mil. EUR in 2008; 7,4 Mil in 2007

Agentia de publicitate Saatchi & Saatchi estimeaza in acest an o crestere organica de aproximativ 15% fata de 2007, an in care, dupa cum a afirmat Mona Opran pentru AdPlayers, compania de publicitate inregistra o cifra de afaceri de aproximativ 7,4 Milioane EUR.

Opran este sefa Saatchi & Saatchi Advertising ( agentie de publicitate), Saatchi & Saatchi X (shopper marketing), Pantone Studios (Casa de productie), trei dintre companiile membre ale grupului de comunicare Centrade al carui presedinte este Radu Florescu.

Pe langa cele trei companii conduse de Opran, grupul de marketing si comunicare Centrade mai include companiile Zenith Media ( agentie de media ), ZED Digital (marketing digital), Saatchi & Saatchi PR ( Public Relations) si Cable Direct (Regie de vanzari).

Criza 

Sefa companiei spune ca agentia de publicitate a investit in acest an in seniori, si mai mult, in 2008 nu a demisionat nimeni. „Cred ca avem o echipa competitiva, si vrem sa mergem mai departe in 2009 cu echipa completa”, a mai afirmat Opran, intrebata de AdPlayers, in ce fel va afecta mult mediatizata criza financiara business-ul si echipa agentiei.

„Nu vreau sa luam nicio decizie de echipa, pana cand nu trecem de licitatiile aflate in curs de desfasurare”, a motivat Opran. „Ne asumam o investitie fireasca la inceput de an si cred ca business-ul Saatchi & Saatchi va creste si in continuare”, explica managerul companiei, care isi propune ca anul viitor sa fie un an cel putin la fel de bun ca 2008, chiar daca recunoaste ca reculul economic generat de criza financiara va afecta piata de publicitate, in special pe cea de media. 

„Bugetele sunt regandite, ceea ce ne priveste direct, insa pe de alta parte avem branduri puternice care cu siguranta au nevoie sa comunice”, sustine Opran. „Va fi insa un an in care trebuie sa fim eficienti, si nu vad de ce nu vom avea inclusiv pachete de servicii pe grup, pentru a eficientiza relatia cu clientul, iar clientul va plati pentru valoarea primita”.

Doua tipuri de agentii: "mici" si "360"

Vorbind despre cum ar clasifica piata de publicitate in functie de retributia agentiilor, managerul Saatchi & Saatchi spune ca pe piata de marketing si comunicare sunt in principiu doua tipuri de agentii: agentiile mici cu „fee-uri”  mici (comisioane de agentii), iar a doua categorie o formeaza agentiile care pot oferi expertiza si consultanta impachetata – in care servicii 360 este de la sine inteles ca agentia le ofera  din start.

„Clientii care cauta astfel de servicii de comunicare, stiu de obicei sa aleaga agentiile participante la un pitch si  prin urmare sa compare in licitatie „mere cu mere”, explica ea.

Desi nu a nominalizat clientii, Opran a dezvaluit pentru AdPlayers ca in prezent agentia de publicitate participa la patru licitatii de publicitate, doua procese de selectie in domeniul Alimentar, unul in domeniul Asigurari, iar unul pentru un cont de Comunicare Publica. 

2009

Ce vrea sefa Saatchi & Saatchi de la 2009? Mai multa disciplina in derularea proiectelor de comunicare, si mai multa responsabilitate atat a echipei pe care o conduce, cat si din partea clientilor:

„As vrea ca toata lumea sa fie constienta ca atunci cand lucrezi cu o agentie pornesti un intreg angrenaj, o masina, iar asta inseamna sa stii in ce directie vrei sa mergi; la fel, si noi trebuie sa fim responsabili atunci cand dam un raspuns si sa ne asiguram ca el este cuantificabil si raspunde cerintelor clientului.”, a conchis Mona Opran.

 


PUBLICITATE: