IAA recunoaste AdPrint Festival
Luni, 23 Ianuarie 2006

( AdPlayers.ro ) AdPrint primeste una dintre cele mai importante sustineri ale industriei de publicitate din Romania. Organizatorii de la Millenium Communications anunta ca, incepand din acest an, International Advertising Association se alatura AdPrint in dorinta de a sprijini festivalul de publicitate din Romania.

IAA recunoaste AdPrint FestivalPromovarea internationala a publicitatii din Romania

“Unul dintre obiectivele IAA este de a promova industria de publicitate din Romania pe plan international”, declara Alexandra Olaru (foto), Corporate Affairs Director Unilever SCE si Vicepresedinte al IAA. “AdPrint, ca si festival european, este pentru IAA un partener care faciliteaza aceasta promovare” a adaugat Olaru.

“Ne bucura aceasta asociere cu IAA deoarece reprezinta o recunoastere a valorii festivalului oferita de cea mai importanta asociatie mondiala care activeaza in zona comunicarii”, a spus Andrei Bortun, Director, Millenium Communications, organizatorul AdPrint.

Strategie AdPrint, dar si IAA

Miscarea nu va trece neobservata unor oficiali din cateva agentii mari, membre IAA, care nu au onorat cu prezenta editia precedenta a festivalului. Poate fi inclusiv o strategie IAA de a se diferentia de RAAA (Romanian Association of Advertising Agencies ) initiatoarea si promotoarea Ad’Or – festivalul de publicitate deschis doar agentiilor romanesti.

Cele doua organizatii ale publicitatii romanesti sunt partenere in multe activitati de promovare ale publicitatii din Romania, seminarii si intalniri pe teme de marketing si publicitate sau in festivalul eficientei in publicitate - EFFIE Romania (care va avea loc in curand).

Poate fi inclusiv o competitie ale echipelor romanesti care vor dori o verificare a valorii premiilor sectiunii “print” de la Ad’Or. In plus, greutatea premiilor AdPrint ar putea creste odata cu recunoasterea festivalului de catre IAA, fara sa mai vorbim de valoarea confruntarii europene din festival.

IAA recunoaste AdPrint Festival

Singurul festival pe Print

“AdPrint este singurul festival din Europa specializat pe print”, spun oficialii Millenium Communications. Potrivit aceleiasi surse, an de an, festivalul reuneste in Romania creativi de pe intregul continent, si premiaza cele mai bune echipe de creatie ale celor mai bune agentii de publicitate din Europa.

Andrei Bortun crede ca, prin continutul festivalului, AdPrint "vine in intampinarea unora din atributiile IAA, acelea de a dezvolta si implementa programe menite sa ridice standardele, printr-o dezvoltare profesionala de înalt nivel, pentru viitoarea comunitate de marketing”.

Alexandra Olaru de la IAA este de parere ca “in aceeasi masura, prin continutul sau, AdPrint este complementar misiunii IAA, aceea de a ridica standardele si practicile din publicitate aducand astfel beneficii intregului domeniu al comunicarii.”

           

Capital de imagine pentru AdPrint

La editia de anul trecut a festivalului de publicitate AdPrint, multi autori din publicitatea autohtona au preferat sa limiteze inscrierea lucrarilor “print” doar in festivalul de publicitate de la Ad’Or, AdPrint 2004 devenind mai degraba o intrecere intre echipe de creatie si print-uri ale unor agentii de publicitate dintr-o Europa fara Romania.

Participarea romaneasca redusa de anul trecut la AdPrint ar putea fi pusa si pe seama specializarii si strategiei festivalului european ce are loc in Romania. Festivalul specializat de print scoate in prim plan o intrecere directa intre lucrari ale echipelor de creatie, si nu neaparat o competitie intre lucrari de publicitate inscrise de agentiile de publicitate. Indiferent care ar fi motivele slabei participari romanesti la editia precedenta, AdPrint 2005 ar putea fi diferit. Este de asteptat ca noul capital de imagine sa sporeasca si participarea romaneasca la editia din acest an a festivalului. 

La 2 ore de Bucuresti, cu masina

Ramane de vazut daca batalia pentru premii a agentiilor romanesti are legatura si cu setea acestora de a pune in legatura la AdPrint publicitarii din agentiile romanesti cu publicitari din occident, in Romania. La distanta de doar 2-3 ore de Bucuresti cu masina, festivalul este un bun prilej pentru a schimba impresii cu publicitatea din afara granitelor Romaniei, fara a plati timp si bani pentru deplasari la alte festivaluri de publicitate de duzina din strainatate.

Promotorii AdPrint spun ca, in cele trei zile ale editiei din acest an ce va avea loc intre 2 si 5 februarie la Brasov, aproximativ 1.000 de oameni din advertising si marketing se vor intalni pentru a concura sau pentru a participa la seminarii si workshop-uri de exceptie organizate in cadrul festivalului.

(Iulian Toma, info@adplayers.ro )


PUBLICITATE: