"Rafinata de mari creiere (usor spalate cu formol)" Bogdan Manea, despre povestea Profi
Joi, 23 Februarie 2012


(adplayers, Iulian Toma) N-am gasit inca o opinie de profesionist in creatia publicitara, in favoarea povestii controversatului spot Profi. Ori nu cautam unde trebuie, ori trebuie sa mai insistam. Pana cand gasim si un aparator macar a unei parti din ideea sau executia reclamei, sa urmarim ce spune un om cu multi ani de creatie in publicitate despre 
„Cea mai buimacitoare productie video din ultimii ani”, asa cum o califica Bogdan Manea, alias Fozzie pentru colegii de breasla, Creative Partner al atelierului de creatie Brightness:

"Multi vede, putini cunoaste"  si  "lasa ba ca va facem un spot de va crapa capu' la toti" 

„Spotul (Profi n.r.), de fapt cele trei executii, ca fiecare are un alt carton de final, este fie rodul unei echipe care a stiut exact ce face si cu ce target are de a face (si atunci ar trebui sa ne scoatem palaria in fata oamenilor) fie este o aruncatura "din gatul mainii", probabil rafinata de mari creiere (usor spalate cu formol) care si-au pus amprenta creativa pe cea mai buimacitoare productie video din ultimii ani.

Personal inclin sa cred ca initial au proptit-o "decat" pe-asta cu puiul intreg, si-apoi au carpit si packshoturile "de promotie" cu punga de zahar, uleiul si cartofii. De-aia tare mi-e ca nu e gandita "expre" cum am vrea noi astia din industrie, ci e trantita de-a binelea pe considerentul "multi vede, putini cunoaste" si "lasa ba ca va facem un spot de va crapa capu' la toti".

Sa luam pe rand cateva elemente delicioase:

- cliseul cu porumbeii care "disrupe" (disruption nene, ce vrei acuma?!) emotional pe oricine are inima. Cam asa se intra in atmosfera, nu?!

- musca (flashul ala in duotone) in cadrul 4 - de unde incepe un film politist suprearealist in care te buimacesc toate detaliile:

a) brandingul de magazin vizibil in sus-stanga care include bineinteles si adresa de web...m-a rupt.

b) mitocanul care sta in semn si priveste la metamorfoza tinutelor domnisoarei (sau sa-i spunem Vaduva Vesela?!) care intra in magazin cu cardiganul negru si legata la cap cu naframa transparenta, apoi in cadrul imediat urmator este despletita, cu cardiganul deja desfacut ca sa se vada fusta turcoaz in dungi orizontale si bluza rosie, in cadrul urmator bluza rosie se extinde in jos transformandu-se in rochie, apoi are iar fusta in dungi si o bluza albastra... wow, cata varietate in garderoba si machiaj...

c) fazele cu fructele (marul - discordiei sau al cunoasterii, dupa cum vrea fiecare sa-l interpreteze - precum si banana, simbol stravechi al respectului ptr cei decedati ;-)) si efectul de gonflare a sanilor sunt clar glumitze "pe target" ca si...

d) mortul care afirma ca a trait "s-o mai vada si pe-asta"...

E clar, snobeala de a te pricepe la cum se face o reclama a depasit orice limita - ca si nesimtirea de a exploata "creativ" foamea romanului si saracia. E trist mon cher, miroase a lipsa de scrupule.

Per total, impresia mea e ca spotul a fost mult mai lung si la editare s-au strofocat sa intre in 30 de secunde.

Trist. Dar adevarat.”

Mai mult in adplayers critic


PUBLICITATE: