AdPlayersCRITIC –Viral Lowe, cu Cristian Manafu (Evensys): ''Cand Internetul e considerat de o agentie de publicitate drept locul in care poti arunca usor orice si oricum, atunci avem o problema''
Joi, 10 Aprilie 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Cristian Manafu, Managing Partner la Evensys, si Consultant Internet, despre „Viralul” Lowe:

 

"Era o vreme in care mergeam la cinema sa vedem actori romani celebri cum scapa dezinvolt injuraturi. Ne amuzam de libertatea de expresie din filme. Sa fie vreo 18 ani de atunci. Acum publicitarii vor sa ne distreze cu injuraturi in reclame. Cam asa am gandit eu dupa ce am vazut clipul respectiv.

 

Un clip promotional de orice tip ar fi el ar trebui sa aiba un efect pozitiv asupra privitorului. Clipul realizat de agentia Lowe a avut un efect contrar asupra mea.

 

In mod normal nu ma deranjeaza injuraturile. Pe unii oameni ii consider chiar haiosi cand scapa cate una, asa ca un tic verbal. Cand insa Internetul e considerat de o agentie de publicitate drept locul in care poti arunca usor orice si oricum, atunci avem o problema. Internetul nu e o hazna si nici o joaca. Are acum o putere mult mai mare decat multe alte media si de aici oricine isi poate inchipui ce se poate intampla.

 

Se tot vorbeste de o lege a Internetului sau de o reglementare. Nimeni nu vrea acest lucru, nimeni nu isi doreste cenzura pe Internet si acest deziderat ar trebui sa ne faca sa ne abtinem de la porniri infantile si nechibzuite. Iar agentiile ar trebui sa sustina libertatea de care se bucura Internetul acum, nu sa "lupte" inconstient impotriva ei.

 

Ma intreb care a fost ideea din spatele acestei "campanii". E vorba de o agentie care isi schimba sediul, poate cel mai plictisitor lucru pe care il poate anunta cineva. La fel ma intreb cui se adreseaza clipurile. In mod normal, orice companie isi anunta mai intai clientii si furnizorii cand se muta. Si iar ma intreb: De ce ar vrea o agentie de publicitate sa arate clientilor un clip cu un individ care isi baga si isi scoate?

 

In viitor, sper sa nu vedem clipuri de la agentii cand isi imbogatesc parcul cu noi masini sau cand au cumparat un nou Mac pentru creatie. Agentiile au mult de lucru sa ridice nivelul creativitatii care a scazut in ultimii ani. Cred ca asta ar trebui sa fie focusul lor, nu clipuri ieftine lansate pe Internet.

 

PS: Tentativa virala nici macar nu merita comentata, decat daca vrem sa aratam cum a esuat."

 



Seria de opinii sub titlul AdPlayersCRITIC despre Viralul Lowe vine ca urmare a campaniei virale semnate de Lowe in ultimele zile, cu ocazia relocarii grupului de comunicare. Intr-o executie a seriei virale, „ultimul angajat”, unul dintre protagonistii caruia i se ia laptop-ul la care lucra inca, probabil in iuresul mutarii, nu se da in laturi de la folosirea in film expresiei: „mai usor ba, in p...la mea cu laptop-ul”.  Potrivit oficialilor de comunicare, incepand cu data de 7 aprilie 2008, Grupul Lowe, din care fac parte Lowe & Partners, Initiative, Brand Connection si Lowe Public Relations, functioneaza la o noua adresa.  

 

Opiniile legate de productia virala sunt asteptate pe adresa info[at]adplayers.ro.

 

 


PUBLICITATE: