Liber la audientele site-urilor. De ce? Ne-a raspuns Arina Ureche.
Miercuri, 06 Aprilie 2016



"Editorii site-urilor investesc in masurarea acestor rezultate tocmai pentru ca ele sa fie cunoscute de industrie si utilizate in deciziile de tranzactionare a spatiului publicitar” a motivat Arina Ureche, intrebata de adplayers care au fost motivele pentru care SATI a dat acces liber la audientele masurate.

adplayers. Iulian Toma

Audienta site-urilor inscrise in SATI nu mai e "pe bani". De fapt, si inainte erau la liber, dar nu toate. Incepand insa din luna martie, mai multe detalii despre audienta site-urilor, care altadata erau contra cost, acum sunt "la liber". Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) ofera public accesarea (gratuita) a informatiilor legate de audinte. 

Mai exact, pe site-ul departamentului de Internet SATI din cadrul BRAT au devenit publice noi indicatori de performanta, esentiali in evaluarea site-urilor web: audienta totala, audienta pe grupuri tinta, precum si profilele socio-demografice ale acestora. Aceste informatii sunt masurate prin intermediul Studiului de Audienta si Trafic Internet inca de la lansarea studiului, in anul 2007.

De ce?

“Editorii site-urilor investesc in masurarea acestor rezultate tocmai pentru ca ele sa fie cunoscute de industrie si utilizate in deciziile de tranzactionare a spatiului publicitar” a motivat Arina Ureche, director General BRAT, pentru adplayers.

Este pentru prima data cand accesul la datele de audienta si profilele sociodemografice este public, beneficiarii SATI dorind sa raspunda astfel interesului in crestere al industriei de publicitate, dar si a publicului larg, fata de numarul de vizitatori, de oameni ce acceseaza siteurile. Informatiile sunt prezentate intr-un nou modul grafic intuitiv si facil de utilizat, in concordanta cu nevoile companiilor ce activeaza in mediul online: acces usor si rapid la informatie, posibilitatea de a face diverse comparatii cu privire la performantele siteurilor web evaluate in functie de diverse grupuri tinta.

"Audienta si profilul devin din ce in ce mai importante pentru site-urile web, in special in contextul in care masurarea tehnica, a traficului acestora, devine din ce in ce mai putin relevanta daca este relationata la numarul de oameni sau vizitatori reali ce acceseaza siteurile” detaliaza executivul BRAT.

"Clientii unici" se distanteaza tot mai mult de numarul de oameni.

Potrvit oficialului, odata cu dezvoltarea dispozitivelor mobile si a utilizarii acestora pentru accesarea internetului, numarul de "clienti unici" inregistrat de un website se distanteaza din ce in ce mai mult de numarul de oameni ce acceseaza siteul, in special pentru perioade de timp ce depasesc o zi.

"Numarul de clienti unici nu este o masura a numarului de oameni care acceseaza site-ul, ci al browserelor unice, relatia dintre vizitator sau persoana si browser fiind "inflamata" de multitudinea dispozitivelor utilizate in prezent pentru a accesa internetul si chiar acelasi website. In plus, efectul este amplificat de diversele setari prestabilite ale unora dintre browsere utilizate, in special al celor atasate retelelor de socializare", explica Arina Ureche, complexitatea fenomentului de masurare datorata multiplelor cai de access la continut ul online.

“Mai mult decat in urma cu 2 - 3 ani, audienta site-urilor, vazuta ca numarul de persoane ce acceseaza siteul intr-o unitate de timp, devine indicatorul de performanta cel mai important al site-ului, completat cu profilul audientei”, adauga omul de cercetare.

“In plus, editorii site-urilor investesc in masurarea acestor rezultate tocmai pentru ca ele sa fie cunoscute de industrie si utilizate in deciziile de tranzactionare a spatiului publicitar. Datele de audienta sunt singurele care ofera informatii certe despre numarul de persoane ce acceseaza un website intr-o perioada definita, indicator util atat in modul clasic de tranzactionare a publicitatii de tip display, cat si in noua tendinta a vanzarilor programatice de publicitate.", conchide directoarea generala BRAT.

mai mult despre audientele site-urilor inscrise in SATI, in pagina de REZULTATE

SATI

Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) este singurul studiu din Romania care ofera pietei de media si publicitate informatii complete cu privire la audienta, profilele socio-demografice si traficul pentru peste 220 dintre cele mai importante siteuri web, intr-un mod transparent, dupa standardele si metodologiile selectionate si acceptate de industrie, asigurand in acelasi timp comparabilitatea rezultatelor.

Participarea editorilor, a agentiilor si a clientilor de publicitate la realizarea SATI precum si controlul exercitat de acestia pe parcursul desfasurarii studiului garanteaza credibilitatea si independenta rezultatelor. Rezultatele studiului SATI reprezinta etalonul pietei de publicitate in vederea tranzactionarii spatiului publicitar pentru mediul online, in Romania.

Mai  mult in Interactive, SATI, BRAT


PUBLICITATE: