Publicitatea "pe lung" cauta publicatii online "pescurt"
Joi, 06 Noiembrie 2008



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

A devenit o moda copiatul paginilor si titlurilor pe Internet, nu de putin ori in afara normelor Clubului Roman de Presa, care prevad 500 de semne preluate si nu mai mult de jumatate din articole, cu trimiterea la cel original.

 

Asa face de exemplu si FindNews.ro care, foarte posibil din cauza unor probleme cu matematica, copiaza articole intregi, ascunzand cat se poate de ingenios pagina sursa. Iar munca este rasplatita in cecuri de la Google care platesc clickuri din paginile scoase "relevant" in fata unei cautari, fireste tot in google.

 

Succesul? Incontestabil! Findnews a gasit deja reteta atragerii unei audiente de aproximativ 50.000 de vizitatori si aproape 100.000 de pagini pe saptamana, cu articole nu stim cat de aprobate sa apara acolo si sa genereze cele 500.000 de pagini pe luna audienta. Un adevarat proiect de mare angajament „googleditorial” de revista presei, din care scoti bani si din piatara seaca daca ai o retea de vanzari sau un Google AdSense.

 

Daca publicatiile cu articolele originale sunt probabil prea scumpe, un al site, Freenews.ro, cu aproape 80.000 vizitatori unici si aproape 500.000 afisari, are nunumai Google AdSense ci si banner CEC Bank. Si daca nu v-am convins ca oamenii unor publicatii fac bani din publicitate online din articolele atent selectate din munca altora, incercati si Pescurt.ro, care aproape ca nu-si merita rolul in aceasta discutie pentru ca nu este atat de dibaci in arta multiplicarii paginilor per vizitator si nu reuseste sa faca decat 150.000 de pagini pe luna la cei 70.000 vizitatori unici.

 

"Pescurt" are bannere de publicitate „pe lung” tot de la o banca: „Tot ce iti doresti. Acum” spune un banner RBS Bank, pentru ca, probabil si datorita recesiunii americane, Google AdSense nu umfla asa de tare cecul cu verzisori cat sa prezinte interes pentru dibacii vanzatorii de publicitate online ai site-ului. Bannerele cu 10-15 EUR CPM (cost pe mia de afisari) reprezinta insa o adevarata mana cereasca, si aduce pe orice locatie de banner la fiecare 100.000 afisari venituri din vanzari de 1.000 - 1.500 EUR.

 

De fapt, atata vreme cat google si agentiile de media cauta pretul cel mai mic, toata lumea primeste ce isi doreste. Google plateste legal banii de publicitate la fel ca orice alta banca sau agentie de publicitate, iar findnews, freenews, pescurt sau orice alt site similar de "revista presei" este liber sa faca jocurile in publicitatea online atat vreme cat acest lucru se intampla cu buna stiinta  mai marilor agentii sau investitori in publicitatea online. 

Tu ce crezi despre publicitatea online pe astfel de site-uri de "revista presei" mai mult sau mai putin pe scurt ?
 


PUBLICITATE: