Cristian Parvan estimeaza piata online din 2010 la 24 Mil. EUR, si la 30 Mil. EUR in 2011
Joi, 16 Decembrie 2010
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Cristian Parvan (Media Target Group), Vicepresedinte IAB Romania, aproximeaza piata online din 2010 la aproape 24 Mil. EUR (23,9 Mil. EUR), si la o crestere de 25% pentru anul viitor. Cifrele plaseaza estimarea pietei online a oficialului IAB Romania la aproape 30 Mil. EUR in anul 2011. Specialistul de media crede ca scaderea pietii generale de publicitate este compensata in online de cresterea inventory-ului (consumului de publicitate online) si de imbunatatirea modalitatilor de targetare.  

„Eu estimam piata online la 22.4 milioane. In urma publicarii raportului IAB – PwC ( n.r. Romanian Online Advertising Study) sunt in proces de revizuire a estimarilor. Ca cifra intermediara avansez o estimare de 23.9 milioane dar inca n-am exploatat totalitatea informatiilor din raport”, estimeaza Cristian Parvan, Managing Partner la Media Target Group.

Legat de surprizele si asteptarile anului 2010, Parvan vede rezultate interesante mai ales la nivel de industrii. „N-as vrea sa pun eu concluzii, inainte ca playerii din piata sa studieze raportul si sa exploateze informatia din el. As spune totusi la capitolul "nesurprinzator" ca noile rezultate imi confirma teoria pe care o sustin de cateva luni bune conform careia  scaderea din primul semestru 2009 a fost mai degraba conjuncturala: inabilitati de negociere, dependenta de incheierea dealurilor pe tv, supraevaluarea capacitatii de a implementa campanii de direct response, inflexibilitatea initiala urmata de o flexibilitate extrema”.

Al doilea canal media, dupa tv, ca timp alocat media

Parvan nu vede evolutia pietei de media online de la anul legata de preconizata crestere economice din 2011, asa cum nu vede nici piata totala de publicitate influentata de un astfel de factor.

„Mai ales dupa constientizarea potentialului de "media" al acestui mediu (n.r. Internet) si diferentierea de canalele de (pre)vanzare online, ma astept la o crestere de cel putin 25% bazandu-ma pe cresterea timpului de consum (onlineul a devenit al doilea mediu dupa tv ca timp alocat media) pe targetul foarte bun al publicului (in comparatie cu tv-ul) si pe imbunatatirea capacitatilor de targetare ale campaniilor (atat tehnic dar mai ales ca know how al celor implicati).

„Onlineul va trebui sa-si justifice/potenteze atuurile non-pret”

Specialistul de media explica si cine poate influenta cresterea consumului de media. „Necunoscutele in prognoza dimensiunii cresterii tin mai putin de variatia economiei (in prezumtia ca nu vor fi salturi extreme) ci mai degraba de capacitatea industriei de a isi vinde inventory-ul (fragmentare, raportare, client service, segmentare siteurilor etc), de volumul si calitatea investitiilor, de capacitatea de localizare a consumului pe siteuri globale etc.

„Singura mare necunoscuta din afara mediului online care poate influenta semnificativ cresterea vine din media offline si tine de dinamica preturilor pe tv (in conditiile in care CPM-ul pe tv va continua sa scada, onlineul va trebui sa-si justifice/potenteze atuurile non-pret”, conchide Cristian Parvan.

Mai mult in Interactive


PUBLICITATE: