Golden Drum, banii inapoi!
Miercuri, 08 Octombrie 2008


Stefan Iordache (foto, stanga) - CEO, Leo Burnett, membru in juriul Golden Drum, si Lucian Georgescu (foto, dreapta) - Managing Partner GAV si Ambasadorul Golden Drum in Romania, responsabil, alaturi de Art Directors Club, de propunerea membrilor romani in juriul festivalului de publicitate.

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

„Ca sa folosesc criterii creative in aprecierea situatiei, e clar ca avem in fata o executie fresh”, spune Ema Prisca, Creative Director, Graffiti BBDO, despre numirea lui Stefan Iordache in juriul festivalului de publicitate Golden Drum, care se desfasoara in aceste zile in Slovenia, la Portoroz.

 

Prisca: „Un om care nu a fost niciodata implicat in procesul creativ”

„Cred ca este pentru prima data cand dintr-un juriu al unui festival de creatie face parte un om care nu a fost niciodata implicat in procesul creativ. Toti acei CEO's pe care ii vedem prin jurii au background creativ. Asa este justificata prezenta lor acolo”, adauga sefa departamentului de creatie care, inainte de Graffiti BBDO, a fost Senior Copywriter la Leo Burnett, agentia de publicitate condusa de Stefan Iordache. 

„Sunt curioasa daca Stefan le-a spus organizatorilor ca vine din zona financiara a managementului agentiei”, se intreaba Prisca.

 


Naumovici: „Cred ca l-au ales in calitate de presedinte UAPR”

Intrebat cum comenteaza numirea lui Stefan Iordache, partenerului sau din grup, in juriul Golden Drum, Bogdan Naumovici, Managing Partner si Creative Director la 23 Communication Ideas, dar si al grupului Leo Burnett patronat de Iordache se pozitioneaza „neutru: „Cred ca l-au ales in calitate de presedinte UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania n.r.), nu de managing partner Leo Burnett Romania”. 

 

Afirmatile lui Naumovici sunt contrazise insa de oameni de creatie, care spun ca jurizarea nu poate avea  legatura cu calitatea de Presedinte UAPR, o institutie cu reguli de numire a bordului director diferite de cele pe care ar trebui sa le presupuna calitatea de membru al unui juriu de creatie.

 


„Nu comentez”, Felix Tataru

„Nu comentez”, spune si Felix Tataru, Managing Director la GMP si Presedintele IAA Romania, filiala romana a IAA fiind si unul dintre partenerii festivalului de publicitate. Contactat de catre AdPlayers, Adrian Botan, prezent si el zilele acestea la Golden Drum, a refuzat si el sa comenteze numirea unui om fara background de creatie in juriul de la Portoroz.

 

Bogdan Manea, alias Fozzie, Brightness: „Ma bucur ca umorul a revenit in juriul Golden Drum

„Este absolut adecvata aceasta numire”, spune Bogdan Manea, alias Fozzie, Managing Partner si sef de creatie la Brightness. „Pai cine altul mai nimerit din Romania?! Pai nu e Stefan Iordache cel mai mare descoperitor din industrie. Nu a-nceput publicitatea creativa datorita lui?! Nu a promovat el pe cei mai creativi si apoi a umplu agentiile de ei?! Nici nu concepeam altfel... De fapt, de-aia nici nu m-am dus la Portoroz, de la editia cu Lucian Georgescu la butoane.... Nu mai avea niciun haz”.

 

„Ma bucur insa ca umorul a revenit in juriul Golden Drum”, incheie Bogdan Manea, in aceeasi nota comica. „Ii tinem pumnii lui Stefan. La mai mare!”

 

Bradut Florescu, DDB: „Nu pot sa comentez decizia organizatorilor, pana nu vad cine castiga :)

Creative Director la DDB Bucharest, Bradut Florescu a fost mai rezervat in a comenta pentru moment prezenta lui Stefan Iordache, in juriul festivalului: „Nu pot sa comentez decizia organizatorilor, pana nu vad cine castiga :) ”, spune seful de creatie al agentiei, despre alegerea in juriu a oficialului Leo Burnett - una dintre cele mai premiate agentii de publicitate la Golden Drum, dar si printre cei mai mari investitori romani in festivalul de la Portoroz.

 

Capanescu: „Este adevarat ca un om de creatie prefera juriul unui festival format din directori de creatie”

„Este adevarat ca un om de creatie prefera juriul unui festival format din directori de creatie”, opineaza Razvan Capanescu, Creative Director, Publicis Romania, prezent la Portoroz. „Insa, prin prezenta lui Stefan Iordache este important ca avem un roman in juriul Golden Drum, si acest lucru va insemna un vot in vot pentru Romania”.

 

„Stefan Iordache, inevitabil, a facut istorie pe piata romaneasca de advertising. Sa ne amintim numai ca, pentru prima oara, Agentia Anului la Golden Drum a fost Leo... Iata un alt motiv pentru care Stefan merita tot respectul nostru”, este de parere Capanescu. „Il cunoastem de mult timp, suntem parte din acelasi Grup (Publicis Group n.r.) si stim ca are un ochi publicitar foarte bun si, cel mai important, este patriot. Deci, este foarte bine pentru toata industria romaneasca faptul ca Stefan este in juriu".

 

Jorg Riommi, Saatchi & Saatchi: „Principalul criteriu de jurizare va fi calitatea lucrarilor”

Intr-un registru apropiat se afla si Jorg Riommi, Deputy Creative director - Saatchi&Saatchi Romania, agentie afiliata la reteaua internationala cu acelasi nume, si parte acelasi grup mama Publicis Groupe. “Ca situatie generala, as spune ca este un lucru pozitiv faptul ca Romania are reprezentanti in juriul de la Portoroz”, este de parere si Jorg Riommi. 

„Din punct de vedere etic, lucrarile sunt la vedere – cel putin cele shortlistate – asa ca odata ce vor fi anuntati castigatorii, raspunsurile vor fi evidente si fiecare va putea judeca pentru sine. Romania pretuieste valoarea”.

 

„Sunt convins ca principalul criteriu de jurizare va fi calitatea lucrarilor, mai ales fiindca am vazut deja campaniile, iar majoritatea acestora si-au dovedit deja valoarea in cadrul unor festivaluri internationale importante, cum ar fi cel de la Cannes”, este de parere deputy-ul de creatie de la Saatchi&Saatchi. „Sunt sigur ca acestea se vor evidentia si aici.”

 

Catalin Rusu, Rusu+Bortun: „Pare o numire mai speciala”

Catalin Rusu, Creative Director & Managing Partner, Rusu+Bortun Brand Growers ™ , crede despre numirea lui Stefan Iordache in juriul Golden Drum ca “La prima vedere pare o numire mai speciala intrucat un om de media / management o sa judece cat de creative sunt teveurile, radiourile sau printurile inscrise in concurs”. 

 

Rusu este insa de acord cu alegerea organizatorilor Golden Drum: „Trecand peste clisee este ceva cat se poate de normal ca seful unei agentii de media premiate la Cannes si multi premiate la Portoroz sa reprezinte piata romaneasca. Mai ales ca nu-i singurul roman din juriu.”, mai afirma, directorul de creatie al mai tinarului shop de creatie Rusu+Bortun, facand trimitere la al doilea roman in juriul Golden Drum -  si fostul sau sef, Andrei Cohn.

 

„Iar pana la urma, daca UAPR, al carui presedinte este chiar Stefan Iordache, l-a propus, si organizatorii au acceptat, succes inainte! Ca schimb de energie, cred ca-i benefic pentru piata ca oamenii din management sa treaca printr-un proces care stabileste standarde de creatie. Pentru festival mai putin”, conchide Rusu.

 

Lucian Georgescu si Art Directors Club (ADC), responsabili de numirea lui Iordache?

Dar cum este posibila numirea unui noncreativ in juriul festivalului de creatie care ne obisnuise cu jurati, ei insisi premiati ai marilor festivaluri de publicitate? Lucian Georgescu, Managing Partner la GAV si Ambasadorul festivalului de publicitate Golden Drum in Romania este unul dintre cei care contribuie activ la numirea membrilor romani in juriul intrecerii, si un posibil responsabil. 

Chiar el unul dintre cei mai premiati creativi romani la Golden Drum, pe cand facea parte din echipa Graffiti BBDO, 
Ambasadorul festivalului nu a putut fi contactat de catre AdPlayers. Georgescu a declarat insa pentru imagoo ca membrii juriului din Romania au fost alesi de catre organizatorii Golden Drum, pentru ca Art Directors Club (ADC) Romania - cooptat de Georgescu cu rol consultativ in desemnarea celor care urmau sa ajunga in juriu - ar fi trimis propunerile clubului peste deadline-ul impus de competitie.

 

Si, daca este asa, atunci cum este posibil ca aceste deadline-uri depasite nu l-au impiedicat pe Andrei Cohn, Managing Partner si Director de creatie la Cohn & Jansen, una dintre recomandarile ADC, sa ajunga in juriul editiei din acest an? O intrebare, al carei raspuns se poate lasa asteptat.

Cine taie factura, si cine plateste pentru "creativitate"?
Insa indiferent care va fi raspunsul, un lucru este evident: Art Directors Club tace, iar tacerea nu este deloc una lamuritoare in cazul lui Stefan Iordache, ales unul dintre romanii pentru care se vor "factura" la Golden Drum 2008 servicii de jurizare pentru creativitatea intrarilor.

 

Chiar daca, pe de o parte, alegerea unui jurat roman va fi cu siguranta o victorie pentru Romania, pe de alta parte, ramane de vazut cum vor aprecia agentiile care au semnat ordinele de plata pentru aprecierea cretivitatii intrarilor in festival. Desemnarea in juriu a unui „om care nu a fost niciodata implicat in procesul creativ” poate fi un semn urias de intrebare atat pentru festivalul de creatie, cat si pentru legitimitatea si relevanta trofeelor acestei editii. 
 

Si daca acestea sunt serviciile de jurizare pe care le factureaza festival pentru creatie, poate fi legitima cererea unei agentii: „Golden Drum: Banii inapoi! Nu platim „factura” de creatie taiata de Stefan Iordache?"

Tu ce opinie ai privind jurizarea creatiei la Golden Drum 2008 de catre oameni care nu au fost implicati niciodata in procesul de creatie?


PUBLICITATE: