Emanuel Grigorcea demisioneaza din munca de agentie, dupa 16 ani de publicitate
Marti, 25 Noiembrie 2008
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Emanuel Grigorcea (foto), Client Service Director la agentia Brands & Bears, s-a despartit la sfarsitul saptamanii trecute de compania de publicitate pentru care a lucrat in ultimii sase ani, si unde in ultima vreme a condus o echipa de client service si BTL formata din 10 oameni.

Contactat de catre AdPlayers, Grigorcea a confirmat despartirea de agentia condusa de Cristian Bulfinschi, dar si de munca intr-o agentie de publicitate, preferand sa se implice preponderent in proiecte de management si mai putin in cele de comunicare.

Desi nu a oferit amanunte legate de urmatorul pas in cariera profesionala, el spune spune ca despartirea de Brands & Bears este motivata de hotararea sa de a lucra in management de proiecte si de marketing si mai putin in cele de publicitate.

Cel care ar putea fi primul copywriter cu carte de munca din publicitatea romaneasca, potrivit unor colegi de breasla ai omului de creatie angajat in 1992 mai intai la creatie, Grigorcea s-a angajat in publicitate la Graffiti, actuala agentie Graffiti BBDO, si a fost pe atunci coleg cu Lucian Georgescu, Tudor Giurgiu, Alex Maftei sau cu regretatul Ovidiu Bose Pastina.

Emanuel Grigorcea are 16 ani de publicitate si a mai activat in echipele agentiilor Graffiti BBDO, Ideas/ DDB ( acum DDB Bucharest), Lintas (actuala Lowe). Din pozitii de creatie sau de client service, Grigorcea a contribuit la campanii de comunicare ale unor clienti sau proiecte cum ar deschiderea primului restaurant McDonald’s, campanii Tuborg, Unilever, JTI, Elite, Ringier, Ursus Breweries, Chio si altii.

Pentru cei care vor sa-si actuzalize adresa de email, Grigorcea raspunde din aceasta saptamana la adresa grigorcea [at] identity [punct] ro .

AdPlayers: Care este motivul despartirii de Brands& Bears?

Emanuel Grigorcea: Motivul este foarte simplu. Dupa 16 ani in publicitate, ajungi la un anumit nivel, de la care nu mai poti urca. Si pentru ca eu nu eram interesat sa lucrez intr-o agentie multinationala, prefer sa nu mai lucrez intr-o agentie de publicitate si sa ma apuc de altceva.

Ce vreti sa faceti in continuare?

Deocamdata, pot sa va spun ca va fi mai putin vorba de proiecte de comunicare si mai mult de management, marketing si dezvoltare de proiecte.

Ati intrat in publicitate in 1992...

Da. Am fost angajat copywriter. A fost o „gasca” frumoasa din care i-as aminti pe Lucian Georgescu, Tudor Giurgiu, Alex Maftei si regretatul Ovidiu Bose Pastina. Sunt oameni alturi de care am lucrat si cu care am facut primul grup de creatie din Romania, la Graffiti BBDO din Hotel Banat, primul lor sediu, pentru cine isi mai aminteste acei ani. Acolo m-am format in meseria de copywriter, la Graffiti, agentie in care am lucrat aproape doi ani.

Dupa Graffiti?

Urmatorul pas a fost la o agentie numita pe atunci Ideas, unde am lucrat pentru deschiderea primului restaurant McDonald’s din Romania de la Piata Unirii. In 1996, m-am ocupat de cateva proiecte personale, iar din ‚97 am lucrat o vreme la Lintas (n.r actuala agentie Lowe & Partners), dupa care din nou la BBDO, timp de doi ani. La Brands & Bears lucrez din 2002, o agentie foarte OK, unde practic am invatat sa fiu si  manager.

O despartire de Brands&Bears dupa 6 ani ...

Da. Am fost mai intai Account Manager si mai apoi Client Service Director, pozitie din care am construit o echipa de Client Service de la zero.

Acum, cand va despartiti de agentiile de publicitate, ce credeti ca le lipseste?

Le lipseste pregatirea profesionala, la toate nivelurile, de la jr copywriter la client service director! Este nevoie ca toate agentiile, de la mic la mare, sa investeasca mai mult in pregatirea si formarea profesionala a angajatilor, in evaluarea lor periodica, astfel ca promovarea sa nu se mai faca dupa ‚ureche’, conjunctural.

Este nevoie de scoli serioase, acreditate afara, care sa pregatesca oamenii de creatie, de media dar si de client service! Ce exista acum ... sunt o gluma, o improvizatie!

IAA se straduieste sa formeze o referinta prin scoala Directorilor de Creatie, si asta este bine!  Am lasat la UAPR un proiect-pilot de profesionalizare a client service-ului din industrie. Sper ca Stefan Iordache&echipa sa il continue dar mai ales sper sa gaseasca un client service interesat sa isi dedice experienta si timpul acestei teme. Sper din toata inima! 

Ce (nu) v-a placut in publicitate?

Nu mi-a placut mancatoria niciodata, si mi-a placut ca este o meserie care se face cu mult bun simt si imaginatie.

Daca ati critica ceva, cui i-ati aduce aceste critici?

Am remarcat eforturile mari de a se pune pe picioare functionarea profesionista a IAA-ului si UAPR-ului. Bravo echipelor de acolo! Sunt placut impresionat ca se lucreaza la dezvoltarea oamenilor, din pacate in special a celor de creatie si strategie. De ce oare?

Problema este ca marea majoritate a celor care se duc la UAPR si IAA, doresc sa fie intr-o anumita pozitie din perspectiva festivalurilor de publicitate care le aduc sau nu premii in astfel de competitii. Iar cand faci asta, uiti si de client si de eficienta si, de multe ori, cam calci in picioare totul.

Faceti parte din randul celor care urasc premiile in festivaluri de publicitate?

Nu! Urmarirea premiilor si participarea programatica la festivalurile de publicitate pot reprezenta si ele un „modus vivendi”. Dar prioritatea numarul unu ar trebui sa fie marca si clientul pe care le ai in pastorire, si nu altceva!

Ce-ar mai fi de adaugat?

Au fost 16 ani minunati!

 

Emanuel Grigorcea, Biografie

2002 – 2008:

BRANDS&BEARS – Client Service Director

AVON, BIC Romania, CHIO Romania, Elite Romania, International Organisation for Migration, JTI (Winchester, Winston, Camel, Benson&Hedges), Kandia-Excelent, Lafarge, Ringier (Capital, EvZ), UNILEVER (Knorr, Delikat, Rama, Dero, Coccolino, Cif&Domestos, Clear), URSUS Breweries (Stejar, Redd’s).

 

1998 – 1999

Graffiti BBDO – Account Director

URBB (Tuborg, Skol, Guinness).

 

1994 – 1996

Ideas/DDB Romania – Account Director

McDonald’s Romania, Papastratos Romania (Assos).

 

1992 – 1994

GRAFFITI BBDO – Copywriter


Puncte de referinta in cariera profesionala

1992 – Graffiti BBDO, primul copywriter angajat cu carte de munca, de catre o agentie de publicitate

1995, 16 iunie - ca om de client service/account director, participa la deschiderea primului restaurant McDonald's din Romania ( Piata Unirii).

1999 - organizeaza primele evenimente pentru o bere (Tuborg), iarna!, pe partie! La Poiana Bv.

1999 - organizeaza primul eveniment gigant pe un stadion de fotbal din Romania - 60,000 spectatori, lasere, concert No Mercy, parada de majorete, fanfara, Tubby adus cu elicopterul, adica finala Cupei Romaniei Tuborg 1999, Rapid_Steaua.

2002 - organizeaza spectacolul de la evenimentul "Gala Doroftei"(Bucuresti, Polivalenta), unde Doroftei a castigat titlul mondial!

2007 - reuseste, prima oara in istoria rugbyului romanesc, sa aduca Federatiei un partener marca de bere - berea Stejar!

Alte preocupari, ca student la ATF

1991 - A organizat, impreuna cu Tudor Giurgiu si Lucian Georgescu, primul festival de film studentesc sponsorizat, din Romania! S-a numit „Criza ‚91”

1992 - A facut primul film studentesc de scurt-metraj din Romania sponsorizat un ‚privat’, si anume de catre Vlad Paunescu (Castel Film)

Educatie

1982 - 1987                

Institutul Politehnic Bucuresti, Facultatea de Energetica

1990 - 1995                

Academia de Teatru si Film, Sectia Imagine de film si TV

2006-2007

CODECS – cursuri de management si resurse umane.


PUBLICITATE: