Outdoor de 40 Mil. euro. Indoor de 10 Mil. euro. BRAT monitorizeaza publicitatea OOH.
Joi, 21 Iunie 2012
 (Adplayers, Iulian Toma) Volumul de publicitate outdoor cheltuit in Romania este de aproximativ 40 Milioane de euro net, iar cel al publicitatii Indoor este de aproximativ 10 Mil. euro, au estimat pentru adplayers jucatorii din piata de media prezenti la evenimentul de lansare a Monitorizarea Investitiilor in Publicitate Out Of Home (MIP OOH).

80-85% din piata outdoor.

Studiul MIP OOH completeaza un panou mai larg al bugetelor de comunicare atrase in media, din care mai fac parte monitorizarile publicitatii in presa, radio si internet. Proiectul de monitorizare a reclamelor outdoor raporteaza, incepand de astazi, aproape intreg volumului de media cheltuit in publicitatea exterioara din Romania.

„MIP OOH monitorizeaza intre 80-85% din suportul outdoor relevant disponibil in piata de media din Romania” a afirmat pentru adplayers Arina Ureche, Director General BRAT. Desi jucatorilor din piata le-a luat peste 10 ani sa se aseze la aceeasi masa pentru a furniza propriile cifre de monitorizare ale publicitatii outdoor, oficialul BRAT apreciaza ca de la prima intalnire cu participantii la studiu, care a avut loc la sfarsitul anului 2011, intregul proiect s-a miscat foarte repede.

„Proiectul a mers ca pe roate, as putea spune”, a mai zis Ureche, radiografiind perioada scursa de la infiintarea departamentului OOH de la BRAT ianuarie 2012 si lansarea oficiala de astazi ( 21 iunie) - data la care sunt disponibile primele cifre de monitorizare a publicitatii OOH  in ultimele doua luni (perioada 16 aprilie - 10 iunie 2012).

Cei 9 care atrag 80-85%. 32-35 Mil. euro din Outdoor

Studiu continuu ce include bugetele atrase din publicitate de cele 9 companii participante, monitorizarea MIP OOH cuprinde raportari ale furnizorilor de media outdoor Affichage Romania, Clear Channel romania, Euromedia Group, Media Advertising, New Age Advertising Agency, News Outdoor Romania, Ultravision, Universal Solution, Way media si Spectacular OOH & Printing (furnizor pentru care se lucreaza ca datele sa fie disponibile in curand).

Numai in primele 8 sapt de monitorizare au fost raportate aproape 20.000 de fete, reprezentand un volum rate card de aprox 8,7 milioane de euro (in baza tarifelor lista). In fiecare saptamana MIP OOH a tras linie sub volumul de media outdoor investit in 10.000 de panouri.

Monitorizarea publicitatii OOH isi propune sa mentina nivelul investitiilor alocate acestui canal de comunicare, dupa cum a afirmat Bogdan Vasile - CEO Epamedia. Cu un optimism cel putin interesant pe fundalul scaderii investitiilor in publicitate, Elvira Munteanu, managerul regiei de outdoor Universal Solution, spune ca cercetarea ar putea chiar sa incurajeze cresterea acestui segment, prin consolidarea increderii in media outdoor.

Tarifele de publicitate lista si diferenta intre strategiile de vanzari ale fiecarui furnizor de outdoor impun ca datele sa fie privite atent la volumul total de publicitate cheltuit in media OOH. Aproximativ acelasi numar de panouri de la furnizori  diferiti poate insemna publicitate outdoor de 2 Milioane euro sau 4 Milioane de euro. Tarifele lista la rate – card, reducerile, numar de panouri / fete, dimensiuni, numar de saptamani achizitionat, sunt tot atatea aspecte care concura la formarea volumului de media investit in outdoor.

Daca astazi a fost lansata monitorizarea publicitatii outdoor, reprezentantii BRAT  privesc optimist si alaturarea monitorizarii media indoor, segment OOH pe care toata lumea spera sa il vada cat mai curand in rapoartele de cheltuieli in publicitate.

50 Mil. euro OOH. Cu sau fara Rebate?

Vorbind pe marginea cheltuielilor nete de 50 Mil. euro estimate in publicitatea OOH - din care 40 Mil. Outdoor si 10 Mil. euro Indoor, reprezentantii companiilor au comentat politicos subiectul rebate-ului ridicat de adplayers, apreciind ca atunci cand se inscrie in valori rezonabile, acesta reprezinta o practica de media comerciala acceptata.

Nu toti furnizorii sunt de parere ca valoarea rebate-ului este intotdeauna de acceptat. Elvira Munteanu, reprezentanta comapniei Universal Solutions, a afirmat pentru adplayers ca regia outdoor pe care o conduce a refuzat sa incheie contracte cu 4 agentii de media importante care au solicitat rebate-uri cuprinse intre 20% mergand chiar pana la 40%, apreciind ca aceasta presiune pe furnizorul de media nu trebuie incurajata.

Mai mult in OOH, adplayers report


PUBLICITATE: