Lipsa originalitatii se plateste. TBWA Bucuresti, legat de brandul de turism
Joi, 05 August 2010
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Dupa pozitia publica a companiei Brandient care a participat in consortiu cu Saffron in licitatia pentru brandul turistic al Romaniei a venit si randul unei pozitii legate de subiect a TBWA\Bucuresti, grup care a participat in consortiu cu GFK International.

Asocierea propusa de catre grupul TBWA includea participarea GFK International ca partener de cercetare si a unei echipe multi-nationale de experti ai TBWA\Worldwide selectionati pe baza experientei si rolului in crearea de proiecte de branding national si turistic pentru Africa de Sud, Paris, Noua Zeelanda si Malaezia, autoarea campaniei "Malaysia, Truly Asia".

Cristian Munteanu: „Propunand in locul unei lucrari creative originale un mic plagiat comod, ne-am fi expus probabil unei rezilieri de contract”

"Daca am fi indraznit vreodata sa prezentam, fie si celui mai mic si neexperimentat client din provincie, o identitate de brand ne-originala, am fi pierdut cu siguranta respectul si sustinerea acestuia.

Intr-o astfel de situatie, in care, sa zicem, un angajat TBWA\ ar fi incercat sa profite de un moment de neatentie al sefilor sai si sa scape ieftin propunand in locul unei lucrari creative originale un mic plagiat comod, ne-am fi expus probabil unei rezilieri de contract, unui refuz de plata si chiar unui proces. Vedem acum ca suntem prea duri cu noi insine. Cat despre calitatea in sine a logo-ului propus, ne-am asteptat sa fim impresionati. Evident, nu suntem..." spune Cristian Munteanu, Managing Director TBWA\Bucuresti.

Alina Simpetru: „Nu stiu daca este mai greu de imaginat cum s-a ajuns la un produs lovit atat de tare de banalitate”

Alina Simpetru, consultant de strategie de brand si initiatorul proiectului de participare al consortiului TBWA\Bucuresti-GFK International, in prezent pe cont propriu, declara:

„Situatia jenanta in care s-a gasit numele Romaniei in ultima saptamana a fost o surpriza pentru toata lumea, si mai ales pentru intreaga breasla a specialistilor in comunicare. Nu stiu daca este mai greu de imaginat cum s-a ajuns la un produs lovit atat de tare de banalitate, sau cum pot exista reactii atat de vehemente din partea unei companii serioase care constata ca serviciile sale nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor, ca sa nu mai vorbim despre obligatii contractuale.

Cred ca merita subliniat in acest context ca atat TBWA\ - GFK, cat si Saffron - Brandient aduceau avantajul, acum si mai vizibil in urma discutiilor provocate in ultima saptamana, de a include in echipele propuse o interfata de specialisti romani, care ar fi putut filtra cu mai mare eficienta, atat cerintele Ministerului Turismului, cat si propunerile expertilor straini respectivi. Ar fi multe de spus aici despre competenta, despre responsabilitate sau despre satisfactia muncii atunci cand ai sansa de a-ti face meseria pentru un produs  care nu e altceva decat o tara, sau chiar propria ta tara.

Acum insa este important ce se va intampla mai departe. Avem, se pare, o identitate de brand asa cum este ea (a avea un brand este altceva si vom vedea daca avem cu adevarat unul abia peste cativa ani) si incepem sa o comunicam. Poate exemplul acestei prime etape de cercetare si branding sa convinga ministerul ca exista o reala nevoie de consultare specializata si chiar de consultari publice, inainte de a face pasi importanti, cum ar fi stabilirea unor directii de investitie financiara pe urmatorii doi ani, respectiv cei 74 de milioane ramasi”


PUBLICITATE: