Categoriile Effie in Romania se schimba in timpul inscrierilor
Miercuri, 07 Mai 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Effie a adus categorii noi de concurs si in acest an. Organizatorii spun ca numarul mare de inscrieri din categoriile Promotions FMCG si Promotions non FMCG a dus la luarea deciziei de a imparti cele doua sectiuni in Promotions FMCG Food, Promotions FMCG non Food, Promotions non FMCG Services, Promotions non FMCG Products. O alta categorie cu un numar mare de inscrieri, Financial Services, a fost impartita si ea in doua: Financial Loans si Financial Others.

 

Din pacate, cunoasterea categoriilor de concurs si inscrierea campaniilor in aceste sectiuni nu au fost niciodata punctele forte ale festivalului EFFIE Awards Romania. Ele raman insa teme dambovitene amplu dezbatute de catre toate comitetele de organizare ale competitiei, inca de la aparitia sa in Romania. 

Daca pe atunci insa, acest lucru era scuzabil - balbaielile inceputului si numarul campaniilor, ce nu depasea 30, dadeau serios de furca organizatorilor - astazi,
dupa cateva editii in care s-a ajuns la aproape 100 de intrari, reorganizarea numarului de categorii in concurs si neinregistrarea corecta a campaniilor in aceste categorii au tot atata farmec cat are o adolescenta frumoase ajunsa la varsta majoratului, care inca mai invata tabla inmultirii la volanul unei limuzine de lux decapotabile. 
 

Este bine stiut ca numarul de categorii de concurs in festivaluri de publicitate cum sunt Cannes Lions si Euro Effie nu se mareste odata cu cresterea numarului de lucrari inscrise. Mai mult aceste sectiuni sunt cunoscute cu mult inaintea demararii inscrierilor, si nu dupa incheierea lor, asa cum se intampla aproape in fiecare an la Effie Romania.

 

Perpetua schimbare sau aparitie a unor noi sectiuni de concurs, in paralel cu migrarea campaniilor inscrise dintr-o categorie in alta nu pot aduce beneficii festivalului. Dimpotriva. Este lesne de inteles ca ele pot reprezenta tot atatea motive nedorite de discutii, usor de invocat de catre cei nemultumiti de performanta propriilor campanii.

 


PUBLICITATE: