AdPlayersREPORT Boom: primul raport transparent din publicitatea online
Joi, 22 Mai 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

AdPlayers prezinta primul raport detaliat al unei regii de publicitate online pe categorii de consumatori. AdPlayersREPORT Netbridge Investments, 1 ian – 15 mai 2008, urmareste valoarea publicitatii online atrase de agentia de publicitate online pe principalele 29 categorii de investitori de publicitate in perioada mentionata.

 

Raportul reprezinta practic primul pas al unei companii de profil in drumul spre transparenta datelor privind consumul de publicitate online. Compania a furnizat, la cererea AdPlayers, un raport detaliat privind incasarile de publicitate pe primele luni ale anului.

 

Cifrele reflecta valoarea totala a comenzilor de la inceputul anului pana la jumatatea lunii mai, pentru anul in curs, pe diverse categorii de clienti de publicitate. Cel putin la fel de interesanta este promisiunea companiei de a furniza clientilor si furnizorilor sai trimestrial astfel de cifre detaliate pe domenii de investitori in publicitatea online.

 

2,7 Milioane EUR, pana la 15 mai a.c.
„Prima jumatate a anului arata promitator”, a afirmat Valentin Oeru, Executive Director la Netbridge Investments, care a derulat pe pana la 15 mai comenzi online in valoare de aproximativ 2,7 milioane EUR.

 

„Cea mai puternica categorie a fost Business, Finance & Government. Practic discutam de banci si servicii financiare in cea mai mare parte”, spune Oeru. „Urmeaza Food & Beverages, Auto, Telecom carora li se succed Produse de infrumusetare si cosmetice”

 

Potrivit cifrelor furnizate pentru AdPlayers, numai primele cinci categorii de consum inseamna in total aproximativ 70% din volumul business atras de BOOM.

 

„Exista o crestere spectaculoasa in domeniul auto, domeniu care anul trecut nu a excelat iar acum se afla pe pozitia a treia. Ne mai steptam ca Telecomul sa creasca - acum pe locul 4, si este posibil sa urce chiar pe locul 2-3”, a mai explicat directorul executiv.

 

Despre categoriile care au dezamagit in privinta consumului, industria de turism si hoteliera consuma aproximativ 0,1% din totalul cheltuielilor de publicitate online.

 

Unlimited Sports Media + Imedia: 37%

Intrebat ce volum de business au adus cei mai importanti editori online proaspat intrati in portofoliul regiei, Valentin Oeru spune ca numai site-urile in jurul nucleului GSP administrat de Unlimited Sports Media impreuna cu Imedia se dovedesc a fi o achizitie buna reprezentand 37% din cifra de afaceri a companiei.

 

Oficialul crede ca cele doua achizitii vor pastra o cota cuprinsa intre 35% si 40% din volumul veniturilor din publicitatea online de la Netbridge Investment, estimat la inceputul acestui an pentru AdPlayers la aproximativ 8,5 milioane EUR.

 

„Dintre noii intrati mai avem rezultate bune si de la Trilulilu, care se afla in prezent pe pozitia 7 in topul veniturilor pe titluri, insa ne asteptam sa urce in top 3-4”

 

Comparand veniturile din acest an cu cele de anul trecut, Oeru sustine ca acest volum de publicitate online s-a triplat. In aceeasi perioada din anul 2007 Netbridge inregistra sub 1 Milion EUR.

AdPlayersREPORT BOOM: 1 ian - 15 mai 2008
Investitori in publicitatea online pe categorii de Consumatori 
( sursa: compania )

                 
                 
  Categoria Ianuarie Februarie Martie Aprilie Mai Total NET (Euro) % din total CA
1 Business Finance and Government 106,582.08 110,991.84 101,922.39 163,533.21 83,695.86 566,725.38 20.81%
2 Food and Beverages 133,747.97 26,891.10 73,006.41 91,240.35 45,573.83 370,459.66 13.60%
3 Transportation, Cars, Air and Public Transport 89,176.18 51,979.15 79,206.27 102,200.47 20,496.11 343,058.19 12.60%
4 Telecommunications and Internet 73,278.49 63,126.98 69,140.48 74,069.43 50,820.33 330,435.71 12.13%
5 Beauty aides, cosmetics and personal care 32,415.65 26,597.90 138,605.53 44,789.27 8,212.50 250,620.85 9.20%
6 Dotcom Companies Online 46,915.32 46,626.52 74,750.57 42,988.66 32,000.00 243,281.07 8.93%
7 Insurance and Real Estate 33,139.84 33,759.45 31,878.00 25,226.61 16,002.78 140,006.67 5.14%
8 Computers, Office Equipment and Stationery   76,684.41 3,554.14 9,764.52 2,727.50 92,730.57 3.40%
9 Entertainment and Amusements 165.41 13,829.72 28,160.91 23,080.38 5,774.44 71,010.86 2.61%
10 Drugs, Remedies and Medical Supplies 14,531.25 7,358.11 3,236.56 12,709.95 33,133.49 70,969.35 2.61%
11 Retail   10,154.32 19,315.46 18,643.15 8,595.00 56,707.93 2.08%
12 Home Furnishing and Building 3,594.59   17,217.95 3,863.92 6,177.00 30,853.47 1.13%
13 Gasoline, Lubricants and Fuel 2,128.38   1,013.51 20,259.68 5,777.78 29,179.35 1.07%
14 Spirits Beer and Wine 1,486.49 9,652.78 11,038.99 5,183.60   27,361.86 1.00%
15 Household Equipment and Supplies       3,111.49 20,313.44 23,424.93 0.86%
16 Sporting Goods Toys and Games   262.70     21,434.17 21,696.87 0.80%
17 Pets Livestock and Animal supplies       10,809.95   10,809.95 0.40%
18 Business Propositions and Employment Recruitment 326.50 1,424.86 5,502.42   500.00 7,753.78 0.28%
19 Soaps, Cleaners and Polishes 7,000.00         7,000.00 0.26%
20 Paper Packaging and Containers 5,241.00         5,241.00 0.19%
21 Schools, Activities and Education Institutes   2,838.80 1,727.42     4,566.22 0.17%
22 Miscellaneous not elsewhere classified 2,027.03   107.26   2,187.50 4,321.79 0.16%
23 Apparel       4,251.61   4,251.61 0.16%
24 Family Planning       3,302.00   3,302.00 0.12%
25 Information Technology 1,013.51     1,527.74 72.00 2,613.26 0.10%
26 Travel, Hotels and Resorts   834.46   1,725.81   2,560.27 0.09%
27 Horticulture Gardening and Farming 1,694.00         1,694.00 0.06%
28 Publishing and Media     450.00 201.61 360.00 1,011.61 0.04%
29 Electronic Entertainment Equipment and Supplies   116.67       116.67 0.00%
  Grand Total NET (Euro) 554,463.69 483,129.77 659,834.26 662,483.40 363,853.73 2,723,764.84  
  % din incasari 20.36% 17.74% 24.23% 24.32% 13.36% 100.00%  


PUBLICITATE: