SUA schimba pe Fotbal European?
Duminca, 02 Iulie 2006

SUA schimba pe Fotbal European?

( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )

SUA: 4 milioane in 2006 versus 2 milioane in 2002

Aproximativ 4 milioane de iubitori ai fotbalului au urmarit cu interes primele 29 de transmisii ale Campionatului Mondial de Fotbal 2006, in crestere de la cei 2 milioane de telespectatori din 2002, potrivit celui mai recent raport ViewerTrack (TM), al diviziei Initiative Futures apartinand retelei de media Initiative.

SUA schimba pe Fotbal European?Studiul releva cresterea audientelor inregistrate in SUA datorita orei convenabile de transmisie a meciurilor Cupei Mondiale 2006, avand in vedere gazda competitiei de anul acesta - Germania. Astfel, subliniaza autorii raportului, fanii au putut urmari meciurile live in timpul zilei, ceea ce a dus la dublarea audientelor fata de editia precedenta.

Multumita unei modificari care a intervenit in metoda Nielsen de masurare a audientei apartinand Univision, toti americanii din aceasta retea care au urmarit campionatul au putut fi numarati. Aceasta noua descoperire a extins obiectul studiului Initiative, aducand in calcul si piata americana.

„Meciul audientelor” SUA - Marea Britanie

Proiectiile Nielsen arata ca, in prezent, audientele din SUA au ajuns aproape la nivelul celor din Marea Britanie, unde audienta medie pe meci este de 4,3 millioane de telespectatori. In ciuda faptului ca echipa americana nu a reusit sa castige nici un meci in campionatul din 2006, iar in 2002 a ajuns in sferturile de finala, campionatul de anul acesta a determinat cresteri remarcabile ale audientei comparativ cu cel anterior.

In timp ce spaniolii ocupa o parte importanta din audienta inregistrata in America, jocul echipelor hispanice au atras atentia tot mai multor fani ai fotbalului. Marturie, spun autorii raportului, stau datele studiului Initiative, care arata cele mai vizionate meciuri din acest campionat. In 2002, Mexicul a captat atentia celor mai multi telespectatori americani, in timp ce meciurile propriei lor echipe au trecut pe locul 2 din punct de vedere al popularitatii. La editia de anul acesta, Brazilia a atras cele mai mari audiente, potrivit raportelor ABC/ESPN si Univision.

Dar sportul rege capteaza si atentia sexului feminin, se mai arata in raport. Astfel, daca in 2002 femeile urmareau meciurile campionatului doar in proportie de 32% din totalul audientelor TV, la Cupa Mondiala 2006 acest procent a ajuns la 35%.

Editia din 2002 a Cupei Mondiale gazduite de Japonia si Coreea a fost greu de urmarit pentru fanii americani ai fotbalului din cauza orei nepotrivite de difuzare. Desi meciurile in direct au fost difuzate in SUA pe timpul noptii, milioane de oameni au urmarit jocul echipelor favorite - atat cele in transmisiune directa, cat si inregistrarile. Cu toate acestea, programarea meciurilor si diferentele de fus orar nu au contribuit la atingerea unor audiente americane remarcabile.

Reteaua de media Initiative

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume si este membra a Interpublic Group of Companies [NYSE:IPG]. Initiative asigura servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie si consultanta de media. Cu o cifra de afaceri de circa 14 miliarde de dolari in anul 2004, Initiative Worldwide numara peste 3500 de angajati in cele 99 de birouri la nivel global.

Activa pe piata de media romaneasca de 12 ani, Initiative Romania ( www.initiativemedia.ro ) este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide. Portofoliul Initiative Romania include Orange Romania, Johnson&Johnson, Raiffeisen Group, MOL Romania, Pernod Ricard, GlaxoSmithKline, Berlin-Chemie, Continental, Beres, Reinert, Power Horse, Porsche, Sarantis, Sony Ericsson.


PUBLICITATE: