Carmen Tiderle dezvaluie singurul motiv al despartirii de Leo Burnett, in AdPlayers
Luni, 27 August 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Va implini 33 de ani. “Am 10 ani in publicitate, desi pe primii 3 nici nu i-as pune”, spune Carmen Tiderle (foto) Creative Director la Leo Burnett care, cel mai probabil de la inceputul lunii octombrie, va conduce creatia GMP:

“Este posibil ca proiectele pe care le mai am de finalizat aici sa mai dureze putin”, spune creativul despre cat timp va mai ramane la actuala agentie, pana va schimba traseul zilnic la birou, spre GMP.

De ce pleaca?

Intrebata de AdPlayers de ce se desparte de Leo Burnett sau de ce a ales GMP, Tiderle spune ca nu e nimic negativ in plecarea ei de la agentia de publicitate unde s-a angajat la creatie in 2001.

“Singurul motiv pentru care ma despart de Leo Burnett este acela ca am stat prea mult intr-un loc, iar acest lucru nu stiu daca este neaparat ceva rau, sau negativ”, subliniaza Carmen Tiderle. “Am dat tot ce am putut in acesti aproape 7 ani si, de la Leo Burnett, am primit asemenea. Am simtit doar ca ar fi timpul sa merg mai departe”, adauga ea. „Ma mai despart de Leo Burnett si pentru ca-mi doresc responsabilitatea unui intreg departament de creatie”.

“Nu stiu daca ma indrept catre mai bine sau spre ceva mai rau. Nimeni nu poate sti asta inainte”, este de parerea viitorul sef de creatie GMP. „Cred insa ca as putea sa-mi manifest mai bine creativitatea. Faptul ca viitoarea agentie este o companie mai mica cu mai multi clienti locali si, datorita acestui lucru, poate mai indrazneti, este un avantaj”.

“Voi face tot ce imi sta in putinta sa se intample ce mi-am propus si ce si-a propus Felix prin angajarea mea”, continua Carmen Tiderle. “Sper sa reusim impreuna ca produsul agentiei sa iasa din tipare, sa venim cu ceva outstanding de fiecare data”.

Intrebata daca multinationalele pot reprezenta o piedica in calea creativitatii, creativul si-a nuantat raspunsul admitand ca o idee ajunge mai greu la public din cauza unor procese mai complicate. “E un parcurs mai complicat, o rezistenta mai mare, reguli mai stricte...” motiveaza Tiderle.

“M-am gandit mult inainte sa iau hotararea”

Directoarea de creatie spune ca banii nu au fost nicio clipa motivul despartirii de agentia pentru care va mai lucra doar o luna.

“M-am gandit mult inainte sa iau hotararea de a ma desparti de Leo Burnett”, adauga ea. “Perioada petrecuta aici este cea mai importanta din cariera si din viata mea. Nu este o hotarare usoara sa te desparti de locul si de oamenii de la care ai invatat tot ceea ce stii. Nici nu-mi imaginez un mod mai bun in care sa-mi fi petrecut aceasta perioada.”

“Vreau sa-mi formez o echipa de creativi cu drive, carora sa le placa ceea ce fac, sa-si doreasca sa fie foarte buni”, subliniaza Tiderle, chiar daca recunoaste ca nu s-a intalnit pana acum cu cei cu care ar trebui sa faca echipa, la viitoarea agentie de publicitate in care va lucra.

La GMP are si “obiectivele oricarui am de creatie”, mai spune ea. “Deocamdata vreau sa facem work de calitate pentru orice brand pe care vom lucra. Mai departe, evident imi doresc si premii. Chiar Cannes, de ce nu?”, spune Tiderle, freelancerul care acum 7 ani a lucrat alaturi de GMP pentru prima campanie “Ardeiul” a lui Basescu.

Primul text de reclama

Atunci avea 23 de ani. Era in 1997. Terminase facultatea de Limbi si Literaturi Straine. “Primul copy din viata mea a fost pentru un leaflet pentru Lucky Strike (BAT), la Saatchi&Saatchi”, isi aminteste ea.

“In Leo Burnett am invatat principiile de baza prin care macar poti tinde sa fii cel mai bun, valabile nu numai in Romania, ci oriunde altundeva. Le voi aplica la GMP si sper sa ma bucur de participarea viitorilor mei colegi de echipa”, mai spune viitorul director de creatie de la GMP.

“Cele mai...”

Nu a fost incantata sa faca ierarhii si a acceptat cu greu sa vorbeasca despre “cele mai...” care i-au marcat cariera profesionala. Carmen Tiderle a participat sau coordonat de-a lungul timpului din punct de vedere creativ proiecte importante ale Leo Burnett, pe aproape toate conturile agentiei.

Printre numele pentru care a lucrat se numara Elite, Connex, Academia Catavencu, Antena 1, Ciuc, Prigat, Cotidianul, CrisTim, Astra Asigurari, 24 Fun, Procter&Gamble, Bergenbier si multe altele.

“Cel mai drag mi-a fost Bergenbier. Parca lucrez dintotdeauna pe el, am trecut prin toate insight-urile masculine posibile cu Bergenbier. As mai adauga Academia Catavencu, Prigat. Asta la prima mana, insa am lucrat cu placere pentru multi dintre clienti.”

 

Intrebata care a fost cel mai greu client, executivul de creatie spune, dupa multe ezitari, ca “pe detergenti e, sa zicem, cel mai putin rewarding”.

“Cel mai scump spot pe care l-am facut a fost la Roua (QAB) dar care, din pacate, dupa criteriile noastre, nu a iesit si cel mai bun”, marturiseste Carmen.

“Cel mai important proiect la care am participat este Bergenbier, pentru care, de cand s-a intors la Leo am fost prezenta, cu o mica exceptie, in fiecare moment al procesului. A fost un proiect dificil dar foarte intens si interesant. Iar ca proiect punctual - Ziua Barbatului, unde ne-a iesit cu adevarat 360. De data asta chiar am reusit sa comunicam in multe dintre punctele de contact cu target-ul, atat conventional cat si neconventional.”

Despre ce proiect isi aminteste ca a iesit cel mai repede, Tiderle spune (razand) ca “toate au iesit cel mai repede”.

Cel mai “scremut”, nu-i vine sa creada ce spune, dar este de parere ca este un cuvant foarte aproape de realitate, omul cu 10 ani de creatie crede ca tot multinationalele detin recordul muncii in slujba unui proiect de comunicare.

Tiderle contra Tiderle

La intrebarea daca il cunoaste pe Robert Tiderle, Carmen glumeste ca nu. Partenerul ei de viata cu care are o fetita - Dora, lucreaza si el in publicitate. Este seful agentiei Papaya, o companie care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 3Mil. EUR.

Cu toate astea, Carmen Tiderle a preferat sa nu lucreze impreuna cu Robert: “Ne certam des pe subiecte din advertising”, spune ea, explicand cumva si de ce a preferat ea sa pastreze armonia cuplului si sa nu aduca frictiunile meseriei acasa, lucrand fiecare intr-o alta companie de publicitate.

“Gandim usor diferit si fiecare crede ca are dreptate. In general, ne impartasim proiectele cand sunt deja on-air.”

Intrebata cand se intalnesc intr-o familie doi oameni care lucreaza peste program, Carmen Tiderle spune ca, desi nu este intotdeauna usor, incearca sa-si faca timp si pentru viata personala: “Copilul nostru n-are nicio vina ca amandoi lucram in publicitate si de aceea incerc pe cat posibil sa-mi petrec cateva ore pe zi alaturi de Dora”.

„Timp liber pentru orice alte preocupari in afara publicitatii este ceva ce voi incerca sa implementez si la GMP. E important pentru sanatatea echipei”, conchide Carmen Tiderle, intr-un making of de 10 ani de publicitate, in 15 minute!


PUBLICITATE: