BusinessWeek România a vorbit cu 10.000 de oameni, pentru Top Brands
Marti, 19 Decembrie 2006

(AdPlayers.ro, Iulian Toma )

BusinessWeek România a vorbit cu 10.000 de oameni, pentru Top Brands„Top Brands Romania reprezinta un demers unic în Romania”, a declarat pentru AdPlayers, Rachad El Jisr, Publisher la Business Media Group si Director Editorial BusinessWeek Romania.

„Au fost intervievate aproximativ 10.000 de persoane”

Motivând afirmatia precedenta, executivul BMG spune ca „Pentru prima data s-a calculat valoarea în bani a celor mai bine cotate brandurilor locale, evaluare bazata pe o cercetare de piata de amploare realizata împreuna cu D&D Research, la care au fost intervievate aproximativ 10.000 de persoane - si un algoritm de calcul realizat alaturi de Brandient”.

Rachad El Jisr a mai spus ca Top Brands Romania face parte dintr-o serie de proiecte editoriale specifice editiei internationale BusinessWeek, alaturi de "Top 50 Performers", "Hot Growth Companies", "Tech100", The Future Of Technology", "The Innovation Insert".

„Clasamentul celor mai valoaroase branduri locale reprezinta un topic interesant pentru mass media, ceea ce desigur va atrage atentia înca o data spre revista BusinessWeek Romania”, a mai afirmat publisher-ul BMG.

“Nu a avut ca scop sa aduca venituri din advertising”

Rachad El Jisr.mai sustine, pentru AdPlayers, ca “în acest an, clasamentul nu a avut ca scop sa aduca venituri din advertising, ci a fost gândit ca parte dintr-un proces pe termen mediu care sa arate deopotriva cititorilor si advertiserilor ce reprezinta BusinessWeek si ce aduce nou pe piata si sa demonstreze ca editia locala respecta întru totul spiritul si calitatea editiei globale a BusinessWeek”.

“BusinessWeek îsi confirma pozitionarea drept cea mai buna publicatie de afaceri realizând în premiera în Romania Top 50 cele mai valoroase branduri românesti, editia locala a “Top Global Brands” - singurul clasament international dupa valoarea brandurilor, realizat de Interbrand”, a afirmat Rachad El Jisr.

Gabriel Barliga, Editor Sef BusinessWeek sustine si el ca “este pentru prima data în Romania cand asociem brandurile cu cifre concrete. Nu de vânzari, nu de popularitate, nu de frumusete, desi toate acestea sunt cuprinse în calculul nostru”, a continuat el.

BusinessWeek România a vorbit cu 10.000 de oameni, pentru Top BrandsBusinessWeek Romania: 20% din business-ul BMG

BusinessWeek Romania a fost lansata în luna mai 2006, ca urmare a dorintei a BMG, spun reprezentantii grupului, de a edita cele mai dinamice si relevante reviste pentru piata locala. Conform editorilor, BusinessWeek este unul dintre cele mai bine cunoscute titluri ale BMG si unul foarte important în economia grupului.

„Estimam ca în 2007 BW (Business Week România nr.r) va aduce 20% din încasarile generale”, au afirmat, pentru AdPlayers, oficialii BMG. Potrivit editorului, BusinessWeek are tirajul de 20.000 exemplare/editie. Tariful Lista (Rate Card) pentru o pagina de publicitate de 3.950 EUR.

Din Top 50 Brands

Top Brands România - Topul 50 al celor mai valoroase branduri romanesti, potrivit editorilor, este singurul clasament care prezinta valoarea în folosinta a brandurilor din Romania. Clasamentul a fost realizat în exclusivitate pentru revista BusinessWeek Romania de catre compania de consultanta Brandient si D&D Research.

Dacia, în valoare de 387,4 mil. Euro, este cel mai valoros brand românesc conform Top 50 cele mai valoroase branduri românesti. Afacerea anului 2006, preluarea BCR de catre Erste Bank nu a diminuat cu nimic valoarea celui de-al doilea brand din top, BCR (355,6 mil Euro). BRD - GSG, banca al carei brand ocupa locul trei în top, intrata din 1998 în grupul financiar francez Societe Generale, este al doilea brand financiar al tarii (208 mil. Euro). Urmatoarele branduri în TOP 10 sunt: Petrom-86 mil. euro, Sensiblu-82 mil. euro, Rompetrol- 72 mil. euro, Cristim-62 mil. euro, Asirom- 60 mil. euro, Altex-59 mil. euro si Domo-41 mil. euro.

În topul celor mai valoaroase 50 de marci românesti mai figureza pe locurile 11-20: Banca Transilvania, Flanco, Mobexpert, Romstal, Poiana, CEC, Leonardo, Aldis, Borsec, Bergenbier. Urmeaza pe locurile 21-30 Arctic, Bunica, Ursus, Primola, la Dorna, Flamingo,Dorna, Scandia, HelpNet, Goldenbrau. Pozitiile 31-40 sunt ocupate de Timisoreana, Elvila, Joe, Kandia, Napolact, Heidi, Kober, Caroli, Jolidon, Ciuc. Nu mai putin valoroase sunt si urmatorele 10 pozitii, pâna la 50: Unisol, Viva, Dero, Superweiss, Alka, Stalinskaya, Spor, Fulga, Farmec si Croco. Ultimul pe lista TopBrands valoreaza nu mai putin de 3 milioane de euro.

Business Media Group ( www.bmg.ro ) a luat fiinta în 1995 si în prezent detine titlurile: Biz, Business Review, Campaign, Stuff, Autocar, Cinemagia si WorkBook.


PUBLICITATE: