„Ii sustin personal pe toti cei care nu sunt de acord cu definitia valorii online definita de Internetics” Ionut Oprea, Blog Agency, Director Executiv - Asociatia IAB
Joi, 08 Noiembrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Invitat sa isi spuna opiniile referitoare la Internetics in AdPlayers, Ionut Oprea (foto) - clickio.ro, in viata profesionala partener al Blog Agency care opereaza servicii de "blogvertising", Director Executiv al Asociatiei IAB si membru al juriului Internetics din acest an, a preferat sa "nu comenteze". Invitatia era pentru a sublinia atat lucrurile pozitive cat si pe cele la care ar mai fi trebuit sa lucreze festivalul.

Pentru cei care il cunosc mai putin, dupa ce,  pana in luna august, a fost un PR-ist de 2 ani la doua companii cu activitate pe Internet, Ionut Oprea a devenit din toamna, peste noapte, profesionist Online ca partener al Blogvertising, un proiect de marketing online al Blog Agency, agentie unde este unul dintre fondatori. 

Succesul profesional inregistrat in numai 2 luni il face, de curand, Director Executiv al Asociatiei IAB si membru cu drepturi depline in echipa de jurizare Internetics 2007, lasand fara loc de munca in juriul festivalului de comunicare digitala multi experti ai industriei Online, unii cu siguranta cu mult mai tineri decat el.

Revenind la refuzul lui de a comenta ieri, l-am respectat si am trecut mai departe: in fond este dreptul lui de a avea sau nu opinii legate de festival. Acesta lucru s-a dovedit a fi insa doar un joc de PR. Pentru ca, astazi, Ionut, dupa noaptea de ieri, in urma careia s-a trezit probabil cu cearsaful mototolit dupa un somn nelinistit, are deja opinii pe blogul sau, devenit profesional.

„Priviti putin pe AdPlayers, sau pe blogurile care dau cu capul in Internetics”

Asa ca "batranul" lup al Internetului arata pe blogul sau cat de nemultumit este de imaginea industriei, citand opiniile colegilor de breasla, inclusiv cele din AdPlayers. Aici este punctul din care, in replica, am considerat ca pozitia sa este indeajuns de interesanta pentru a fi citata si in AdPlayers.

"Priviti putin pe AdPlayers, sau pe blogurile care dau cu capul in Internetics, si ganditi-va putin ce reactie ar putea avea un client sau un investitor atunci cand tot ce aude despre internet (saptamana asta, cel putin) sunt scandaluri despre presupuse “interese” si “cumetrii”, spune Ionut Oprea. „Tocmai asta a incercat si IAB Romania sa evite prin implicarea in Internetics", adauga Directorul Executiv, citand probabil in opinia personala si opinia Asociatiei IAB pe care este autorizat sa o publice, dupa cate se pare, doar pe propriul blog.

Cu alte cuvinte o parte dintre agentiile online relevante, chiar in top 5 dupa cum spunea Bogdan Nitu de la Webstyler, aduc in opinia lui Ionut Oprea prejudicii de imagine industriei vorbind despre Internetics in AdPlayers.

Drept urmare, ca un adevarat expert in PR, Director Executiv al Asociatiei IAB gestioneaza o potentiala criza de imagine cu o opinie legata de asociatie, printr-un post pe Blogul deopotriva personal si profesional, scriind pilde colegilor foarte putin grijulii cu imaginea industriei, dar care probabil isi apara fiecare interesele companiei pe care o reprezinta. 

„Ii sustin personal pe toti cei care nu sunt de acord cu definitia valorii online definita de Internetics”

Chiar daca a fost membru in juriu, Ionut nu impartaseste, ce-i drept, si valorile Internetics, scriind  sfaturi, personale desigur, si strigate la lupta pentru definirea „valorii online”:

"Ii sustin personal pe toti cei care nu sunt de acord cu definitia valorii online definita de Internetics si ii provoc sa vina fiecare cu definitia proprie, ca macar in ceasul 25 sa incercam sa construim una pentru toata industria. Nu exista definitii gresite, pentru ca nu exista o singura definitie a valorii. Fiecare din noi are propria interpretare a valorii, si adevarata definitie e suma interpretarilor noastre."

Asadar, Ionut Oprea /Clickio  de la Blogvertising ne provoaca la standarde profesionale, in timp ce Nitu de la Webstyler, Deak de la Green Pixel, Fanache de la Ninespices, Stavar de la New Media Agency si alti "colegi", unii chiar membri in juriul Internetics si ai Asociatiei IAB (inainte ca firma lui sa se nasca),  toti la un loc, intra in "scandalul" opiniilor liber exprimate, iar expertul nostru Online ii arata cu degetul.

Bogvertising: Comercial sau Caritabil?

Insa, ca sa vedem de unde vin standardele profesionale ale lui Ionut Oprea, ar trebui sa ne aducem aminte de initierea Blogvertising, proiect care dand banda repede inapoi, isi are originea ca instrument de facut bani in urma cu doua luni.

Pentru cei mai putin in tema, in luna iulie 2007, expertul online de azi incepea sa faca publicitate unei marci devenite ulterior comerciale pe cateva zeci de bloguri, GRATIS, sub initiativa de promovare a unui proiect caritabil/social - sub numele Blogvertising.

Practic, timp de 2 luni, Ionut a pus gratuit la treaba  zeci de bloguri pentru a-si promova propriul brand comercial de marketing online Blogvertising, printr-o reclama gratuita pentru brandul "social" Blogvertising, in urma caruia un ONG ar fi trebuit sa primeasca niste bani de la un client care ar fi trebuit sa deruleze ulterior o campanie de publicitate pe o retea bloguri.

Desi toata initiativa proiectului caritabil este una laudabila, Oprea a ramas cu Blogvertising ca serviciu comercial oferit de Blog Agency, un lucru mai putin stiut probabil de cei care au acceptat sa ajute doar o cauza sociala, dar nu si un serviciu comercial.

Fie si numai acest lucru vorbeste probabil de la sine despre cine ar trebui sa isi faca griji pentru standardele industriei: Directorul Executiv uns in urma cu 1 luna, sau membrii Asociatiei IAB - oameni cu intre 5 si 10 ani de munca in industria online care isi apara mai intai interesele individuale desigur, inaintea celor de breasla?

"Nu reprezint nici un interes"

Sau poate ca n-ar trebui sa ne facem prea multe griji despre opiniile reprezentantului Asociatiei IAB si sa dam crezare auto-declararii propriilor interese. Acest lucru pare sa se deduca in reason-why-ul implicarii sale in Asociatia IAB Romania:

"Si, ca veni vorba, am acceptat sa pun umarul la IAB Romania tocmai pentru ca nu reprezint nici un interes", spune Ionut Oprea, Director Executiv part-time al Asociatiei IAB.

Si poate ca are dreptate.

iulian.toma[at]adplayers.ro


PUBLICITATE: