Radu Florescu, Saatchi&Saatchi: "Cei care se plang, ar trebui sa se implice mai mult in acest proiect"
Vineri, 26 Mai 2006

Radu Florescu, Saatchi&Saatchi: Cei care se plang, ar trebui sa se implice mai mult in acest proiect

( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro ) In seria intrebarilor si raspunsurilor „10 Q&A cu AdPlayers pentru Ad’Or” raspunde Radu Florescu (foto), Managing Director, Saatchi & Saatchi Advertising, Membru in comitetul de organizare al festivalului Ad’Or si VicePresedinte al Romanian Association of Advertising Agencies ( RAAA ) – organizatie care patroneaza Ad’Or.

Evolutia generala

1. AdPlayers: Cum apreciati evolutia generala a Ad’Or pana in acest an (participarea agentiilor, organizare, imaginea festivalului)?

Radu Florescu: Organizarea a fost foarte buna, in ciuda retinerilor pe care le-au manifestat unii inainte de eveniment. Multa lume a considerat ca festivalul va avea de pierdut prin lipsa participarii agentiei McCann. Ei bine, nu a fost asa.

Comunicarea si organizarea

2. AdPlayers: Cum apreciati comunicarea / anuntarea perioadei de organizare / termenul limita de inscriere a lucrarilor?

Radu Florescu: Intentia a fost de a nu permite inscrierea Ghost-urilor. Dead-line-urile au fost comunicate la timp iar modificarile fata de anul trecut au fost atat de mici, incat sunt multi care nu pot sa spuna cu ce schimbari nu au fost de acord. Cine s-a plans de participarea Ghost-urilor anul trecut, anul acesta s-a plans de regulamentul care prevenea participarea acestora.

3. AdPlayers: Cand considerati ca era un moment optim pentru desemnarea organizatorului, stabilirea calendarului, conditiilor de participare, anuntarea juriului si programul final si al seminariilor Ad’Or?

Radu Florescu: Organizatorul a fost anuntat din timp iar regulile au fost anuntate cu o luna si jumatate inainte.

4. AdPlayers: Cum apreciati unele opinii ale agentiilor potrivit carora organizarea festivalului se face intotdeauna pe ultima suta de metri si ce credeti ca ar trebui facut pentru a nu se mai ajunge aici? (de curand chiar ale domnului Adrian Botan - membru al comitetului de organizare )

Radu Florescu: Cei care se plang, ar trebui sa se implice mai mult in acest proiect.

Participarea agentiilor

5. AdPlayers: Considerati ca cele 21 de agentii care au inscris lucrari la Ad'Or 2006 reprezinta o participare relevanta a creativitatii din industria de publicitate romaneasca?

Radu Florescu: 100 %

6. AdPlayers: Ce efect credeti ca are asupra festivalului si cum apreciati neparticiparea cu lucrari la Ad'Or a unor agentii romanesti membre / non membre RAAA?

Radu Florescu: Pe langa scandalurile lansate in presa, zero.

Buget si finantare

7. AdPlayers: Care credeti ca este nivelul de buget de care ar avea nevoie Ad’Or pentru a atinge criterii de performanta a organizarii / relevantei pe piata a participarii agentiilor?

Radu Florescu: Nu bugetul este problema. Ce se incaseaza din bilete si de la sponsori este suficient.

8. AdPlayers: Din ce surse cum credeti ca ar putea fi asigurat bugetul Ad’Or (inscrieri, pachete de sponsorizare, vanzarea evenimentului la TV, vanzari de CD-uri / DVD-uri, altele numiti-le, eventual procente )

Radu Florescu: Bugetul este in regula. Televiziunea nu este necesara pentru ca ne cunoastem audienta. Am putea folosi in schimb un om de PR care sa lucreze full time si care sa raspunda intrebarilor lansate de cei care vor sa submineze festivalul.

Organizatorul si selectia

9. AdPlayers: Ce / Cat / Cand castiga o agentie de evenimente de pe urma unui astfel de eveniment si cum se face remunerarea serviciilor?

Radu Florescu: Castiga ceea ce ramane dupa achitarea cheltuielilor. Nu cred ca a incasat prea multi bani.

10. AdPlayers: Care ar putea fi avantajele / dezavantajele festivalului pe termen scurt/ mediu in urma incredintarii sale in regim de franciza de catre un antreprenor de evenimente si cum credeti ca ar trebui anuntata / facuta selectia companiilor?

Radu Florescu: O companie de evenimente este cea mai buna solutie. Are timp si resurse pentru a face o treaba buna. Agentia deja planuieste evenimentul de anul viitor.


PUBLICITATE: