Festivalurile de creatie dauneaza grav publicitatii - Niculae Constantin, alias "Nae", ex Creative Director la Punct
Luni, 03 Noiembrie 2008

( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

 

Fost Creative Director al Punct Advertising, Niculae Constantin, alias „Nae”, asa cum ii spun colegii si cunoscutii, s-a despartit de agentia de publicitate in urma cu 2 saptamani. Din a doua jumatate a lunii octombrie, pe Nae il gasiti la naeconstantin [at] gmail [dot] com.

 

Cu 12 ani de munca in comunicare, fostul sef de creatie al Punct Advertising vine dintr-o familie de jurnalisti si scriitori. A terminat liceul Sf. Sava in '96 si Academia de Teatru si Film, sectia Comunicare Audio- Vizuala in '01. A fost copywriter la Graffiti BBDO cu mici pauze din '96 pana in '02, dupa care a ajuns la Punct Advertising din '02, mai intai copywriter si mai apoi, de la inceputul lui '06, director de creatie.

 

Atat cu Graffiti BBDO, cat si cu Punct Advertising, Niculae Constantin a avut o relatie cu care putini oameni de creatie se pot lauda - 6 ani de casnicie. Printre cele mai recente campanii de comunicare in care a fost implicat numai in ultima agentie pentru care a lucrat se numara Dero (Unilever), Sunsilk, Aviva si altele.

 

„Festivalurile de creatie dauneaza grav publicitatii”

In viziunea lui Niculae Constantin competitiile creativitatii in publicitate sunt nocive deopotriva comunicarii cat si relatiei intre agentii si clienti. Din acest punct de vedere ultima agentie in care a lucrat, a fost si compania cu care „Nae” a rezonat foarte bine.

 

Poate nu intamplator, agentia a carei creatie a condus-o in ultimii aproape 3 ani a fost mai interesata de competitii ale eficientei in comunicare, singura care, in viziunea omului de creatie, poate oferi o masura a rezultatelor comunicarii, si nu „greutatea” in aur a premiilor obtinute in festivaluri de creatie. In ultimii 3 ani agentia pentru care a lucrat a obtinut trei premii la Effie Awards Romania - doua de argint si unul de aur.

 

Constantin isi aminteste, spre exemplu, cu placere de unul dintre clientii pentru care a lucrat, pentru care, intr-o promotie, un producator din domeniul produselor alimentare a devenit fara sa vrea si cel mai mare distribuitor de compact discuri ce erau oferite la pachet cu marga vanduta: in perioada campaniei, clientul depasea un volum de cateva milioane de exemplare de CD-uri distribuite.

 

„Pentru mine este foarte important indicele de placere al oamenilor care interactioneaza cu publicitatea sau cu produsul la raft, si ma intereseaza foarte putin ce gandesc oamenii care lucreaza in industria de publicitate”, este de parere „Nae”. „Acestia din urma pot avea la un moment dat pareri subiective, pentru ca este limpede ca suntem intr-o competitie continua, iar acest lucru este greu sa il treci cu vederea”.

 

„Am considerat ca nu mai sunt multe lucruri pe care as putea sa le mai fac pentru Punct”

Despartirea de o agentie pentru care lucrezi 6 ani nu este una usoara. Cel putin in cazul lui Niculae Constantin aceasta a fost o decizie despre care spune s-a gandit cu mult timp inainte:

 

“Cand stai foarte mult intr-un loc, deciziile acestea nu le poti lua de pe o zi pe alta”, spune fostul director de creatie al Punct Advertising. „Am plecat dintr-o agentie care a crescut foarte frumos in ultimii ani, dar am considerat ca nu mai sunt multe lucruri pe care as putea sa le mai fac pentru Punct”.

 

Intrebat care va fi viitorul pas in cariera profesionala, Constantin spune ca cel putin deocamdata nu ii este foarte clar ce va face in continuare: „Nu am avut un plan la iesire”, motiveaza el despartirea de agentia de publicitate, pentru care a lucrat in ultimii 6 ani.

 

 

 


PUBLICITATE: