NextCap a detronat McCann la EFFIE
Luni, 07 Martie 2005

( AdPlayers.ro ) Agentiile de publicitate si reprezentantii clientilor de publicitate au aflat vineri seara la J.W. Marriott Grand Hotel castigatorii festivalului eficientei in publicitate – EFFIE Romania 2005. Festivalul a acordat 23 de trofee ale eficientei in publicitate pentru cele 49 campanii inscrise.

Cel mai important premiu al festivalului a fost castigat de NextCap. Cu trei campanii inscrise si patru premii dintre cele mai valoroase, agentia a reusit si cea mai "productiva" inscriere de campanii in concurs. Agentia a plecat acasa cu Marele Premiu EFFIE 2005 (Grand EFFIE) si trei Gold EFFIE 2005. Premiul GRAND EFFIE 2005 a fost acordat agentiei  pentru eficienta campaniei Unirea – “Unde-s multi puterea creste”.

McCann Erickson a castigat acelasi numar de Gold EFFIE 2005 (trei) dar dintr-un numar de 5 campanii inscrise. Urmeaza in clasamentului aurului, un numar de patru agentii cu cate un singur Gold EFFIE,: Leo Burnett, Gavrila si Asociatii, GMP/MAP si Ogilvy&Mather.

Merita felicitari pentru curajul si efortul de a face transparente rezultatele campaniilor de publicitate opt din cele 20 de agentii participante la EFFIE care, chiar daca nu au plecat cu nici un trofeu au castigat din sportivitatea unei competitii al carei juriu l-a avut printre invitati pe Rick Kendall, VicePresident AMA (American Marketing Association). Presedintele Comitetului de Organizare EFFIE Romania 2005, Manuela Necula, Head of Country, Ogilvy Group Romania a declarat ca “EFFIE este un festival care are importanta atat pentru clienti cat si pentru agentii. Rezultatele demonstreaza de fapt, mai mult decat in cazul oricarui alt festival, parteneriatul dintre agentie si client”.

In topul agentiilor cu celor mai numeroase campanii premiate conduce cu cinci trofee Leo Burnett & Targett (1 Gold, 2 Silver Effie, 2 Bronze Effie) urmata de NextCap (4), McCann (3), cu cate doua - Gavrila si Asociatii ( 1 Gold EFFIE si 1Silver EFFIE), Graffiti BBDO (2 Silver EFFIE) si cu cate un singur trofeu Ogilvy &Mather (Gold EFFIE) GMP/MAP (Gold EFFIE), Lowe&Partners (Silver EFFIE), Young (Silver EFFIE), Momentum (Bronze EFFIE), Headvertising (Bronz EFFIE), Saatchi&Saatchi (Bronze EFFIE).

Juriul, format din reprezentanti ai companiilor multinationale, ai agentiilor de publicitate si ai mass-mediei a fost prezidat de Mihai Ghyka, Marketing Director Interbrew. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul sponsorilor Unilever, Stella Artois, Coca-Cola de catre IAA (International Advertising association) si RAAA (Romanian Association of Advertising Agencies). Pe categoriile de lucrari inscrise, castigatorii  premiilor EFFIE Romania 2005 sunt urmatorii: Produse Alimentare Gold – NextCap, Fulga (“Ce vaca sunt!”);  McCann Erickson, Kandia ( “Ciocolata cu dragoste”); Bauturi Alcoolice Bronze – Momentum, Bergenbier (“Comentatorii”); Headvertising, Bergenbier (“Q-Pack 2L”); Silver – Grafitti BBDO, Tuborg Royal Export (“Senzatia de putere”); Gold – NextCap, Unirea (“Unde-s multi puterea creste”) Bunuri de folosinta indelungata Bronze – Saatchi & Saatchi, Toyota (“Dubla personalitate”); Silver – Young & Rubicam, Arctic (“Televizoare amenintate”); Gold – Leo Burnett, Teletech (“Razboiul Stelelor”) Telecomunicatii Silver – Gavrila si Asociatii , ZAPP (“Cost Control”); Gold – Ogilvy, ZAPP ("Internet mobil de mare viteza"); Gavrila si Asociatii,  ZAPP (“Grupuri”) Altele Silver – Grafitti BBDO, Dacia Asistenta (“Pentru orice marca de masina”) Produse non-alimentare Silver – Leo Burnett, Bonux (“Tanti Maria”) Bauturi non-alcoolice Bronze – Leo Burnett, Prigat Nectar (“Norii”); Gold – McCann Erickson, Dorna (“Esti aproape de natura”) Media si Divertisment Bronze – Leo Burnett, Academia Catavencu (“Cititori mai inteligenti”); Silver – Leo Burnett , Muzeul National “Grigore Antipa”  (“Nu se uita usor”); Gold – NextCap, FHM (“Revist de gen masculin”) Non-Profit Gold – GMP, Traian Basescu (“Totul sau nimic”)  Promotii Silver – Lowe & Partners, Coca-Cola, Fanta Orange (“Intoarcerea clasicului”); Gold – McCann Erickson , Sprite (“Fiare pentru fiara din tine”). EFFIE Romania 2005, dupa numarul de premii pe agentii:  Agentie

Grand

EFFIE 

Gold  

EFFIE

Silver

EFFIE

Bronze

EFFIE

 Total

 Leo Burnett    1 2 2 5 NextCap 1 3   4 McCann Erickson  3   3 Gavrila si Asociatii  1 1  2 Graffiti BBDO   2  2 GMP / MAP  1   1 Ogilvy & Mather  1   1 Lowe & Partners   1  1 Young & Rubicam   1  1 Headvertising    1 1 Momentum    1 1 Saatchi & Saatchi    1 1 Total 1 10 7 5 23

PUBLICITATE: