CNA: 195 de posturi TV si radio in campania electorala
Joi, 12 Iunie 2008

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

 

195 de radiodifuzori (93 de televiziuni centrale si locale, 36 de televiziuni prin cablu si 66 de posturi de radio) reprezinta angrenajul complet al canalelor audiovizuale angrenat in campania electorala.

 

Potrivit unei informari remise de insititutia condusa de Rasvan Popescu (foto),  CNA care aminteste faptul ca aceasta campanie electorala se va incheia astazi, radiodifuzorilor le sunt interzise prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorala; invitarea sau prezentarea candidatilor in programe, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 73 alin. (4) din lege privind difuzarea dreptului la replica si la rectificare

comentarii privind campania electorala.” 

 

Conform reprezentantilor sai, Consiliul National al Audiovizualului a luat in dezbatere 297 de situatii susceptibile de incalcare a legii dintre care 129 de reclamatii la care se adauga 168 de autosesizari ale Directiei de Monitorizare si ale inspectorilor teritoriali.

 

S-au primit 27 de reclamatii de la PD-L, 26 de la PSD, 12 de la PNL, 4 de la PRM, 3 de la PNTCD, 3 de la PC, 2 de la UDMR, 1 de la PIN, 3 de la PV, 5 de la BEC, 2 de la Agentia pentru Monitorizarea Presei, 11 din partea candidatilor independenti, 44 din partea unor persoane fizice. In ceea ce priveste sanctiunile, CNA a aplicat 9 amenzi, 73 de somatii si a transmis 41 scrisori de atentionare.

 

Volumul de munca al institutiei a fost mai mare ca in orice alta campanie electorala, CNA urmarind sa asigure, prin masurile luate, o campanie echitabila si echilibrata in audiovizual. Nu s-au inregistrat plangeri referitoare la modul in care CNA a gestionat aceasta campanie electorala.


PUBLICITATE: