Inteligenta Artificiala si 10 tendinte in media Zenith pentru 2017
Luni, 30 Ianuarie 2017

Zenith a dat publicitatii 10 tendinte in media privind modul in care inteligenta artificiala va stimula implicarea in itinerariul consumatorului, generand astfel oportunitati de conectare si crestere a eficientei pentru marketeri.  

Inteligenta Artificiala (AI) este reprezentata de abilitatea masinilor sau a computerelor de a replica gandirea si procesele umane de decizie. Un domeniu cheie din zona inteligentei artificiale este invatarea automata, iar Trendurile Zenith 2017 se bazeaza pe o automatizare revolutionara a planning-ului digital. 

Pe baza unor algoritmi specifici, o echipa de specialisti in date si strategie din cadrul Zenith a dezvoltat o tehnologie sofisticata de invatare automata. Aceast lucru a creat cadrul pentru dezvoltarea unei bucle de automatizare: colectarea datelor, atribuirea si planificarea de-a lungul mai multor puncte de contact, toate realizate automat. Aspecte ce tin de sfera Inteligentei Artificiale vor spori experienta consumatorului pe parcursul calatoriei sale pana la momentul cumpararii si vor crea noi oportunitati de marketing pentru branduri.

Predictia nevoilor, accelerarea livrarii de tendinte in continut, colectarea continua de date, Coerenta conversatiei pe multiple dispozitive: avansul programmatic-ului in automatizarea conversatiilor de brand dar si un continut care sa faciliteze cumpararea reprezinta doar o parte din tendintele pe care le vom urmari in viitoarea perioada in media.

Realitate Virtuala Inteligenta: oportunitati pentru branduri in cadrul realitatii virtuale pe smartphone, avansul robotizarii conversatiilor: eliminarea neintelegerilor din comunicarea de brand cu consumatorii la care se adauga valorificarea emotiilor: tehnologia de recunoastere a emotiilor care ajuta brandurile sa se initieze in privinta adevarurilor umane reprezinta alte provocari in evolutia industriei media in 2017.

Dinamismul preturilor: algoritmi care determina alocarea preturilor in functie de cerere dar si  Asistenta automatizata: roboti de asistenta introdusi in serviciile oferite de magazinele de lux sunt alte tendinte importante ale industriei de media in acest an pe care ni le semnaleaza specialistii Zenith.

Una dintre principalele agentii media din cadrul Publicis Groupe, reteaua de media Zenith activeaza in 95 de piete si detine peste 5,000 de angajati.  Zenith Romania ofera un spectru complex de servicii – strategie si planificare, cumparare de spatiu publicitar, offline si online, research si data (consumator, marci, canale de comunicare), evaluare ROI, precum si servicii specializate - Newcast pentru proiecte de continut, media non-conventionala si executii non-media si Zed Digital, divizia de comunicare digitala. Printre clientii din portofoliul agentiei se numara BRD-GSG, Carrefour, ING Group, L'Oréal, Nestlé, Orkla Foods, Reckitt Benckiser.

Inteligenta Artificiala si cele 10 tendinte in media Zenith pentru 2017

1. Predictia nevoilor: AI amplifica rolul search-ului in itinerariul consumatorului

Search-ul este din ce in ce mai marcat de posibilitatea de predictie, oferind recomandarile ce insotesc consumatorul pana la pragul la care genereaza atat consideratie, cat si conversatie. In 2017 motoarele de cautare vor incepe sa ia in calcul si date comportamentale - tehnologia AI utilizand aceste informatii pentru a imbunatati predictiile de cautare.

Acest lucru va oferi brandurilor oportunitati clare de a anticipa mai bine nevoile consumatorilor, in scopul de a le servi rezultate cat mai relevante.

2. Se accelereaza livrarea de tendinte in continut

In ultimii ani, a existat o explozie a datelor despre consumatori colectate in scopuri de marketing. Aceasta explozie permite brandurilor sa identifice trendurile in cel mai rapid mod cu putinta si sa le incorporeze in activitatile de marketing. Pe masura ce cuantumul acestor date va creste, invatarea automata va contribui in mod semnificativ la eficientizarea procesului, prin compilarea datelor dintr-o varietate de surse si identificarea rapida a tiparelor. Folosindu-se de AI in analiza trendurilor, marketerii vor putea tine pasul cu tendintele, mentinandu-si avansul fata de competitie.

Specialistii in continut vor fi capabili sa creeze un pool de proprietati, care poate fi livrat rapid catre consumatori, in pas cu tendintele, iar echipele de dezvoltare a produselor vor fi mai bine echipate pentu a veni in intampinarea celor mai recente cerinte din categorie.

3. Insight-uri continue: colectarea de date non-stop prin Passive User Interface

Passive User Interface colecteaza in mod continuu date comportamentale din dispozitivele digitale ale consumatorilor si poate oferi brandurilor informatii utile pentru personalizarea experientei, aplicand tehnicile de invatare automata. Companiile deja folosesc Passive User Interface, platforma Spotify de exemplu utilizeaza date din tracker-ele de fitness pentru a personaliza playlist-urile consumatorilor sai.

O utilizare mai ampla a datelor Passive User Interface va permite brandurilor crearea de continut si servicii personalizate, dar si dezvoltarea unor strategii adecvate de stabilire a preturilor. Aceste tip de date pot fi impartasite, de asemenea, de catre brandurile din diferitele categorii pentru a imbunatati mai multe zone ale experientei de consum.

4. Coerenta conversatiei pe multiple dispozitive: avansul programmatic-ului in automatizarea conversatiilor de brand

Tehnologia de invatare automata ajuta brandurile sa isi adapteze conversatiile cu consumatorii.  Desi brandurile detin o multime de date de “first party”, aceasta zona specifica din AI conecteaza date despre indivizi si dispozitivele lor, ajutandu-le sa inteleaga modul in care mesajul si contextul comunicarii de brand sunt responsabile pentru diferite stadii de conectare cu consumatorul.

Brandurile isi pot automatiza conversatiile cu consumatorii utilizand publicitatea de tip programmatic pe diverse dispozitive in paralel. Astfel se pot crea cu adevarat experiente unitare, stimulandu-se cumpararea si re-cumpararea.

5. Continut care sa faciliteze cumpararea: experientele consumatorilor sunt amplificate de consumul de continut care le ofera posibilitatea cumpararii

In 2017 'algoritmi evolutivi' vor putea optimiza in direct continutul livrat consumatorului de-a lungul navigarii. Carucioarele de cumparaturi universale recreeaza functionalitatea site-urilor de comert digital, fara sa fie nevoie din partea consumatorilor sa isi creeze noi conturi sau sa furnizeze detalii de card pentru fiecare site nou vizitat. Aceasta combinatie de tehnologii va permite brandurilor si creatorilor de continut sa pastreze consumatorii pe site-urile lor, mai degraba decat redirectionand cumpararea in afara lor. Brandurile vor trebui sa trateze continutul sub forma unei combinatii convingatoare de text, imagini si optiuni interactive care sa formeze experienta de cumparaturi.

6. Realitate Virtuala Inteligenta: oportunitati pentru branduri in cadrul realitatii virtuale pe smartphone

Realitatea virtuala evolueaza de la existenta solitara in universal gamer-ilor la stadiul de adoptie de masa de catre consumatori, care experimenteaza aceasta realitate prin intermediul telefoanelor mobile inteligente. Facebook si Twitter pun la dispozitie deja transmisiuni live care pot fi accesate folosind o pereche de casti si un smartphone. 

Facilitarea accesului maselor la Realitatea Virtuala pe telefonul mobil ofera brandurilor oportunitati multiple, printre care transfigurarea experientei de cumparare: consumatorii pot proba si testa produse fara a fi nevoie sa viziteze magazinele. 

7. Avansul robotizarii conversatiilor: eliminarea neintelegerilor din comunicarea de brand cu consumatorii

Interactiunea si conversatiile desfasurate intr-o interfata de comunicare sunt si ele afectate in mod pozitiv de invatarea automatizata. In ciuda limitarilor evidente ale unei comunicari automatizate, “robotii de conversatie” pot veni in ajutorul consumatorilor mai ales in cadrul unor procese, cum ar fi efectuarea de plati sau notificarile de expediere/livrare. Acesti roboti pot contribui la reducerea costurilor prin asistenta clientilor si la amplificarea unui dialog cu acestia.

Recomandarile personalizate sunt o alta oportunitate care poate fi valorificata de branduri pe baza analizei insight-urilor din dialogurile cu robotii.

8. Valorificarea emotiilor: tehnologia de recunoastere a emotiilor ajuta brandurile sa se initieze in privinta adevarurilor umane

Extinderea utilizarii telefoanelor inteligente si implementarea tehnologiei de recunoastere a emotiilor contureaza o realitate in care oamenii poarta cu ei dispozitive sensibile la schimbarile de dispozitie ale utilizatorului. Acest lucru ofera brandurilor ocazii de livrare de continut la momentul potrivit, continut care sa se adapteze comportamentului si dispozitiei consumatorului.

Tehnologia poate fi utilizata spre exemplu de branduri conexe unor anumite sporturi sau echipe in cadrul evenimentelor sportive, coreland experientele ce urmeaza a fi livrate cu reactiile utilizatorilor.

9. Dinamismul preturilor: algoritmi care determina alocarea preturilor in functie de cerere

Stimulata de disponibilitatea unei mari puteri de calcul si analiza, stabilirea dinamica a preturilor se refera la posibilitatea retailerilor de a aloca preturi diferite in functie de predispozitia identificata a unor anumiti consumatori de a plati un anumit pret la un moment dat. Anumite site-uri si aplicatii practica deja aceasta dinamica, astfel incat ofera preturi care se pot schimba de la un moment la altul.  Uber de exemplu a introdus un algoritm de tip “Surge Pricing” pentru a permite cresterea automatizata a preturilor in momentele aglomerate.

10. Asistenta automatizata: roboti de asistenta introdusi in serviciile oferite de magazinele de lux

Robotii industriali exista de multi ani.  In prezent tehnologia combina automatizarea digitala cu formele fizice pentru a crea roboti care ofera asistenta si servicii, care sa munceasca alaturi de oameni. In mod evident, sectoarele care pot beneficia cat mai curand de astfel de automatizari sunt comertul si cel al ospitalitatii. Robotii vor fi capabili sa ofere informatii legate de preturi si disponibilitatea unor produse, dar si de a oferi reduceri si informatii aditionale de produs, pe baza algoritmilor programati. Beneficiile folosirii unor astfel de roboti se pot astfel extinde si in sectoarele de sanatate si ingrijirea locuintei. 

Mai mult in Media, 


PUBLICITATE: