"Sunt siteuri care au castigat ani la rand premiul intai fara mari modificari structurale" Ciprian Stavar, Guerrilla Marketing, despre Internetics
Joi, 30 Octombrie 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

„Internetics 2008. Sau nu face siteuri cu necunoscuti”

Ciprian Stavar (foto), Guerrilla Marketing ® Certified Practitioner, Online specialist, si membru in juriul Internetics 2008.

 

„Mi-a placut sloganul Internetics de acum cativa ani: Nu face siteuri cu necunoscuti. Cred ca pe acest principiu sunt cateva companii care au avut de castigat in notorietate si ma refer aici in special la Green Pixel, Webstyler, Nine Spices.

 

Pe de alta parte sunt siteuri care au castigat ani la rand premiul intai fara mari modificari structurale, functionale sau chiar de imagine. Este cazul bestjost.ro. De ce? Pentru ca piata nu a reusit sa genereze proiecte in categoria respectiva care sa concureze efectiv leaderul. Nu ma refer aici la trafic ci la concept, functionalitate, model de business, interactiune cu utilizatorul, personalizare, integrarea siteului intr-un proces de comunicare.

 

Din pacate, nivelul inscrierilor din acest an a fost mai scazut fata de editia trecuta. Nu stiu daca

existenta a 4 competitii pe zona de online ar fi un motiv (n.b. Gala Premiilor eCommerce, Webstock, Internetics, RoNewMedia).

 

Sau poate faptul ca s-a incercat a se premia eficienta? Si luate la bani marunti multe proiecte din onlineul romanesc nu reusesc sa-si dovedeasca eficienta. Daca o vorba celebra spune ca 50% din banii de publicitate sunt aruncati pe fereastra, riscul in mediul online creste catre 80%. Chiar daca impactul pe care il POATE avea o campanie sau prezenta online ar permite reducerea cu peste 60% a costurilor de promovare, organizare, comunicare cu consumatorul.

 

Marea problema este ca Internetul ofera o oportunitate enorma, dar inteles si utilizat eronat nu produce decat batai de cap. Prima greseala este privirea acestuia in mod simplist si solitar. Abordarea "sa avem si noi un site" nu este doar paguboasa pentru companie. Este paguboasa pentru Industrie. Pentru cei care chiar ar putea integra oportunitatea oferita de Internet intr-un proces de comunicare si de business. Pentru ca Internetul nu este despre tehnologie si design. Internetul este despre comunicare. Si despre business. Iar cand vorbim despre business vorbim despre eficienta si profit.

 

Iar la categoria servicii, unde am jurizat, unde latura de business, eficienta si profit ar fi trebuit sa fie foarte pregnanta, rareori am gasit macar o idee despre aceste lucruri. Pentru ca stiinta si vointa nu sunt suficiente. Este nevoie si de putinta”.

 

AdPlayersCRITIC Internetics reuneste opiniile unor oameni care isi desfasoara activitatea in companii active pe piata comunicarii interactive, si care raspund la intrebarea:

„Cum apreciati evolutia Internetics 2008 fata de editiile precedente din punct de vedere al structurii si pozitionarii sale de festival care masoara "eficienta" comunicarii pe Internet?”

 

Tu cum raspunzi?


PUBLICITATE: