"De ce am plecat din sistem" - Ioana Manea
Joi, 17 Noiembrie 2005

De ce am plecat din sistem - Ioana Manea( AdPlayers.ro ) Ioana Manea „a plecat din sitem”, spune ea raspunzand intrebarilor AdPlayers. A lucrat pentru Leo Burnett din 1996 pana in 2000, agentie in care a fost Copywriter ( ianuarie 1996 – iulie 1997), Creative Director ( iulie 1997 – februarie 2000) si Chief Strategic Planner ( ianuarie 1998 – februarie 2000).

A urmat, in perioada februarie 2000 – mai 2001, Strategy & Business Development Director la Grey Worldwide. Din  iunie 2001 a fost Creative Director la agentiile  Lowe & Partners, Medic One, Draft pana in mai 2004 si ulterior Creative Strategy Director pana in septembrie 2004.

De ce am plecat din sistem - Ioana Manea

Incepand cu octombrie 2004 si pana in luna iulie a acestui an a fost Strategy Director la Scala JWT. Din septembrie a infiintat agentia Loco, Branding & Communication.  Ce face acum? Aflati din raspunsurile la intrebarile AdPlayers.

AdPlayers: De ce ati plecat de la Scala JWT?

Ioana Manea: De fapt, intrebarea corecta ar fi „de ce am plecat din sistem”, iar raspunsul este pentru ca am nevoie de mai multa independenta (profesionala si nu numai) decat imi oferea statutul de simplu angajat. Cu alte cuvinte, am simtit ca „m-am copt” pentru antreprenoriat.

AdPlayers: Cand ati infiintat Loco?

Ioana Manea: In luna septembrie 2005.

AdPlayers: De ce ati infiintat firma?

Ioana Manea: Pentru a putea crea si ajuta la construirea brandurilor „dupa inima si capul meu”: simplu, frumos, eficient.

AdPlayers: Cine sunt actionarii / partenerii companiei?

Ioana Manea: Compania Loco Branding & Communication este o afacere cu capital integral romanesc, condusa de mine, in calitate de asociat si director general. La „urnirea afacerii” a mai pus umarul un silent partner, un vechi si bun prieten din copilarie.

AdPlayers: La cat se ridica investitia in noua companie?

Ioana Manea: Nu cred ca se asteapta nimeni sa vada aici o cifra, dar pot spune ca investitia de start a fost chibzuita astfel incat sa ne permita sa operam la standardele de calitate pe care ni le dorim, cu o echipa mica dar completa de competente, intr-un sediu „prietenos”.

AdPlayers: Cati oameni lucreaza in Loco?

Ioana Manea: Suntem in total 7 oameni, asigurand, cum spuneam, competentele-cheie necesare desfasurarii unei activitati full-service. Sunt mandra sa spun despre echipa mea ca este entuziasta si energica, tanara in spirit si cu suficienta experienta pentru a putea performa... contemporan. In Loco nu exista functii, organizatia este plata, iar competenta principala a tuturor, de la Amfitrion (da, nu avem secretara), la creatie, strategie si media, sunt IDEILE.

AdPlayers: In ce categorie de agentii / companii din industria comunicarii intrati?

Ioana Manea: Numele spune singur: branding si comunicare.

Suntem o agentie full-service de consultanta de brand si publicitate.

AdPlayers: Cum se pozitioneaza Loco, Branding & Communication?

Ioana Manea: Loco inseamna „locala” – dorim sa cream branduri locale si sa ajutam branduri existente (locale sau internationale) sa comunice cat mai imaginativ si eficient pentru piata romaneasca.

Loco inseamna „nebun”  in spaniola – dorim sa impletim „nebunia” cu strategia, asa cum eu insami am facut-o in ultimii 10 ani ca om de creatie si strategie deopotriva.

Loco inseamna „locomotiva” – lucram cu puterea standardelor multinationale dar cu rapiditatea si prospetimea unei organizatii flexibile.

AdPlayers: Ce servicii aveti in portofoliu?

Ioana Manea: La Loco, credem ca un brand puternic traieste doar daca e „ingrijit” de un custode cu „cap limpede”, pragmatism si imaginatie. Asa ca incepem lista serviciilor de la consultanta de brand, creatia si designul de identitate verbala si vizuala, ambalaj etc. si continuam cu publicitatea, fie ea clasica sau neconventionala (strategie, creatie, planificare si cumparare de spatiu media).

AdPlayers: Pentru ce proiecte lucrati? Ce proiecte mai aveti pe agenda ?

Ioana Manea: Prima noastra „iesire la rampa” este o campanie TV pentru brandul Wembley Dry Gin al companiei Prodal '94. Am mai realizat o campanie radio pentru brandul corporate Electrolux. Avem in lucru o campanie (completa si complexa) pentru un brand nou pe care-l vom lansa in 2006 si pentru care ne vom ocupa de intregul spectru de servicii, de la strategie de brand, nume, logo, ambalaj si pana la campaniile de comunicare. Mai sunt si alte proiecte in lucru, dar despre care vom vorbi la momentul potrivit...

AdPlayers: Cu ce cifra de afaceri sperati sa incheiati 2005? Ce vreti de la 2006?

Ioana Manea: Ne dorim sa incheiem anul cu branduri sanatoase (la a caror putere am contribuit), cu clienti multumiti, si cu aceeasi pofta de munca cu care venim in fiecare zi la birou. Cifra de afaceri este doar o parte a acestui intreg, iar obiectivele sunt fixate pe termen mediu si lung. Iar pentru 2006 ne dorim, vorba romanului, sanatate si putere de munca!

( Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro )


PUBLICITATE: