Advice. Cea mai mare agentie de universitari.
Luni, 02 Aprilie 2012
 

( adplayers, Iulian Toma )Cu o echipa de 100 de oameni din care in jur de 50 permanenti, la care se adauga alte sute de aplicanti in proiectele de creatie, strategie de marketing si comunicare, membrii Advice – o asociatie in egala masura de studentii si absolventi din Universitatea Bucuresti sau Academia de Studii Economice, ar putea fi o agentie redutabila intr-un concurs ori licitatie de publicitate.

Juniori, sau seniori?

O asociatie care in 2002 era la inceput de drum ( anul acesta implineste 10 ani), advice are astazi unii dintre membri, nu putini, trecuti de multa vreme de perioada studentiei. Pentru ca vorbim de juniori scoliti peste 5 ani in comunicare, nu gresim foarte mult daca, la un deceniu de la infiintarea organizatiei, ii numim seniori in agentiile de publicitate ale anului 2012.

Este si cazul presedintei Advice. Absolventa de jurnalism, dar si angajata intr-o agentie de publicitate (Cohn & Jansen JWT), Ana Maria Munteanu, sau Mia, cum ii spun prietenii (foto), n-a vrut sa paraseasca obiectivele asociatiei in care a pus suflet in ultimii 3 ani. Despre Ana Maria se poate spune ca are un fel de „master” in activitatea Advice chiar daca este neeliberat inca de vreo facultate. Anul trecut si-a incheiat doar o perioada a studentiei, pentru ca motivata de dorinta de a invata mai mult dar si a continuarii proiectelor advice, "Mia" urmeaza acum cursurile unei noi facultati.

Sefa organizatiei reprezinta insa doar o voce din suflul colegilor sai de a duce mai departe proiectele de comunicare incepute inca de pe vremea cand era studenta, in urma cu un an. Dorinta zecilor de angajati din publicitate care au pornit din advice nu am luat-o in calcul. Fiecare dintre ei ar avea de ce sa multumeasca rabdarii cu care o mana de studenti au vrut sa sparga usile agentiilor facand si altceva decat sa trimita un CV si o scrisoare de intentie pentru angajare. Au vrut sa arate mai intai ca se pricep.

Si a mers. Multi dintre fostii membrii advice lucreaza astazi in agentii ca McCann Erickson, Lowe, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Ogilvy & Mather, Infinit Solutions, Momentum, Propaganda, DDB, sau MRM.

Numai la o scurta trecere in revista a „universitarilor”, presedinta Advice a gasit mai mult de 25 – 30 de oameni care lucreaza sau au lucrat in agentii relevante pe piata de comunicare din Romania. Ca publicitarii au un cuvant bun despre activitatea Advice, nu este greu de imaginat
(vezi un film pe youtube despre asta)

„Avem multi suporteri. Indiferent la ce ora sunam un director sau un senior dintr-o agentie de publicitate pentru a sustine un workshop sau un training advice, nu suntem refuzati. Din pacate, cu toata sustinerea partenerilor, o serie de proiecte din acest an isi gasesc mai greu finantarea pe fondul bugetelor tot mai mici ale sponsorilor si partenerilor” spune Ana Maria, pentru adplayers.

Proiectele

Doua dintre evenimente Advice au avut loc deja in 2012: Adrev  (- conferinte cu teme din publicitate si marketing deschise publicului larg ( www.adrev.ro ). Teach Me - singura scoala de publicitate gratuita pentru studenti.  ( www.teach-me.ro ) .

Alte proiecte sunt in plina desfasurare sau urmeaza: CreativityBlueprints - singura scoala de creatie in publicitate gratuita pentru studenti  - cel mai recent proiect - editia de anul acesta incepe pe 4 aprilie: www.creativityblueprints.ro

ThinkStrategy– este descrisa drept singura scoala de strategie si marketing in publicitate gratuita pentru studenti. La editia 2012 -  se lucreaza la creatie si promovare, iar inscrierile incep spre sfarsitul lunii aprilie. (www.thinkstrategy.ro )

Si ar mai fi: Imprint - concurs de graphic design pe diverse teme. Editia 2012 incepe in luna iunie ( www.imprint.ro . AdHunters - un magazin online de interni, se va lansa la jumatatea lunii aprilie.

„Scolile sunt pentru publicul larg, dar se intra pe baza unui chestionar, iar dupa urmeaza un interviu”, spune Ana Maria. „In media, in fiecare an aplica in jur de 300 de studenti, din care raman 20 sau 30, in functie de caz. Batalia e mare, vizualizarile pe site ajung si la cifre de peste 5.000 de useri unici in doar 2 saptamani de proiect”.

Cea mai mare agentie de universitari din publicitate

Printre formulele de lucru ale asociatiei a fost vehiculat si o varianta de a pune la dispozitia unor clienti o serie de servicii de comunicare in schimbul sustinerii asociatiei. Nu trebuie uitat insa ca, desi nu sunt organizati ca o agentie, Advice traieste din atmosfera generata de dezvoltarea proiectele proprii. Strategi, creativi si oameni de comunicare Advice fac posibile initiativele asociatiei, derulate pe tot parcursul anului.

Chiar daca nu duc lipsa de curaj dar, cel putin deocamdata, universitarii Advice nu si-au pus inca problema unui manager (sau profesor) care sa le faca un plan de afaceri si sa-i angajeze „cu carte de munca” in ceea ce s-ar putea numi cea mai mare agentie de universitari din publicitate. Cate firme din comunicare se pot lauda cu o echipa de 50-100 de oameni?

Cu sau fara o formula de firma de publicitate, nimic din ce am scris mai sus nu poate oglindi entuziasmul celei mai mari agentii de universitari din Romania: Mai jos, cateva link-uri care arata cate ceva din pofta de viata a celor care isi spun astazi Advice. 

Astazi, pentru ca maine pot fi in orice agentie. Dovada sta mai jos. Peste 20 de oameni care lucreaza astazi in agentii relevante pe piata de publicitate:

Alexandru Marinescu - Propaganda

Stefan Buda - Ogilvy

Vlad Mihai - Lowe

Irina Haritonovici -  McCann Erickson

Stelian Dobrescu - McCann Erickson

Paula Lupu - Propaganda

Marius Eftimie - Infinit Solutions

Georgiana Floroiu - Frank

Alexandra Tanase - Momentum

Ruxandra Matei - Momentum

Iulia Niculae - Saatchi & Saatchi

Ruka Furtuna - Pygmalion

Dionisia Sandu - Brand Fusion

Radu Sorescu - Three

Sabin Staicu - Three

Anamaria Osaceanu - Momentum

Ionut Mustata - Wunderman

Delia Mija - Wunderman

Maria Nazdravan - DDB

Matei Goncea - MRM

Vlad Nastasiu - Brand Fusion


PUBLICITATE: