Tranca, Friends: „Stiu ce inseamna sa iei premii de creatie in festivaluri si sa uiti ce ai de facut pentru clienti”
Vineri, 26 Octombrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

La prima participare intr-un festival de publicitate din istoria agentiei, Friends Advertising a castigat trofeul OpenAd Golden Drum TV Award in cadrul Golden Drum 2007. Trofeul a fost adus de TVC-ul “Girl” dintr-o campanie sociala care trebuia sa atraga atentia asupra faptului ca in Romania 2 din 5 paini sunt fabricate necorespunzator. Ad-ul este semnat de Sorin Tranca – Creative Director, Agi Iota – Art Director, Razvan Soare – Copywriter.

 

Potrivit autorilor, spotul porneste de la insight-ul ca fiecare dintre noi „am gasit sau am auzit despre altii care au gasit in paine prea mult aer, fie vietati, pietricele sau pamant; lucruri pe care s-ar putea sa-ti placa sa le vezi oriunde altundeva, dar nu in paine”.

 

„Stiu ce inseamna sa iei premii de creatie in festivaluri si sa uiti ce ai de facut pentru clienti”

Intrebat de AdPlayers daca inscrierea si premiul de la OpenAd a deschis participarea agentiei in festivaluri de publicitate, Sorin Tranca (foto)– Creative Director si Managing Partner al agentiei Friends Advertising a afirmat pentru AdPlayers ca nu isi face un scop in viata din participarea si premiile de la festivalurile de publicitate.

 

„Stiu ce inseamna sa iei premii de creatie in festivaluri si sa uiti ce ai de facut pentru clienti, pentru niste campanii care trebuie sa dea si rezultate”, sustine Tranca. „In plus, in Romania nu sunt multe conditii de lucru care sa iti permita sa faci lucrari la standardele setate de un festival de publicitate. Printul in reviste e inca praf (deci nu merge fontul de 8 pe care il cere armonia layoutului samd...) De aceea eu ma feresc de nebunia participarii la festivalurile de publicitate care duce la prosteala si destul de des la ghosturi”.

 

“Desi am afirmat in nenumarate randuri ca incercam sa stam departe de orgoliile festivaliere, s-a intamplat si neintamplatul”, spune  „La presiunea si solicitarile multiple venite din partea membrilor departamentului de creatie, am hotarat sa mergem, in final, la un festival. Primul din istoria lui Friends”.

 

„Am ales o competitie dificila - respectiv Open Ad Golden Drum, acolo unde se strang toate lucrarile nepublicate ale celor care participa an de an la Golden Drum”, sustine Tranca. „Deci competitie puternica, unde se strang toate lucrarile de sertar de peste an. Stiti ceva? Am castigat. Hm. Nu ne mai ramane decat sa multumim clientului care ne-a dat aceasta sansa. ”

 

40% nu e "paine curata"

Razvan Soare, Copywriter la Friends Advertising spune ca “Spotul "Girl" face parte dintr-o campanie sociala care avea ca scop constientizarea publicului de faptul ca peste 40% din painea din Romania este fabricata in conditii necorespunzatoare, neigienice. 40% nu e "paine curata"”, adauga el.

 

„Am spus "avea ca scop" pentru ca, dupa ce initial clientul a aprobat intreaga campanie propusa de noi, s-a razgandit; pur si simplu s-a razgandit”, a adaugat el. „Asa ca noi am ramas cu un line de campanie foarte puternic - "Tu ce-ai gasit in paine?", un spot TV care ar fi fost nu doar eficient pentru target dar si pentru festivalurile de publicitate asa cum se vede, si cu celelalte parti integrante ale unei campanii "rotunde" si tulburatoare, zicem noi”.

 

„Nu vom face spoturi(..), doar pentru ca vrem sa bifam aparitia lor”

Despre o posibila strategie de participare in festivaluri, oficialul de creatie si partenerul de la Friends Advertising completeaza: „Daca vom avea trei propuneri in care credem, le trimitem la festival. Vorbesc despre festivaluri internationale”, continua Tranca.

 

„Adica, daca tot e concurs si tot vrem sa participam la festivaluri, hai sa le ducem afara din tara, nu aici, unde urasc discutiile eterne si interminabile despre cine cu cine tine si cine a influentat juriul cum. Si nu pentru ca nu ar fi bine si in Romania. E bine si aici, dar e prea aproape de noi. Vrem sa le mai vada si altii”.

 

„Suntem baieti seriosi si, daca si cand o sa mergem la festivaluri vom intra cu lucrari pe care le vom face dupa ce obiective are clientul si nu pentru ca vrem sa luam noi premii in festivaluri”, sustine directorul de creatie. „Nu caut sa facem spoturi pe care sa le dam la 7 dimineata pe OTV, doar pentru ca vrem sa bifam aparitia lor”.

 

AdPlayers.ro/File Friends

Friends Advertising a fost infiintata in jurul echipei creative Bojan Spasic – Sorin Tranca, prima echipa stabila din Romania, cu o experienta de lucru in aceasta formula de aproape 10 ani. Friends s-a afiliat recent la IMSG, reteaua internationala care activeaza pe piete emergente, si care isi propune ca pana la sfarsitul lui 2009 sa fie unul dintre primele 10 grupuri de comunicare din lume.

 

In ultimii 2 ani Friends a deservit in jur de 25 clienti, printre care: Unilever (Sunsilk, Dero, Omo, Dove, Rexona, Delikat – dar si proiecte de Trade Marketing), Canon Photo-Video CEE (cont regional), TINA R, Medrom, Intersnack, Euro 26, Gealan, Siemens Romania, Fundatia Copii Sanatosi, Porsche Bucuresti Vest 2, Valrom, Eclipse Sat Londra, Fan Courier, European Drinks, Tiriac Imobiliare, Adama, ITV Rusia.


PUBLICITATE: