Raport „This Year Next Year” GroupM. Piata globala de publicitate si-a dublat valoarea in ultimii 10 ani
Luni, 20 Iunie 2022

 

Raport „This Year Next Year” GroupM. 

Piata globala de publicitate va atinge 850 de miliarde de dolari in 2022, de doua ori mai mult decat nivelul inregistrat in urma cu 10 ani.

AdPlayers. Info

GroupM anunta in editia din iunie a raportului „This Year Next Year” ca piata globala de publicitate va atinge 850 de miliarde de dolari in 2022, de doua ori mai mult decat nivelul inregistrat in urma cu 10 ani.

Potrivit grupului de media, piata va creste intr-un ritm anual de 9,7%, respectiv 8,4%, excluzand impactul publicitatii politice din SUA, arata datele furnizate de cel mai prestigios raport global din industria de media, pe care il puteti citi integral aici.

Desi 2022 este un an marcat de inflatie, cresteri salariale si presiuni din ce in ce mai mari pentru reglementarea Big Tech, majoritatea marketerilor continua sa creasca bugetele de media.

„Suntem sub potential, reprezentam 0,1% din piata globala de publicitate, cu un PIB de 0.3% din economia globala. Avem o piata de publicitate de 4 ori mai mica decat piata din Polonia, la un PIB de 2,4 ori mai mic. In conditiie unei evolutii macroecomice pozitive, piata de publicitate va continua sa creasca anual cu 8%-10% in viitorul apropiat, cu un ritm semnificativ mai accelerat in digital”, spune Mihai Visan, Head of Trading GroupM Romania.

Publicitatea digitala va atinge 73% din veniturile industriei global

Specialistii GroupM estimeaza ca publicitatea digitala va atinge 73% din veniturile industriei globale anul acesta, in contextul in care, cu numai 10 ani in urma, digitalul reprezenta doar 27% din totalul pietei. In acelasi timp, piata devine din ce in ce mai concentrata: top 5 furnizori globali atrag in prezent 53% din veniturile totale - Google si Facebook cumuleaza 40% - fata de numai 20% in urma cu 10 ani.

In Romania este asteptata o crestere a pietei de 7,4% fata de anul trecut, cu 5% in TV si 12% in digital. Piata este in continuare dominata de TV, care inseamna 56% din publicitatea totala, versus 34% cat reprezinta acum digitalul.

Cele mai importante tendinte pentru media globala, extrase din raportul This Year, Next Year, iunie 2022:

•            Digital

Platformele de publicitate digitala urmeaza sa aiba o crestere de 11,5%, fata de 13,5% cat se preconiza anterior.

•            Tv

Dupa ce pe parcursul lui 2021 a revenit cu o crestere de doua cifre, la nivel global televiziunea pare sa se indrepte spre o crestere mai lenta (exceptam impactul publicitatii politice din SUA), de 4,4% in 2022.

•            Outdoor

Publicitatea outdoor tinde sa revina, treptat, la nivelul de dinainte de pandemie, in majoritatea zonelor lumii. Inceputul anului 2022 a fost prielnic, pentru ca oamenii petrec din nou mai mult timp in afara casei. Brandurile noi si in special cele din turism ajuta acest sector sa creasca.

•            Audio

Acest segment va avea nevoie de mai mult timp ca sa-si revina complet, in cazul in care va reusi sa faca acest lucru, deoarece continua sa se orienteze mai ales pe publicitate locala, care reprezinta o felie din ce in ce mai mica din economia globala. Totusi, sunt multe lucruri ce se pot schimba in bine, mai ales daca luam in calcul evolutia noilor servicii digitale oferite de radiodifuzori pe Spotify sau alte platforme de podcast.

•            Reviste si ziare

Un numar tot mai mare de branduri apreciaza importanta acestui tip de media pe masura ce constientizarea impactului social-cultural incepe sa conteze mai mult in media buying. In plus, editorii si-au diversificat ofertele digitale pentru a include podcasturi ce reusesc sa asigure viabilitate si crestere pe termen lung, in special pentru publicatiile cu orientare nationala sau globala. Cu toate acestea, factorii generali care au cauzat declinul anterior – mai ales concurenta crescuta din partea platformelor digitale - vor continua sa influenteze acest sector.

Parte a grupului de marketing si comunicare WPP, GroupM este lider global de management al investitiilor in media care gestioneaza peste 60 miliarde USD in investitii anuale de media, prin intermediul agentiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX si Xaxis.

Mai mult in Business, Media, Cercetare


PUBLICITATE: