Ema Prisca, CD, Graffiti BBDO: „Lumea a inscris incredibil de mult si de prost (la Golden Drum)”
Marti, 30 Octombrie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“A fost anul in care lumea a uitat care sunt criteriile de festival si a inscris incredibil de mult si de prost”, a declarat pentru AdPlayers, Ema Prisca, Creative Director la Graffiti BBDO, despre festivalul Golden Drum. “Este, pot sa-ti spun, prima impresie pe care am avut-o in galeria de print sau asistand la vizionarile pe Tv, si pe care nu mi-am schimbat-o”

Agentia de publicitate a carei creatie o conduce a castigat un Silver Drum la Dosarele Istoriei si Golden Drum la categoria Nealcoolice, scetiunea Print, cu Mountain Dew.  “Suntem a doua clasata din Romania, si cred pe locul sase pe intreaga competitie Golden Drum cu 16 puncte”, spune Ema Prisca. “Pentru ca, din cate stiu eu, JWT era pe locul 5 cu 17 puncte”.

“Am fost uluita de cat advertising prost am vazut la categoria TV”

“Dar cred ca Romania s-a prezentat onorabil”, spune omul de creatie. “La editia din acest an a Golden Drum a fost foarte mult bulk (gunoi, lucrari nerelevante n.r.), mai ales pe TV”. „Ma mai uitam cum membrii juriului au devenit brusc fumatori inraiti. Si vorbesc in principal de categoriile financiar si health and beauty, acolo unde rabdarea tuturor celor prezenti in sala a fost supusa la grele incercari”.

Omul de creatie spune ca a fost o surpriza pentru ea ca juriul a fost asa hulit. „Cand decizi sa inscrii intr-un festival stii cine va juriza si poti hotari in acel moment daca Ami Hasan e suficient de bun cat sa-ti evalueze lucrarile. E cam patetic sa contesti juriul dupa Gala de Premiere.”

 „70% din spoturi aratau mai prost decat ce vedem in pauzele de publicitate romanesti”, in opinia ei. „Stateai si te gandeai cum e posibil acest lucru? S-a inscris asa cu mentalitate de loterie, poate iese, doamne ajuta! Dar ceea ce a ajuns pe shortlist, cu cateva exceptii la tv mai ales, sunt creatii bune, care cred ca o sa confirme si la alte festivaluri.”

Ghost-uri?

„Discutia pe tema ghost-urilor ar trebui sa devina caduca (depasita n.r.). Exista Open Ad, un teren legitim in care poti sa inscrii tot ce vrei”, este de parere oficialul de creatie. „Dintr-o discutie cu presedintele unuia dintre juriile competitiei, am inteles ca a existat un acord in a nu face o dezbatere daca o lucrare este ghost sau nu.”

Explicatia? “Ar fi canibalizat orice alta discutie, daca este creativa, memorabila, etc. Toata lumea s-ar fi indreptat catre mediaplan, catre alte directii de dezbatere mai putin decat cea creativa”, este de parerea directoarea de creatie de la Graffiti BBDO. “Dar si la Cannes pute a Ghosturi. Nici nu stiu daca pe aceasta tema mai trebuie avuta vreo o discutie. Iti asumi sau nu.”

 “Ghost-ul nu mai este o discutie Hot”, sustine sefa creatiei de la Graffiti BBDO. “A cam plicitisit pe toata lumea si toata lumea cu reputatie festivaliera cocheteaza cu ghost-ul.”

Intrebata care este strategia de participarea in festivaluri de creatie, ea spune ca fiecare agentie are o politica fata de festivaluri. “In cazul BBDO, misiunea e sa ne pastram primul loc in Gunn Report si atunci fiecare birou trebuie sa contribuie, sa-si aduca cosuletul cu puncte.” sustine Prisca

Vorbind despre alte festivaluri tintite de Graffiti BBDO, executivul local de creatie spune ca “In acest an, ne-am mai inscris la NYF, unde am luat aur, la Eurobest - de unde asteptam nominalizarile in perioada urmatoare, Epica si la London Awards, dar aici n-am luat nimic.”

Petrecerea, de succes

“Merg de vreo 5 ani la Golden Drum si mi s-a parut anul asta ca putem functiona ca gasca. Am gasit timp si zambet unii pentru altii”, adauga oficialul.

Prisca crede ca acest lucru merita subliniat pentru ca acest lucru se intampla rar in publicitate.  “Avem un mediu extrem de competitional si probabil asta nu ne prea lasa sa ciocnim si un al doilea pahar impreuna.”

PUBLICITATE: