Internetics Romania la judecata Marketingului
Miercuri, 17 Noiembrie 2010
( AdPlayers, Iulian Toma)

Ne place sau nu, adevarul gol - golut este ca, la 10 ani de la aparitie, Internetics a fost si a ramas singurul festival de comunicare pe Internet din Romania. Comunicare pe Internet si nu digitala, pentru ca nu am vazut mobile marketing, nu am vazut mare lucru legat de interactiunea Internetului cu alte medii.

Festivalul a facut un pas mare catre marketing, dar poate tocmai din acest motiv joaca dupa 10 ani in divizia B la specializare in comunicarea digitala. Cei care au vazut festivaluri internationale poate isi pun intrebarea de ce juriul de acolo este facut din specialisti de comunicare digitala, si nu din oameni de marketing specialisti in toate.

De ce Webstyler, Apropo & Aegis, Kinecto, iLeo si Interactions sunt jurizate de oameni de marketing sau de PR online, si nu doar de specialisti recunoscuti in comunicarea pe Internet de la agentii cu competente digitale?  Nu voi intelege prea curand, sau probabil niciodata.

Ce am vazut si ce n-am vazut la Internetics.

Ce am vazut la Internetics 2010? Cateva proiecte reusite, insa prea putine, care au urcat pe o scena gratie sponsorizarii Cosmote, facuta poate doar ca sa nu aiba curaj sa urce pe scena Vodafone si Orange. Am vazut deasemenea si un alt responsabil de comunicare al BRD urcand pe scena intr-o competitie unde, sa fim seriosi, nu ma asteptam sa premieze o campanie ING. Cum ar fi fost sa spui in sedinta de board BRD ca ai premiat ING-ul?

Ce nu am vazut? Foarte multe. Cum scriam si mai sus, cu exceptia a 2-3 oameni care isi castiga painea din Internet, n-am vazut mari specialisti online care sa jurizeze competitia, ci oameni de marketing si business. N-am vazut mari campanii din Romania si nu am vazut toate marile agentii care le-au creat, ci doar cateva. Ca sa nu adaug si agentii de publicitate proiectate pe nedrept pe screaningul de credential, cand in spate stau agentii interactive pe care nu le-am vazut inscriind proiecte la Internetics. Nu am vazut partea leului castigata de comunicarea pe messenger, bloguri, facebook si twitter.

Internetics este Romania. O tara in care juriul „digital” este alcatuit din fosti piaristi deveniti sefi de organizatii profesionale. De oameni de marketing care inteleg Internetul intre doua postari despre petreceri private pe blogul corporate. Sau cei care scriu pana la 20 de mesaje pe zi in facebook si twitter despre vacante si vremea de afara atunci cand n-au ce face, ori ca nu-si gasesc pixul pe birou.

Internetics Marketing Networking 2010.

Acesta ar fi fost un nume corect pentru ceea ce s-a intamplat cu evenimentul Internetics 2010. Oricat de stramb am sta, hai sa judecam drept. Cu o floare de la Webstyler, Kinecto, iLeo, Apropo, Aegis Media si Interactions nu se face primavara. Agentii interactive care au facut intre 500.000 EUR si 1 Milion de euro pe an stau acasa si nu inscriu nicio lucrare. Unde sunt, la aniversarea Internetics de 10 ani, multe agentii cunoscute pentru activitatea lor pe Internet in ultimii zece ani, si de ce?

Internetics Romania este o tara judecata de oameni de marketing care nu inteleg costul de atragere al unui user intr-o campanie online, drept pentru care il arunca foarte usor pe geam la urmatoarea comunicare. O tara in care multi dintre cei care fac Internetul sa zbarnaie nu vin sa inscrie proiecte pentru ca jurizarea muncii lor este facuta de un marketing nespecializat. Adica chiar de catre cei pe care agentia interactiva ii invata Internet in fiecare zi.

O tara unde nu conteaza „workingul” ci „networkingul”, si unde in fiecare zi se inlocuieste „debate-ul” cu „rebate-ul” din serviciile prestate. Un loc in care urca pe scena mai putina prestatie de calitate pe Internetul romanesc decat pe blogul lui Orlando, Pahomi sau Manafu. De digital nici nu poate fi vorba.

Internetics 2010 este Romania zilelor noastre. O tara frumoasa, dar ocupata pe nedrept de oameni care se pricep la toate, de la fotbal, la politica. Am mai spus-o dar nu strica inca o data: O lume condusa online de marketing fara carnet de conducere pe Internet. Cine se va scula sa spuna aceste lucruri dintre specialistii agentiilor Interactive?

Felicitari Castigatorilor. Curaj celor care au stat acasa. Daca au ceva de zis.

PUBLICITATE: