Telefoanele si tabletele in crestere de audienta la aproape 50% in SATI / BRAT
Miercuri, 13 Mai 2015
 
sursa foto: BRAT.ro

adplayers. info

Audienta online de pe telefoane si tablete este in crestere la aproape 50% (48,5%), conform datelor  celui de-al doilea val de masuratori din Studiului de Audienta si Trafic de Internet (SATI), puse la dispozitie de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT). Mai exact, datele furnizate de BRAT la sfarsitul saptamanii trecute contureaza o crestere a dispozitivelor mobile (telefon smart si tableta) de la 41.7% la 48.5% comparativ cu perioada septembrie 2014 – noiembrie 2014.

Consumul de internet din mediul urban ramane in continuare mai ridicat fata de cel din mediul rural. Extinsa si la nivel rural, cercetarea releva ca 65% dintre utilizatori provin din mediu urban si 35% din mediul rural. Cifrele publicate sunt corespunzatoare perioadei de masurare cuprinse intre 1 decembrie 2014 si 28 februarie 2015.

Potrivit SATI, prin extinderea universului cercetarii catre mediul rural, a fost facuta trecerea de la un univers urban de aproximativ 6.8 mil persoane ce acceseaza internetul, la un univers cumulat (urban si rural) de peste 10.5 milioane utilizatori de internet. In acest fel, BRAT asigura industriei de media si publicitate o viziune completa asupra consumului de Internet din Romania.

Ce cauta utilizatorii pe Internet?

Referitor la scopul utilizarii zilnice a Internetului, se constata o scadere a interesului romanilor pentru stiri, informatii de tip auto si sport, dar si o usoara crestere a interesului pentru informatii legate de moda/vestimentatie. In acelasi timp, studiul releva o crestere a intentiei de achizitionare de servicii turistice si bilete de avion, acest aspect fiind influentat probabil si de faptul ca multi utilizatori isi pregatesc concediul pentru 2015 in intervalul masurat.

In ceea ce priveste profilul utilizatorilor de Internet din punct de vedere al varstei, informatiile extrase din prima livrare SATI cu univers cumulat se confirma si in al doilea val. Prin urmare, in  continuare in mediul rural internetul este accesat preponderent de persoanele mai tinere, cu varsta cuprinsa intre 14 si 44 de ani, in procent de 83%. In acelasi timp, in mediul urban utilizatorii cu varsta de peste 44 de ani castiga teren, ajungand la un procent de 25% dintr-un numar de aproximativ 6.8 milioane persoane din mediul urban care acceseaza internetul.

Studiului de Audienta si Trafic de Internet (SATI) este realizat de BRAT si reprezinta singurul instrument recunoscut de industria media pentru masurarea si evaluarea performantelor in mediul virtual. SATI a fost lansat  in urma cu opt ani si ofera date despre peste 200 de site-uri si de mobisite-uri, in urma unui sistem complex de cercetare online care reuneste cinci componente: trafic, audienta si caracteristici socio-demografice, streaming, mobisites si mobile in-app si monitorizare de publicitate (MIPO).

BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor).

Mai multe despre datele de audienta online in Rezultatele SATI


PUBLICITATE: