"Lingouri" de hartie de 2,5 Miliarde de euro. Distribuite de Antalis.
Luni, 19 Octombrie 2015

Mostrar de „Lingouri” de hartie de 2,5 Miliarde EUR distribuite de Antalis

Cu una din facilitati amplasata la Aberdeen (Scotia), urmasii bunicului Alex Pirie - „fine paper makers” de la 1770, scot de aproape 250 de ani pe poarta fabricii in fiecare ora tiruri de hartie pentru tipar, solutii de packaging, comunicare vizuala si birou.

adplayers. Iulian Toma

1,5 Miliarde de euro. O cifra de afaceri imensa pentru orice firma, nu doar o fabrica de hartie pentru  tipar. Este volumul pe care producatorul Arjowiggins il fabrica si compania Antalis il distribuie. Aceasta din urma distribuie insa mult mai mult: 2,5 Miliarde de de euro! Masinariile de sute de tone prin care hartia ajunge de la pulpa la produsul final sunt numerotate pana la 10 la Aberdeen, un orasel din Scotia, cel mai verde pe care l-am vazut vreodata.


Stoneywood Mill, fabrica de la Aberdeen, este un monstru de piatra, otel si hartie unde „bunicul” Alex Pirie detine facilitati de productie de „fine paper makers” de la 1770. "Alex Pirie. Fine paper makers" se numea atunci. Astazi, 
Stoneywood Mill este o uzina cu precizie digitala producatoare de adevarate lingouri, dupa valoarea si importanta produsului care iese pe poarta.

Daca nu stiti unde sunt securizate diplomele University of London, adplayers a vazut locul unde, sub niciun motiv, nu poate intra niciodata un singur om, ci obligatoriu doi. Aceasta este regula cand ai acces in „vistieria” unde sunt depozitati cilindrii care personalizeaza hartiile unor mari institutii financiare, administrative sau de educatie din intreaga lume. Pentru a evita o eventuala catastrofa provocata de colectarea vreunei imagini din uriasul „seif”, camere de luat vederi aflate la tot pasul studiaza orice miscare a vizitatorilor strict supravegheati in grupuri de maxim 4-5 oameni.

Odata intrati, 13 jurnalisti din lume, printre care a avut onoarea sa se numere si unul de la adplayers, au pus pe „silentios” inclusiv aparatele de fotografiat. Colectarea oricarei imagini este, bineinteles, interzisa. Cum altfel ar putea fi cand te afli langa „lingourile” increderii unor institutii financiare sau de educatie unde increderea este construita uneori in sute de ani?

Cu standarde de securitate impotriva accidentelor si certificate verzi pentru fiecare picatura de apa sau milimetru de produs care au fost verificate cu investitii de miliarde de euro, fabrica produce hartie pentru patru directii principale de lucru. Doar pentru a etala sortimentele a trebuit sa produca un mostrar de cateva kilograme. 5 kilograme este greutatea book-ului „arjowiggins - international standards for creative papers” care pune la dispozitie doar paleta de lucru nu si sutele de tone angrenate in spatele fiecarei pagini din cele 2.000 (doua mii) ale cartii. Nici nu stiu cum le-au legat. Numai grosimea mostrarului are aproape 10 centimetri (foto sus). 

Prin cele patru directii principale de business, Antalis acopera de la hartie de tiparit si solutii creative inovatoare pentru packaging si design, la hartie pentru comunicare vizuala (viscom) si toate hartiile pentru birou pe care vi le puteti imagina, laboratoarele si masinile primesc materia prima initiala - pulpa de hartie, din toate colturile lumii.

Hartia pentru tiparit

Recunoscuta drept lider de piata in Europa, Antalis serveste peste 70.000 de tipografii, designeri, editori si agentii de publicitate din intreaga lume. Achizitia Xerox in 2013 de catre Antalis spune de la sine despre implicarea producatorului in personalizarea cerintei clientilor si ofera doar una dintre dimensiunile de dezvoltare ale companiei.

Cu un portofoliu de 12.000 de produse actualizat permanent la cerintele pietei doar in acest segment de piata, producatorul acopera cele mai diverse nevoi ale clientilor. Doar o imagine a cerintei clientilor, productia Antalis  numara marci precum Novatech, Conqueror, Curious, Cocoon, Print Speed, Olin sau KeayKolour.

Solutii de packaging inovative

Solutii de packaging inovative reprezinta a doua directie Antalis, companie care se pozitioneaza drept singurul producator pan-european in acest segment de piata cu o gama completa de materiale, sisteme, solutii si servicii pentru packaging.

Antalis acopera de la cerintele unor grupuri industriale majore in intreaga lume, la industria auto sau de electronice si nu in ultimul rand marile companii din domeniul produselor farmaceutice. Un numar de 5000 de produse si standarde de productie vorbesc de la sine despre versatilitatea solutiilor de de packaging pentru orice nevoie de ambalaj, de la solutii speciale impotriva coroziunii, la personalizari speciale impuse de cerintele clientilor.

Comunicare vizuala

Materialele pentru comunicare vizuala sunt a treia preocupare de productie de la cerinte flexibile sau rigide de media, pana la design de postere cu impact sau comunicare point-of-sales, de la signalistica pana la produse de tip display pentru retele de magazine sau in industria auto, produsele Antalis ajung sa acopere inclusiv segmentul de decoratiuni interioare.

Hartie pentru birou

Desi la o prima vedere ar putea sa para o cerinta banala, nu este deloc asa. Cerintele biroului in conditiile competitivitatii acerbe pe piata nu mai reprezinta deloc o cerinta usoara pentru un producator de hartie.

Magazia de cilindri care personalizeaza hartiile marilor corporatii reprezinta si ea doar parte a preocuparii fabricii de la Aberdeen pentru a satisface nevoile tot mai sofisticate ale clientilor pentru „hartia de birou”. De la universitati pana la institutii financiare sau administrative, hartia de birou nu mai reprezinta deloc o coala de diferite dimensiuni sau gramaje. Practic, acesta nu este un sortiment sau o marca. Produsul poarta chiar numele clientului.

Compania este preocupata de doua domenii principale: directia de imagine si seriile Xerox pentru toate tipurile de consumatori, de la productia de birou la hartii destinate tiparului digital.

Despre grija pentru securitate in procesul de productie la preocuparile Antalis pentru mediu in fabricarea hartiilor de 1,5 miliarde de euro, adplayers va dezvalui preocuparile stranepotilor lui Alex Prie intr-un episod urmator.

Cilindru pentru marcarea (whater mark) / filigranarea gamei de hartii Conqueror.

Mai mult in Productie, Packaging & Design


PUBLICITATE: