Juniorii Internetics isi judeca seniorii de acum 9 ani
Vineri, 20 Noiembrie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

In urma cu 9 ani, nu puteai spera la o legatura online mai buna de 256 kbps. La birou aveai  32, 64 si 128 kbps, iar pentru e-mailuri mai mari trebuia sa ai in buzunar dischete si cd-uri. DVD-uri pentru backup de informatie nu prea erau pentru ca nici calculatoarele nu oboseau scriind dvd. Cat despre memoriile usb, acestea au inceput sa fie plimbate prin buzunare mult mai tarziu.

Orice om se putea conecta online sa-si descarce e-mailurile de acasa prin dial-up, cu cativa kbps. Fiecare doritor de informatie online trebuia sa se inarmeze cu ceva nervi pentru a accesa documente de dimensiuni mai mari. Toata lumea avea cuvinte „alese” pentru a-si „felicita” atat furnizorii de Internet cat si expeditorii care blocau casuta de email cu doar 1 Mb de informatie.

Pe acest fundal de accesibilitate la serviciile online, imaginati-va cat de nebuneasca putea fi ideea unei competitii pe Internet, care a fost primita, firesc, cu bratele deschise. Pentru prima data in Romania, o echipa de cativa oameni care scoteau un website serios in 2-3 saptamani putea fi apreciata, sau nu.

Conceptul de email marketing incepea sa fie folosit. Erau insa doar 2-3 oameni care se puteau lauda ca pot face asa ceva. Cat de bine arata un banner in flash, atunci cand majoritatea erau executate in gif-uri triste, era o poveste care trebuia spusa si ea intr-o competitie. Asa a fost la Internetics acum 9 editii. Ce vremuri.

De la Internetics 256 kbps si pana la Internetics 2009 a trecut ceva vreme. A aparut Internetul de banda larga, retelele sociale, readerele rss, si oricine poate publica text si imagine in timp real din parc, din masina, de pe strada. Chiar daca nu isi poate face un website, toata lumea de pe scara unui bloc isi poate face un blog, iar adolescentii intra pe Internet din statia de metrou. Lumea citeste emailul de la birou pe mobil si intra gratuit pe Internet de cativa „mega”, inclusiv din strada. Da, avem si internet wireless free.

In tot acest timp, Internetics a progresat cum a putut. A schimbat in fiecare an pozitionarea trecand de la site-uri, la webpromo, webspace si webgraphic masurand site-uri, campanii si design. A cochetat o vreme cu eficienta, iar in cele mai multe editii a cooptat in juriu inclusiv liceeni si piaristii care puteau fi gasiti acum 10 ani batand mingea prin parcuri. Astazi au progresat si ei. Bat mingea electronic. Pe blog.

In 2009, putinii oameni de marketing online care au facut ceva pentru Internetul masurat de prima editie Internetics au fost chemati la intrecere de juniorii aflati in juriu. Amestecati cu designeri si blogeri pentru a judeca proiecte si campanii online, din pacate multi dintre juratii de acum se identifica cel mult cu un blog, si nu pentru ca ar sti sa aprecieze expertiza comunicarii in campaniile online.

Acesta a fost Internetics. De la prima editie desfasurata in urma cu 9 ani, judeca in anul 2009 cu juniorii de acum 3 ani. Numit in juriul 2009, un important oficial IAB acum trei editii era in 2006 un simplu om de PR. Mai sus, o imagine cu un junior mai batran, de acum 5 ani, care onoreaza participantii la editia 2004. The End.

(Multumiri dragostuta.ro pentru foto). 


PUBLICITATE: