Alexandru Dumitrescu, McCann Erickson: "Lucrari pe care Ad’Or-ul nu le-a luat in seama au obtinut succese importante in afara"
Luni, 05 Iunie 2006

Alexandru Dumitrescu, McCann Erickson: Lucrari pe care Ad’Or-ul nu le-a luat in seama au obtinut succese importante in afara

( AdPlayers.ro Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro )

In seria 10 Q&A AdPlayers pentru Ad’Or a raspun si Alexandru Dumitrescu (foto) – Associate Creative Director – McCann Erickson, McCann Erickson considera ca ar fi unfair sa comenteze desfasurarea editiei de anul acesta, din moment ce nu a fost implicat in competitie, acordul cu AdPlayers fiind ca agentia sa raspunda doar la intrebarile legate de eventuala imbunatatire a festivalului si de motivele neparticiparii agentiei la editia din acest an. Reamintim ca agentia nu a psrticipat cu inscrieri la editia din acest an.

Executivul numarul doi al creatiei McCann explica motivele neparticiparii agentiei si pune accentual pe calitatea juriuizarii si faptul ca Ad’Or nu “vede” lucrari care s-au remarcat inclusiv la festivalul de publicitate de la Cannes. Vorbind despre bugetul care l-ar putea transforma intr-un festival interesant, Alexandru Dumitrescu da ca exemplu “un buget comparabil cu cel de la AdPrint, care a fost un festival reusit, cu un juriu de calitate”.

Evolutia Generala

1. AdPlayers: Cum apreciati evolutia generala a Ad’Or pana in acest an (participarea agentiilor, organizare, imaginea festivalului)?

Alexandru Dumitrescu: Noi credem ca Ad’Or-ul a avut o evolutie destul de buna, insa editia de anul trecut ne-a demonstrat ca a inceput sa-si piarda relevanta in context international. Mai clar, cu cateva exceptii, lucrarile premiate la Ad’Or nu au fost premiate/nominalizate la festivalurile internationale de gen (incepand de la Golden Drum si terminand cu festivalul de la Cannes), iar lucrari pe care Ad’Or-ul nu le-a luat in seama au obtinut succese importante in afara.

Ori, noi trebuie sa ajungem sa ne batem de la egal la egal cu marile agentii internationale. Daca festivalul local iti da criteriile peste cap, o sa traiesti cu iluzia ca ai niste lucrari foarte bune, iar cand mergi sa joci intr-o competitie internationala, vezi ca de fapt nu e chiar asa. In consecinta, daca nu se schimba lucrurile, pentru noi inscrierea la Ad’Or nu s-ar justifica in nici un fel.

Comunicarea si organizarea

2. AdPlayers: Cum apreciati comunicarea / anuntarea perioadei de organizare / termenul limita de inscriere a lucrarilor?

Alexandru Dumitrescu: Exact aceste lucruri ne-au determinat sa nu participam in acest an, cum am spus si in comunicatul de presa. Deci, care crezi ca a fost apreciarea noastra? :)

3. AdPlayers: Cand considerati ca era un moment optim pentru desemnarea organizatorului, stabilirea calendarului, conditiilor de participare, anuntarea juriului si programul final si al seminariilor Ad’Or?

Alexandru Dumitrescu: Cred ca desemnarea organizatorului ar trebui facuta cat mai curand posibil dupa terminarea editiei precedente a festivalului. Astfel, cei desemnati au mai mult timp la dispozitie pentru elaborarea regulamentului si pentru aducerea unor “nume grele” in juriu. Nu trebuie sa dau eu acum toate termenele – un organizator capabil si complet independent le va sti foarte bine.

4. AdPlayers: Cum apreciati unele opinii ale agentiilor potrivit carora organizarea festivalului se face intotdeauna pe ultima suta de metri si ce credeti ca ar trebui facut pentru a nu se mai ajunge aici?

Alexandru Dumitrescu: Cred ca opinia McCann fata de prima parte a intrebarii e destul de clara :). Referitor la ceea ce ar trebuie facut, sunt nevoit sa ma repet: la noi sunt destule companii capabile sa faca un festival foarte bun (inclusiv organizatorii festivalului din acest an). Totul e sa fie mandatate din timp si sa aiba libertate de actiune. Astfel, in viziunea noastra, Comitetul format din agentii trebuie sa aiba un rol consultativ: sa sesizeze eventualele erori din regulament si, eventual, sa recomande posibili membri ai juriului prin prisma palmaresului acestora.

Participare

5. AdPlayers:  Considerati ca cele 21 de agentii care au inscris lucrari la Ad'Or 2006 reprezinta o participare relevanta a creativitatii din industria de publicitate romaneasca?

Alexandru Dumitrescu: No comment.

6. AdPlayers: - Ce efect credeti ca are asupra festivalului si cum apreciati neparticiparea cu lucrari la Ad'Or a unor agentii romanesti membre / non membre RAAA?

Alexandru Dumitrescu: No comment.

Buget si finantare

7. AdPlayers: Care credeti ca este nivelul de buget de care ar avea nevoie Ad’Or pentru a atinge criterii de performanta a organizarii / relevantei pe piata a participarii agentiilor?

Alexandru Dumitrescu: Nu pot sa va spun o cifra exacta, dar cred ca cel putin un buget comparabil cu cel de la AdPrint, care a fost un festival reusit, cu un juriu de calitate.

8. AdPlayers: Din ce surse cum credeti ca ar putea fi asigurat bugetul Ad’Or (inscrieri, pachete de sponsorizare, vanzarea evenimentului la TV, vanzari de CD-uri / DVD-uri, altele numiti-le, eventual procente)

Alexandru Dumitrescu: Nu sunt in masura sa va raspund exact, cred ca iarasi e un subiect de competenta organizatorilor.

Organizatorul si selectia

9. AdPlayers: Ce / Cat / Cand castiga o agentie de evenimente de pe urma unui astfel de eveniment si cum se face remunerarea serviciilor?

Alexandru Dumitrescu: N-as putea sa va raspund.

10. AdPlayers: Care ar putea fi avantajele / dezavantajele festivalului pe termen scurt/ mediu in urma incredintarii sale in regim de franciza de catre un antreprenor de evenimente si cum credeti ca ar trebui anuntata / facuta selectia companiilor?

Alexandru Dumitrescu: Super-simplificand, incredintarea catre un antreprenor ar echivala cu o “privatizare” a festivalului. S-ar vedea daca evenimentul e viabil sau nu, ar disparea comentariile legate de imixtiunea Regiei Autonome (a Agentiilor de Advertising:) si festivalul ar deveni mai competitiv. Cat timp marile agentii vor tot continua sa-l moseasca, Ad’Or-ul nu are aceasta sansa.


PUBLICITATE: