Orlando Nicoara, standout or standin Media Pro Interactiv?
Joi, 17 Septembrie 2009
 

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Orlando Nicoara, alias orlando.ro, cunoscutul om de afaceri pe Internet, este in spatele mai multor afaceri de publicitate online, unele dintre ele concurente mai mult sau mai putin cu business-ului Media Pro Interactiv, potrivit unor surse AdPlayers din piata de media. 

Standout, Mediacafe, Adevolution

Pe langa propriile domenii de internet, printre afacerile in care Nicoara ar avea un cuvant de spus se numara agentia de creatie si regia de publicitate online Mediacafe, compania de publicitate pe bloguri Standout, sau regia de vanzari Adevolution, ca sa nu amintim de activitatile de publishing online. 

Contactat de catre AdPlayers, Orlando Nicoara (foto) General Manager la Media Pro Interactiv nu a vrut sa comenteze informatiile privind legaturile sale cu alte companii cu activitate pe Internet.

Surse AdPlayers apropiate partenerilor Standout afirma ca Nicoara nu ar fi deloc strain de bugetele administrate de compania de publicitate pe bloguri, si ca, mai mult, este chiar partenerul din umbra al afacerii care traieste din servicii online. Standout este coordonata de Ionut Oprea, fostul sef de PR de la Netbridge, companie cu activitate pe Internet condusa in trecut de Nicoara. 

STANDOUT a demarat activitatea ca Blogvertising, nume sub care si-a facut simtita prezenta pe piata initial ca organizator al unui licitatii online in care castigatorul avea sa beneficieze de o campanie de publicitate pe bloguri. In cadrul concursului de atunci, un magazin online a castigat spatiul de promovare pe bloguri, pe atunci un inceput a ceea ce oamenii de media numeau, pretentios la acea vreme, publicitate pe bloguri.

In prezent seful MediaPro Interactiv se spune ca ar fi si un colaborator apropiat al regiei media Adevolution, casa de vanzari cu care Orlando Nicoara este inrudit prin unul din partenerii casei de vanzari. Voci din piata de publicitate sustin ca este greu de crezut ca Nicoara poate pastra secrete profesionale de la MediaPro Interactiv fata de Adevolution, cum ar fi planurile si bugetele de publicitate online ale unor investitori in comunicare ce desfasoara campanii online in trustul condus de Adrian Sarbu, cata vreme o ruda de gradul intai este partener la profit in regia de vanzari condusa de Val Voicu.

Speculatii privind implicarea din umbra a lui Nicoara intr-o alta companie cu activitate pe internet sunt legate si de serviciile de publicitatea pe Yahoo administrata de Mediacafe. Compania condusa de Mihai Fanache a demarat mai intai ca agentie de creatie cu care Nicoara lucra la Netbridge, si cu care seful Media Pro Interactiv se pare ca ar mai lucra si astazi. Mediacafe are si ea in portofoliu servicii concurente cu cele de la Media Pro Interactiv. Contactat de catre AdPlayers, Mihai Fanache, managerul Mediacafe a negat orice implicare a lui Orlando Nicoara in business-ul companiei in ultimul an.

Mediapro Interactiv: 1% din MediaPro

Cu siguranta unul dintre cei mai bine cotati romani in business-ul de media din lume, Adrian Sarbu, presedintele grupului CME care controleaza televiziunile din trustul Media Pro, pare sa nu fie foarte deranjat de faptul ca Nicoara ar mai activa si in alte afaceri online decat MediaPro Interactiv. Cel putin deocamdata, seful CME se pare ca nu este foarte interesat de afacerea pe Internet a grupului Media Pro, ci mai degraba de un puls al industriei pe care si-l poate lua constant de la Orlando Nicoara, uneori poate chiar din dezbaterile de pe blogul personal administrat de directorul Media Pro Interactiv.

In fond, pentru Adrian Sarbu, Internetul este nu mai mult de 1% din afacerile locale de media din Romania ale trustului international pe care il conduce, iar, vazuta de la Londra, piata romaneasca este inca foarte mica. Divizia MediaPro Interactiv a avut anul trecut o afacere de aproximativ 3,5 Milioane de euro, in vreme ce operatiunile locale din Romania ale CME totalizeaza cifre de 100 de ori mai mari.

Cu o medie de 97 de salariati anul trecut, potrivit Ministerului de Finante, MediaPro Interactiv a avut in 2008 mai exact o cifra de afaceri de 12,5 Milioane lei, aproximativ 3,39 Milioane EUR (la cursul mediu BNR de 3,70 lei) si o pierdere de 1,4 Milioane lei ( 384,9 mii euro).

Intre afacerea publicitate pe bloguri Standout si cea de la Media Pro Interactiv exista totusi o diferenta. Cam aceeasi ca intre business-ul Media Pro Interactiv si cel al intreg trustului Media Pro. Conform datelor de la Ministerul Finantelor, compania de publicitate pe bloguri Standout a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri aproximativ 43.000 EUR, mai precis 158.624 lei (42.871 EUR), si o pierdere de 75.352 lei (20.365 EUR). 

AdPlayersREPORT INTERACTIVE:

MediaPro Interactiv, 2008:
Cifra de afaceri (turnover, billings): 3,29 Milioane EUR (12,55 Milioane LEI )
Profit (Pierdere): -384,94 mii EUR ( -1,4 Milioane LEI)
Angajati: 97

Standout, 2008
Cifra de afaceri (turnover, billings): 42.871 EUR (158.624 LEI )
Profit (Pierdere): -20.365 EUR ( -75.352 LEI)
Angajati: -

(sursa: Ministerul de Finante)


PUBLICITATE: