Adtv Crowdvertising duce televizorul în "orice multime tinta"
Joi, 16 Noiembrie 2006

Adtv Crowdvertising duce televizorul în orice multime tinta

(AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro)

Marile ecrane TV amplasate în spatii exterioare sau interioare au acum un „frate” mai mic, cu sunet. Noul concept Crowdvertising definit de doi tineri initiatori ai proiectului care deja, dupa cum spun ei, si-a câstigat si simpatii printre clienti cum ar fi Cotidianul sau agentia Mercury Promotions.

Conceptul

Promotorii canalul media neconventional ADtv  spun ca acesta consta în sisteme audio-video portabile, mobile si autonome, purtate în spate de promoteri în orice multime tinta - statii de metrou, mall-uri, concerte, campusuri universitare, dar mai ales la punctele de vânzare.

Adtv Crowdvertising duce televizorul în orice multime tintaAdrian Manea (foto), Managing Partner la Adtv Crowdvertising si unul dintre initiatorii canalului neconventional afirma, pentru AdPlayers, ca noul concept technic include un LCD de 17", optimizat pentru conditiile outdoor, un sistem audio cu emisie de cca 4 W, un memory card player ce  reda formatele  Mp3, Mpeg si DVD, totul fiind alimentat cu baterii usoare ce se schimba facil (3 minute) si care au autonomie de pâna la 4 ore.

Intregul concept si sistem ADtv a fost dezvoltat local pe parcursul a 8 luni si a fost definitivat în preajma Advertising Show 2006, dar a fost lansat ca oferta, în octombrie.

Mesajul

“Sistemele ADtv  pot reda mesajul audio-video în sincron si continuu”, spune Manea. „Intregul sistem beneficiaza, spun autorii, de inovatia la nivel mondial a brandingului aplicabil vertical  în zona alaturata display-ului, în diferite conceptii: logo, full-colour, full 3D”, adauga partenerul companiei.

Adrian Manea este de parere ca ADtV: Crowdvertising recreeaza un mediu prietenos si familiar, “acela din fata unui ecran de calculator sau tv, acolo unde esti obisnuit sa vezi sau sa cauti produse vizuale placute”.

Astfel, spune el, consumatorul out-of-home se orienteaza rapid în jurul mesajului audio-video promovat de ADtV-urile care pot ajunge la metrou, în mall-uri, festivaluri, zone pietonale cu trafic intens, campusuri universitare etc.

Aceasta personalizare defineste contextul vizual în care se propaga mesajul audio-video, ajuta la recunoasterea si internalizarea rapida a brandului promovat (multi-level brand awarness), transforma sistemul în mesager interactiv unic dedicat unui client sau brand, sunt de parere initiatorii . “Astfel se defineste conceptul introdus de noi, unic în lume: CROWDVERTISING”, spune Manea.

Unde?

Adtv Crowdvertising duce televizorul în orice multime tintaDar unde se preteaza o astfel de publicitate? „Oriunde se gaseste o multime activa, dar înconjurata de stimuli partiali - fie doar audio, fie doar video, fie doar print - acolo se integreaza inovativ ADtV:Crowdvertising”, sustine Manea.

“Noi însotim multimea, ne adaptam regulilor ei si oferim impactul complex  (multi-level media) de care e nevoie astazi în piata supra-aglomerata a campaniilor publicitare out-of-home”.

Partenerul companiei este de parere ca sistemul ADtv reprezinta un mijloc de comunicare si interactiune cu multimea adaptabil oricarui tip de eveniment, diurn sau nocturn, indoor sau outdoor.

În plus fata de Anglia, Portugalia, Canada

“Forma aceasta de publicitate mai apare si în alte locuri în lume (Anglia, Portugalia, Canada), însa formatul creat de noi, pentru care asteptam eliberarea certificatului de inventie, e unic”, spune Manea, care motiveaza ca noul concept out-of-home ADtV :Crowdvertising este unic în lume „prin inovatia brandingului complet aplicabil display-ului”.

Despre dimensiunile si numarul de ecrane publicitare, Manea sustine ca momentan opereaza cu doua sisteme ADtv, “pachet suficient pentru a dezvolta o campanie cu locatii multiple - impactul (prin mesajul multimedia si branding full 3D) si integrarea în multime (deplasarea odata cu ea si strategia de abordare) sunt atuuri care sporesc eficienta acestei formule”.

Vorbind despre câti bani ar putea atrage din publicitate noul sistem din publicitate, fondatoriii sistemului afirma ca noul Crowdvertising este un concept experimental în Romania, refuzând sa faca estimari în aceasta directie.

“Efortul nostru principal consta în a integra în viziunea agentiilor si a clientilor directi abordarea mobila audio-video a multimiii, ca formula alternativa de comunicare”, afirma executivul companiei. El precizeaza ca feedback-ul comunitatii publicitare si de marketing care se contureaza în aceste saptamâni, ii spune ca noul canal de promovare este înteles si dorit.

AdPlayersFile ADtV: Crowdvertising

Compania ADtV: Crowdvertising, în forma ei actuala, s-a prezentat pietei de marketing si publicitate în toamna acestui an. Initiatorii conceptului si partenerii companiei sunt Adrian Manea si Mihut Chisca.

Adrian Manea (27 ani) a avut ca ocupatii anterioare productia de film independent, e-commerce, stand-up comedy; în timp ce Mihut Chisca - 29 ani s-a ocupat înainte de radio, telecomunicatii, investigatii frauda electronica.

Despre clientii proaspeti ai ADtV: Crowdvertising oficialii spun ca sunt Cotidianul si Mercury Promotions, contul Reinert.


PUBLICITATE: