"Banii din licitatii publice trebuie tinuti in tara"! Radu Boeru, Alchemy -The Branding Society
Vineri, 30 Iulie 2010


(AdPlayers, Radu Boeru )

Radu Boeru este consultant la Alchemy, The Branding Society, consultanti care printre altele au lucrat pentru City FM si identitatea Paginademedia.ro

„Sunt roman si fac branding si publicitate de prin '99. Pe langa investitiile masive in carti de specialitate, anii in care am stat cu ochii beliti in monitoare prin fiesce multi-loco-nationale, tonele de antreprenori chitibusari si zgarciti carora a trebuit sa le tin piept, laolalta cu sefii de agentii si creativii necreativi si stransi la punga, plus zecile de mii de ore de munca, oare ce ar mai trebui sa ii arat ministresei Udrea, aceasta mecena a branding-ului de tara, pentru a imi da umila sansa de a-mi exersa expertiza pe o identitate vizuala facuta asezat, aici, in Romania? Si nu pe 900.000 de EURO ! In CRIZA !

Cand toate bugetele au fost decimate, toti seniorii retrogradati sau dati afara, cand oameni cu experienta mea sunt nevoiti sa lucreze pe pseudo-sume, pentru pseudo-branduri, pe pseudo-proiecte initiate de pseudo-antreprenori. Ci pe mult mai putin, cu putin mai mult efect. Mare e gradina Carpatilor si multi prosti au sarit gardul!

Si stiti care e problema? Sute de publicitari, printre care ma numar si eu, ne gandim zilnic sa plecam din tara spre taramurile alea indepartate, zise si creative, unde vin ministrii din tarile lumii a treia si dau 900.000 de Euro pentru taiat frunze la caini. Acolo unde Udrea face mecenat, doar, doar i-o inalta cineva o statuie, ca la asa bugete le salveaza economiile nationale. Cand noi, aia de muncim cate o luna-doua la o identitate vizuala pe un infim procent din bugetul ministresei stam ca prostii si visam la Wolda, Cannes si la alte balarii.

Aici e tara brandingului über-bugetat; ce rost mai are sa ne relocam cand avem fish-trees si gradini intercarpatice unde stau cainii cu zerouri in coada gata sa ne linga ranile produse de celebra criza, care pare-se ca a trecut ca o ploaie de vara. Truly a land of choice.

Statul sa faca un sistem de licitatii publice FUNCTIONAL!

Statul vrea TVA. Statul vrea TAXE. Statul vrea sa platim IMPRUMTURILE de la FMI. Statul scade cu 25% salariile, IMPOZITEAZA pensiile, da afara SUTE DE MII DE OAMENI. In schimb, statul externalizeaza un proiect de 900.000 de EURO in CRIZA! Proiect la care nimeni din Romania nu poate adera dupa sistemul actual corupt si ineficient de licitatii publice.

Banii trebuie tinuti in tara. Licitatiile publice, deci, trebuie mai intai sustinute cu specialisti din Romania, cu reguli clare si PUBLICE, cu evaluatori corecti si termene adaptate situatiei actuale din tara. Si doar in cazul in care nu se pot intruni aceste conditii trebuie externalizate international. Pe bugete de criza, pe nevoile noastre. Si sunt convins ca se pot gasi suficienti oameni talentati care nu se ascund dupa frunze cand e vorba de o identitate vizuala complexa, coerenta si care sa nu fie schimbata de la an la an.

Ieri am fost siderat cand toate televiziunile, inflamate si inflamatoare cum le sta bine, au pervertit spinoasa problema a delapidarii celor 900k de euro expunand de fapt starea generala de rau in care se afla Romania. La editia speciala de pe Realitatea TV, de pilda, au fost invitati doi celebri "branderi": Vadim si Paunescu. Nu Brandient, nu Brand Tailors, nu Rusu&Bortun, nu TBS, nu Safron, Landor sau altii. E o poezie ce se intampla vis-a-vis de acest subiect, mai ales cand toate caile media duc spre Epoca de Aur si cat de bine ne-ar fi fost...

Si toata tema s-a dus pe apa sambetei (a joiei in cazul de fata, emisiunea fiind difuzata ieri). Niciun designer, niciun finantist, niciun specialist care sa cunoasca bine piata de branding internationala si care sa aiba lucruri oportune de spus.

Traim pesemne intr-o complicitate alimentata de vanatoarea senzationalului, a rating-ului si a iluziei ca societatea si liderii sai au sau tind sa aiba sau cel putin nadajduiesc sa aiba integritate si transparenta, chiar daca mai tot timpul sunt prinsi cu mata-n sac. Cand de fapt pe sub ochii nostri se intampla astfel de lucruri "on daily basis"

Radu Boeru, Alchemy, The Branding Society


PUBLICITATE: