Mihaela Radulescu face aproape 1 Milion EUR pe an din publicitate
Vineri, 14 Martie 2008



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Accesibila, fara fitele unor publicitari care nu-si mai vad capul de treburi atunci cand trebuie sa vorbeasca despre cea mai recenta campanie de comunicare, Mihaela Radulescu, una dintre vedete de televiziune cele mai bine cotate in publicitate, isi face timp pentru AdPlayers sa povesteasca din experienta ei cu industria de marketing si comunicare.

 

„Anul trecut am avut, undeva, in jur de 800.000 - 900.000 de EUR din publicitate” a declarat pentru AdPlayers, Mihaela Radulescu, despre cifra de afaceri care a avut-o din comunicare, in 2007.  Un an bun, recunoaste ea, pentru firma cu doar 2 angajati care ii poarta numele, si care a participat anul precedent la mai multe evenimente de prezentare.

 

Pentru o cifra de afaceri exacta ne indruma catre un om care se ocupa de contabilitatea firmei. Pentru a asigura toate serviciile de reprezentare de care cu siguranta are nevoie in industria comunicarii, Mihaela Radulescu SRL, compania care o reprezinta pe vedeta de televiziune in contractele de publicitate, mai lucreaza, dupa cum sustine vedeta, cu „cea mai mare firma de audit” si alte doua companii de avocatura de la Bucuresti sau de la Londra.

 

Primul contract in publicitate a fost Elida Faberger, dar spune ca prima campanie „mai importanta” a fost pentru cafeaua Jacobs. A inceput sa lucreze in publicitate acum 11 ani cu 100 de dolari, o suma mare la acea vreme, isi aminteste ea. Acum semneaza contracte si de 100.000 EUR, dar vine si la evenimente mai importante, pentru 5.000 EUR.

 

Spune ca nu bate palma pe mai mult de 1 an, in schimb se mandreste cu cei 5 ani pentru Pantene, record care, sustine ea, a ramas neatins de nicio vedeta care a lucrat pentru marca de la Procter & Gamble in Europa.

 

 

AdPlayers: Ce-ar trebui sa faca cineva ca sa lucreze cu Mihaela Radulescu, pentru un spot sau pentru un eveniment?

Mihaela Radulescu: Trebuie sa va spun ca am tot mecanismul bine pus la punct ca orice vedeta de afara. Realitatea este ca celor din presa li s-a parut ceva nefiresc, de cate ori am incercat sa spun treaba asta. Lumea se intreaba „cum adica, eu vreau sa vorbesc cu Mihaela Radulescu, si ma pune sa vorbesc cu altcineva? Cu un intermediar?”

 

La noi oamenii nu au reusit inca sa se obisnuiasca cu ideea de agent, desi cred ca am fost printre primele vedete din Romania care mi-am angajat un agent si un om de PR. La un moment dat chiar ma gandeam ca, daca se pune problema, as putea sa si renunt la omul de PR ca sa pastrez agentul. Pentru ca acesta din urma face o gramada de lucruri din treburile mele pe care in mod real nu mai am timp sa le fac.

 

A durat ceva timp sa conving lumea ca este nevoie de un agent pentru astfel de servicii. Mi-a fost mult mai usor cu agentiile de publicitate, poate si pentru ca cei care lucreaza in astfel de companii sunt mai familiarizati cu astfel de lucruri in meseria aceasta. Oamenilor din publicitate nu li s-a parut ciudat ca ei nu vorbesc direct cu Mihaela Radulescu, ci cu un agent al meu.

 

Banuiesc ca aveti o companie. Cum se cheama?

Mihaela Radulescu SRL. Serios (rade). Chiar asa se cheama. Sigur ca unii oameni ma cauta direct pe mine, fie si numai ca acord de principiu, sa vada daca sunt interesata sau nu, si dupa aceea intervine problema agentului care se ocupa de comunicarea cu clientul.

 

Mai exista apoi intocmirea contractelor, conditiile, se apeleaza la avocatii mei. Urmeaza activitatea unei firme care se ocupa de contabilitatea respectivelor contracte. Este un mecanism complet care asa functioneaza la mine.

 

Cand ati infiintat firma?

Of doamne (ofteaza), nici nu mai tin minte, acum vreo 8-9 ani. Sper sa nu spun o prostie dar nu mai stiu exact anul, ar trebui sa ma uit prin hartii.

 

Mai stiti prima reclama pentru care ati lucrat?

Da. Am facut si cateva proiecte mai micute pe radio sau diverse afise, insa prima reclama importanta pentru care am lucrat, pentru cine isi mai aduce aminte, a fost pentru Elida Faberger, niste produse foarte in regula pe piata la vremea respectiva.

 

Insa prima reclama mai mare din care am castigat bani frumosi si a fost vizibila pe mai toate mediile – Tv, presa scrisa, radio - a fost la cafeaua Jacobs. Era o perioada in care aveam deja inceputul meu de succes, sa-i spunem, si am fost aleasa sa fiu purtatoarea de imagine a marcii timp de un an de zile. Asta ar fi, sa-i zicem, prima campanie importanta.

 

Au urmat, dupa acestea, o multime - pentru Connex, Pagini Aurii, si multe altele, insa n-as putea sa le enumar pe toate, pentru ca au fost foarte multe de-a lungul timpului.

 

Daca ar fi sa le facem o contabilitate, pentru cate campanii ati lucrat?

Am facut, cred, vreo 20 de campanii publicitare importante, dar sigur ca aici nu intra si cele care au intrat numai pe radio, sau alte colaborari punctuale. Unele au fost numai pe televiziune, altele pe print, sau doar mesh-uri outdoor.

 

Daca vorbim in total, cred ca sunt vreo 30-40 de campanii. Si nu le socotesc aici pe cele facute de televiziune, in baza contractelor semnate direct de posturile de televiziune, pentru proiectele lor de promovare.

 

Cati oameni are Mihaela Radulescu SRL?

Compania nu are multi oameni. Are 2 oameni dar am foarte multe companii cu care colaborez pentru servicii. Lucrez cu cea mai mare firma de audit din Romania, mai lucrez cu firme de avocatura din Bucuresti sau de la Londra, deci am oameni pe care ii platesc cu bani grei ca sa fiu in regula cu toate actele si sa am un contract foarte bine acoperit de servicii pentru orice client care ma doreste sa lucrez in publicitate.

 

Lucrati pe campanie sau pe o perioada de timp, exclusivitate pe perioada nelimitata?

Este o greseala sa lucrezi pentru un client pe o perioada nelimitata, si cred ca nu te poti lega pe o perioada lunga de un client. Lucrurile se mai schimba in timp. Eu am invatat sa iau felii mici din tortul asta al publicitatii.

 

Care sunt cele mai scurte contracte si care sunt cele mai lungi?

Cele mai scurte sunt evenimente ca acesta, la care suntem prezenti acum. Cu berea Redd’s (Ursus Breweries) am avut o colaborare punctuala pentru aceasta lansare. Dar mai putem avea, daca le mai vin vreo idee. Eu am mai colaborat cu Ursus Breweries si mai am astfel de colaborari cu alte companii care ma solicita pentru tot felul de produse de-ale lor.

 

Cea mai lunga colaborare am avut-o cu Procter& Gamble, pentru samponul Pantene, unde colaborarea noastra a fost de un real succes, pentru ca altfel n-am mai fi continuat mai multi ani. Am lucrat mai intai 1 an, timp in care au mers foarte bine vanzarile, a urmat si un al doilea an dupa succesul primei campanii. Si tot asa, am ajuns la 5 ani de colaborare, lucru care nu se intampla pentru nicio vedeta din Europa cu care sa fi lucrat Pantene. Niciuna din fetele care au lucrat pentru marca de la Procter& Gamble nu a avut 5 contracte.

 

De-a lungul timpului mi s-a parut foarte important sa-mi cunosc valoarea pe piata, ca sa stiu ce ii pot cere unui client. Si asta pentru ca eu nu sunt vreo „moarta de foame” sau „disperata” sa fac reclame.

 

Cred ca exista doua motive mari si late pentru care un om cinstit face reclame, vorbesc de meseria mea: unu - sa castigi niste bani frumosi, ca nu poti sa muncesti degeaba -  si, doi - in situatia mea, 30% din onorariul meu se duce catre caritate. Si atunci mai am un motiv in plus sa lucrez, pentru ca am cum sa finantez proiectele mele umanitare.

 

Care au fost cei mai putini si cei mai multi bani castigati din publicitate?

Nu pot sa spun punctual, datorita clauxelor de confidentialitate din fiecare cotract. Dar pot sa spun ca am lucrat la inceputul carierei mele si pentru reclame de 100 de dolari. Era o suma uriasa acum 11 ani, iar astazi recunosc cinstit ca am un pret de la care nu ma abat si pe care pot sa-l si spun fara nicio problema, pentru ca nu-i ceva ascuns.

 

La un eveniment, unul ca acesta, la care ne gasim acum, este relativ simplu. Dar mai sunt si alte evenimente de companie mai mari, petreceri, aniversari, lansari - unde fara 5.000 EUR minim nu lucrez – vorbim de cele organizate in Bucuresti, pentru ca la cele din deplasare mai intervin alte costuri.

 

Cea mai mare suma pe care am luat-o pe vreo campanie este de 100.000 EUR net, plus TVA. Vorbim de o perioada de maxim un an, pentru ca nu am facut niciodata contracte pe o durata mai mare. Niciodata. Si nici n-o sa fac.

 

Cati bani ati facut in 2007 din publicitate?

Exact, nu stiu, pentru ca am un om la contabilitate care poate sa va spuna cu precizie. Insa anul trecut am avut undeva in jur de 800.000 - 900.000 de EUR din publicitate. Este adevarat ca a fost unul dintre cei mai buni ani, din acest punct de vedere, dar s-a intamplat. Insa nu este asa in fiecare an. Anul 2007 a fost un an mai bun, cand s-a intamplat sa am mai multe contracte de evenimente de prezentare.

 

Pentru cine nu lucreaza Mihaela Radulescu?

Nu lucrez pentru produse pe care nu le folosesc, pentru produse in care nu cred, sau pentru cele de proasta calitate. Sunt multe contracte pe care sunt nevoita sa le refuz, tocmai pentru ca nu vreau sa lucrez pentru produse care nu sunt de calitate, sau cu care nu pot sa-mi asociez statutul de mama, de nevasta.

 

Prin urmare nu ma alatur unor astfel de produse nici macar pentru onorarii cu cifre impresionante. Chiar am refuzat un contract pentru o suma foarte mare, tocmai din acest motiv. Nu ma simteam deloc in legatura cu produsul. Trebuie sa am grija de acest lucru, pentru ca eu nu traiesc numai din reclame - lucrez in televiziune unde mi-am castigat o credibilitate si trebuie sa am mare grija de munca mea.

 

Unde o poate gasi o agentie de publicitate pe Mihaela Radulescu?

Stiu ei exact unde sa ma gaseasca. 


PUBLICITATE: