"Agentiile si clientii de publicitate nu pot cumpara creatiile"
Marti, 13 Martie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Când ati facut ultimul spot publicitar în care ati utilizat drepturi de autor? Rascoliti dosarul cu contracte si vedeti daca nu cumva ati depasit perioada clar delimitata de utilizare a creatiei. De ce?

Martin Ernst - unul dintre cei mai importanti producatori de spoturi si show-uri TV din Germania - spune ca “agentiile si clientii de publicitare nu pot cumpara creatiile”, si ca pot obtine de la producatori maxim “permisiunea de a folosi drepturile de autor pentru o anumita perioada de timp”.

Prezent zilele acestea în România, la invitatia casei de productie Factor conduse de Tino Furtuna, producatorul german a atras practic atentia agentiilor si clientilor care utilizeaza drepturi de autor în creatia publicitara ca, în Germania, el nu cunoaste termenul de “cumparare a creatiei”. Prelungirea perioadei de timp în care este utilizata creatia presupune “alti bani, alta distractie” si prelungirea vechiului contract.

Agentiile si clientii de publicitate nu pot cumpara creatiileTino Furtuna (foto), managerul casei de productie Factor, a declarat pentru AdPlayers ca aceasta situatie va fi în curând valabila si pentru România, odata cu intrarea în Uniunea Europeana unde legile privind drepturile de autor sunt severe.

Cel putin deocamdata, a mai adaugat el, în situatia în care productia se face în România, practic toate creatiile sunt însa vândute agentiilor de publicitate. Furtuna motiveaza aecst lucru prin faptul ca urmarirea folosirii drepturilor de autor în publicitate si respectiv încasarea drepturilor ce revin pentru o folosinta pentru o anumita perioada de timp este o chestiune anevoioasa iar banii rezultati sunt putini, în acest moment.

Potrivit Factor, Martin Ernst este unul dintre cei mai importanti producatori de spoturi si show-uri TV din Germania. Experienta sa se constituie într-un portofoliu complex de activitati ca producator, compozitor si sound designer pentru televiziunile germane RTL, ZDF, ARD si SAT1 si însumeaza peste 20 de ani în publicitate si show-biz. Cele cinci studiouri audio conduse de Martin Ernst  ofera servicii de productie muzicala si sound-design pentru spoturi publicitare si muzica de film.

AdPlayersFile

Factor (www.factor.ro) este, conform reprezentantilor sai, o casa de productie si post-productie publicitara cu peste 11 ani de experienta care ofera clientilor sai solutii integrate pentru productia de spoturi publicitare si filme de companie, montaj audio-video, înregistrare si editare de sunet, “sound design”, compozitie muzicala, grafica 2D si 3D.


PUBLICITATE: