Mihai Grecea: "Complet deplasata lipsa de transparenta a organizatorilor editiei din acest an in relatia cu mass-media"
Vineri, 07 Aprilie 2006

Mihai Grecea: Complet deplasata lipsa de transparenta a organizatorilor editiei din acest an in relatia cu mass-media( AdPlayers.ro ) Mihai Grecea (foto), Creative Director & Partner, Adviser | ChilliMedia:

AdPlayers: Cum apreciati nivelul campaniilor si participarea agentiilor la EFFIE 2006 ?

Mihai Grecea: De vreme ce nu au fost facute publice nici un fel de informatii despre campaniile care au intrat in competitie si despre rezultatele pe care acestea le-au avut, nu as putea decat sa fac presupuneri bazate pe o perceptie absolut epidermica. Si nu o voi face pentru ca nu mi se pare relevant.

Ar fi fost interesant, cred, pentru toti cei care au participat la festival, sa afle cate ceva despre motivele care au adus sau nu, unora sau altora, premii sau nominalizari, cu atat mai mult cu cat festivalul in sine este organizat si cu banii din taxele – destul de MARI comparativ cu cele percepute la festivaluri de mai mare anvergura si prestigiu de pe afara – pe care fiecare dintre participanti le-a platit.

E imbucurator, insa, faptul ca anul acesta mult mai multe cupluri agentie-client au decis sa se inscrie si sa-si masoare forta rezultatelor. E un semn ca, pana la urma urmelor, tot mai multi anuntatori si creatori inteleg ca radem, glumim, ne distram facand spoturi haioase, dar tot efectele in piata conteaza. E un semn ca Publicitatea romaneasca se indreapta spre maturitate.

AdPlayers: Care credeti ca au fost partile pozitive ale editiei din acest an fata de cele precedente?

Mihai Grecea: Nu am participat la editiile precedente si as fi nedrept daca as face comparatii impresioniste. Pot sa spun, insa, ca mi s-a parut complet deplasata lipsa de transparenta a organizatorilor editiei din acest an in relatia cu mass-media.

Nu prea s-a auzit despre festival. Nu a fost publicata aproape nicaieri macar lista participantilor. Platitori de taxe de participare, de altfel... Au aparut stiri timide despre lista premiantilor si atat. Prea timida comunicare pentru un fetsival al... eficientei. Si nu stiu de ce, atata vreme cat partea organizatorica a festivalului a revenit unui respectabil grup media ai carui profesionisti stiu prea bine cum trebuie sa lucreze cu informatia ca sa transforme o intamplare intr-un eveniment.

AdPlayers: Ce noutati ati vrea sa vedeti la EFFIE 2007?

Mihai Grecea: In primul rand mai multa preocupare pentru mediatizarea evnimentului. Numai in acest fel EFFIE va deveni, in constiinta publica a comunitatii de afaceri romanesti, un reper al valorii.

Un alt punct in care s-ar putea aduce imbunatatiri este largirea nomenclatorului de categorii in care pot fi inscrise campaniile. La o simpla citire a listei de campanii participante se observa ca, in destule cazuri, juriul a fost nevoit sa compare mere cu pere si asta nu e drept pentru munca agentiilor si pentru efortul clientilor.

Si n-ar fi rau ca viitorul organizator sa faca ceva in directia simplificarii procedurilor de inscriere. Iar in locul festivismului de parada si grozav mancator de timp si resurse al workshop-urilor premergatoare inscrierilor in festival s-ar putea face un site de internet bine gandit care sa ajute agentiile sa inscrie lucrarile in mod corect. Si mai sper ca la editia de anul viitor, mai multi clienti sa inteleaga necesitatea de a pune la dispozitia agentiilor participante date autentice si relevante care sa dovedeasca succesul campaniilor.

Aprecierile lui Mihai Grecea, Creative Director & Partner, Adviser | ChilliMedia fac parte dintr-o serie de intrebari si raspunsuri initiate de AdPlayers si AdPlayers.ro privind EFFIE Awards Romania. Acestea reprezinta punctele de vedere legate de  festivalul eficientei campaniilor de comunicare din Romania apartinand unora dintre cei mai importanti jucatori in publicitate din Romania.

Raspunsurile sunt publicate integral de AdPlayers.ro, pe masura receptionarii de la cei mai importanti jucatori ai editiei din acest an. Raspunsurile vor mai contribui la realizarea unei analize ulterioare in AdPlayers, editia tiparita.

(Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro

PUBLICITATE: