Divort spectacular. Vlad Ruta, artizanul mega-reclamelor de la Metrou si-a luat adio de la Spectacular.
Joi, 25 Aprilie 2013

 (Adplayers, Iulian Toma) Divort spectacular in publicitatea out-of-home de la Metrou. Vlad Ruta, unul dintre cei mai experimentati oameni de media outdoor si artizanul mega-printurilor si panourilor de la Metrou dar si al afacerii Spectacular din ultimii ani, a parasit grupul. Ruta nu a putut fi contactat pentru a comenta informatia.

Potrivit unor surse adplayers apropiate companiei, managerul ar fi “divortat” de Spectacular, in urma scandalului rezilierii contractului publicitatii de la metrou. Din informatiile de pana la aceasta ora conducerea companiei este asigurata de patronat.


Povestea unui milion de euro pe an din publicitate.

Grupul Spectacular a administrat pana la sfarsitul lunii martie o parte din publicitatea de la Metrou in urma unei licitatii cel putin la fel de “spectaculare” cu evolutia companiei din ultimii 2 ani. Dintr-o firma de productie de garaj cu o cifra de afaceri modesta, Spectacular devenea in a doua jumatate a anului 2012 unul dintre cei mai importanti furnizori de media outdoor. Publicitatea de la Metrou.

Compania intra in liga mare a furnizorilor de publicitate OOH in urma unui concurs declansat de Metrorex la jumatatea anului 2012. Spectacularul condus de Vlad Ruta “sufla” concurentilor de la Epamedia volumul de publicitate ce urma sa fie derulat avand ca suport panourile din interiorul statiilor si de pe calea de rulare de la metrou.

Studiind portofoliul propriu dar si dorinta Metrorex de a investi in modernizarea panourilor din statii, Epamedia s-ar fi lasat in realitate pagubasa, oferind o estimare de venituri realista pentru Metrou, nu cu mult peste 500-600.000 euro.

Pura coincidenta sau mai mult decat o intamplare cu suma avansata de Epa - fostii administratori al spatiului publicitar de la metrou, din informatiile adplayers, Grupul Spectacular ar fi oferit un venit minim de 700.000 euro pe an la care se adaugau bugete suplimentare in functie de spatiul consumat. 

In urma licitatiei, Betacons - una din diviziile Epamedia, ramane cu panourile de la accesul in statiile de metrou intr-un business de alte cateva sute de mii de euro pe an, iar Grupul Spectacular trece la marirea suprafetelor de expunere de pe calea de rulare – un business care viza peste 1 milion de euro.

Milionul de euro ingropat in statiile de metrou.

La jumatate de an de la anuntarea castigarului licitatiei din 2012, Metrorex ar fi reziliat contractul cu Spectacular pentru ca pana in luna martie a anului curent n-ar fi primit in cont niciun ban. Suma frumusica care s-ar fi dorit in licitatie cu mult peste suma inaintata de Epamedia a ramas una doar pe hartie. Sau mai precis 1 Milion de euro ingropat in peretii statiilor.

In afara mega-printurilor de publicitate care generau proiecte speciale media uneori si peste 50.000 de euro doar pe o singura statie, Metrorex are in prezent doar infrastructura de panouri modernizata de Spectacular si potentialul urias de dezvoltare pe care a pariat compania in licitatie.

Vlad Ruta, omul din spatele afacerii care a inteles ca doar o schimbare de strategie urma sa mareasca veniturile din publicitate Metrorex, paraseste “magistrala” megaprinturilor de la metrou lasand in spate ideea care va umfla conturile altor companii care vor administra un canal media de multe sute de mii, poate chiar 1 Milion de euro pe an. Mega-reclamele de la Metrou.

Ramane de vazut cine a castigat si cine va avea de pierdut in urma intreruperii unui contract de publicitate, vazut in piata drept unul de succes, la doar cateva luni de la intrarea in vigoare: Grupul Spectacular care a facut investitiile in suporturi? Metrorex care a intrerupt contractul in baza unor motive cunoscute doar de partile implicate? 

Ramaneti pe adplayers in seria de articole adplayers critic

 Mai mult in OOH


PUBLICITATE: