PepsiCo, lider pe Cola in Romania
Joi, 29 Iunie 2006

PepsiCo, lider pe Cola in Romania( AdPlayers.ro Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )

Conform Raportului Canadean, PepsiCo este lider in Romania pe segmentul bauturilor racoritoare de tip Cola, anunta oficialii companiei. Canadean este o companie care realizeaza studii de marketing si management de date (data management) la nivel global in industria bauturilor.

Rezultatele

Studiul  realizat de compania americana de cercetare Canadean pentru primul trimestru al anului 2006 confirma evolutia remarcabila a produselor PepsiCo pe piata bauturilor racoritoare din Romania (acestea au inregistrat o rata medie de crestere anuala a volumului de vanzari de peste 38% timp de 6 ani consecutivi). 

Potrivit studiului, bauturile racoritoare carbonatate ale PepsiCo au avut in primul trimestru al acestui an o crestere a volumului de vanzari de 26.2%, raportata la aceeasi perioada a anului 2005.

Pentru produsele PepsiCo din segmentul Cola, sub marca Pepsi (Pepsi TM), raportul indica o crestere a vanzarilor de 25.2%, fata de primul trimestru al anului 2005. In concluziile raportului se mai arata ca Pepsi TM a atins astfel, un index de 1.02 fata de principalul competitor si o pozitie istorica de lider al segmentului!

Catalin Lascu: „Este urmarea unei strategii de marketing pe termen lung”

PepsiCo, lider pe Cola in RomaniaCatalin Lascu (foto), Franchise & Marketing Manager PepsiCo International, pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova sustine ca „Este urmarea unei strategii de marketing pe termen lung, care a reconstruit practic pas cu pas brandul Pepsi, oferind varietate consumatorilor, prin inovatie permanenta a  portofoliului de produse, prin campanii si promotii atractive si prin cresterea constanta a prezentei produselor noastre in magazine.”

In Romania, contul de comunicare PepsiCo este administrat de Grupul BBDO Romania prin Graffiti BBDO – Brand Communication Management cu focus pe ATL, Prospero – publicitate netraditionala, Media Direction – media planning & buying, Pleon Graffiti – Corporate & Brand PR.

Conform raportului, in primul trimestru al anului 2006, PepsiCo si-a mentinut pozitia de lider pe segmentul bauturilor Cola fara zahar, trio-ul Pepsi Max, Pepsi Light si Pepsi Twist Light, avand o crestere de volum de 33.6% fata de anul trecut si marind distanta fata de urmatorul competitor,  la un index de 1.36.

Pe segmentul Lemon-Lime, 7-UP, prima bautura racoritoare de acest gen din lume (lansata in 1929), a inregistrat pe piata din Romania o crestere spectaculoasa de 51.9% in primul trimestru al anului 2006 fata de aceeasi perioada a anului 2005.

O marca Unilever dezvoltata in unele tari de PepsiCo si imbuteliatori locali sub umbrela Pepsi Lipton International (un joint venture intre PepsiCo si Unilever) - Lipton Ice Tea conduce si ea pe segmentul Ice Tea in trimestrul 1 - 2006, cu un index de 1.07 fata de principalul competitor.

„Realizare (..) remarcabila, chiar istorica”

„Aceasta realizare a Pepsi, brandul nostru principal – chiar daca doar un rezultat partial in cadrul anului – este una remarcabila, chiar istorica” spune Catalin Lascu.„Pepsi conduce segmentul Cola din Romania in primul trimestru al anului 2006 si isi intareste pozitia de lider pe segmentul Cola fara zahar, in linie cu trendul ascendent din ultimii 6 ani, perioada in care bauturile racoritoare carbonatate sub marcile PepsiCo au inregistrat in Romania o remarcabila crestere medie anuala a volumului de vanzari, de peste 38%”,

Lascu este de parere ca „o contributie decisiva la acest rezultat a avut-o extraordinara dezvoltare din punct de vedere organizational si operational a imbuteliatorul autorizat al produselor PepsiCo, Quadrant Amroq Beverages, precum si remarcabila executie in piata a strategiilor de marketing mentionate.

El mai aminteste ca QAB a castigat de doua ori in ultimii trei ani titlul de „Cel mai bun imbuteliator PepsiCo” in Europa si s-a plasat intre primii 5 in lume in anii 2005 si 2006. Totodata, echipa PepsiCo Romania a castigat toate premiile importante decernate in Europa pentru activitatea de marketing in ultimii 5 ani.

PepsiCo in Romania

PepsiCo este prezenta pe piata bauturilor carbonatate din Romania cu cea mai mare oferta de bauturi din segmentul Cola, reunite sub marca PEPSI–COLA (Pepsi, Pepsi Light, Pepsi Max, Pepsi Twist Lemon, Pepsi Twist Light Lemon, Pepsi X si Pepsi Capuccino), cu 3 variante 7UP, Mountain Dew, Mirinda Orange si Everess Tonic. Pepsi Twist este nr. 1 in Europa si nr. 3 mondial in ceea ce priveste volumul de vanzari, iar produsele Pepsi-Cola fara zahar (Pepsi Max, Pepsi Light si Pepsi Twist Light) conduc detasat segmentul respectiv. Recent, consumatorii din Romania au putut testa un produs inovativ, lansat in editie speciala – Pepsi Gold, un omagiu adus victoriei in sport.

Tot sub umbrela PepsiCo, pe piata bauturilor non-carbonatate, a fost lansata de curand bautura sport Gatorade, nr. 1 in lume, in timp ce Lipton Ice Tea prezinta acum 3 variante  prin adaugarea unui nou produs - Lipton Ice Tea Green.


PUBLICITATE: