(AdPlayers.ro, Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro)
Marile ecrane TV amplasate īn spatii exterioare sau interioare au acum un frate mai mic, cu sunet. Noul concept Crowdvertising definit de doi tineri initiatori ai proiectului care deja, dupa cum spun ei, si-a cāstigat si simpatii printre clienti cum ar fi Cotidianul sau agentia Mercury Promotions.
Conceptul
Promotorii canalul media neconventional ADtv spun ca acesta consta īn sisteme audio-video portabile, mobile si autonome, purtate īn spate de promoteri īn orice multime tinta - statii de metrou, mall-uri, concerte, campusuri universitare, dar mai ales la punctele de vānzare.
Adrian Manea (foto), Managing Partner la Adtv Crowdvertising si unul dintre initiatorii canalului neconventional afirma, pentru AdPlayers, ca noul concept technic include un LCD de 17", optimizat pentru conditiile outdoor, un sistem audio cu emisie de cca 4 W, un memory card player ce reda formatele Mp3, Mpeg si DVD, totul fiind alimentat cu baterii usoare ce se schimba facil (3 minute) si care au autonomie de pāna la 4 ore.
Intregul concept si sistem ADtv a fost dezvoltat local pe parcursul a 8 luni si a fost definitivat īn preajma Advertising Show 2006, dar a fost lansat ca oferta, īn octombrie.
Mesajul
Sistemele ADtv pot reda mesajul audio-video īn sincron si continuu, spune Manea. Intregul sistem beneficiaza, spun autorii, de inovatia la nivel mondial a brandingului aplicabil vertical īn zona alaturata display-ului, īn diferite conceptii: logo, full-colour, full 3D, adauga partenerul companiei.
Adrian Manea este de parere ca ADtV: Crowdvertising recreeaza un mediu prietenos si familiar, acela din fata unui ecran de calculator sau tv, acolo unde esti obisnuit sa vezi sau sa cauti produse vizuale placute.
Astfel, spune el, consumatorul out-of-home se orienteaza rapid īn jurul mesajului audio-video promovat de ADtV-urile care pot ajunge la metrou, īn mall-uri, festivaluri, zone pietonale cu trafic intens, campusuri universitare etc.
Aceasta personalizare defineste contextul vizual īn care se propaga mesajul audio-video, ajuta la recunoasterea si internalizarea rapida a brandului promovat (multi-level brand awarness), transforma sistemul īn mesager interactiv unic dedicat unui client sau brand, sunt de parere initiatorii . Astfel se defineste conceptul introdus de noi, unic īn lume: CROWDVERTISING, spune Manea.
Unde?
Dar unde se preteaza o astfel de publicitate? Oriunde se gaseste o multime activa, dar īnconjurata de stimuli partiali - fie doar audio, fie doar video, fie doar print - acolo se integreaza inovativ ADtV:Crowdvertising, sustine Manea.
Noi īnsotim multimea, ne adaptam regulilor ei si oferim impactul complex (multi-level media) de care e nevoie astazi īn piata supra-aglomerata a campaniilor publicitare out-of-home.
Partenerul companiei este de parere ca sistemul ADtv reprezinta un mijloc de comunicare si interactiune cu multimea adaptabil oricarui tip de eveniment, diurn sau nocturn, indoor sau outdoor.
Īn plus fata de Anglia, Portugalia, Canada
Forma aceasta de publicitate mai apare si īn alte locuri īn lume (Anglia, Portugalia, Canada), īnsa formatul creat de noi, pentru care asteptam eliberarea certificatului de inventie, e unic, spune Manea, care motiveaza ca noul concept out-of-home ADtV :Crowdvertising este unic īn lume prin inovatia brandingului complet aplicabil display-ului.
Despre dimensiunile si numarul de ecrane publicitare, Manea sustine ca momentan opereaza cu doua sisteme ADtv, pachet suficient pentru a dezvolta o campanie cu locatii multiple - impactul (prin mesajul multimedia si branding full 3D) si integrarea īn multime (deplasarea odata cu ea si strategia de abordare) sunt atuuri care sporesc eficienta acestei formule.
Vorbind despre cāti bani ar putea atrage din publicitate noul sistem din publicitate, fondatoriii sistemului afirma ca noul Crowdvertising este un concept experimental īn Romania, refuzānd sa faca estimari īn aceasta directie.
Efortul nostru principal consta īn a integra īn viziunea agentiilor si a clientilor directi abordarea mobila audio-video a multimiii, ca formula alternativa de comunicare, afirma executivul companiei. El precizeaza ca feedback-ul comunitatii publicitare si de marketing care se contureaza īn aceste saptamāni, ii spune ca noul canal de promovare este īnteles si dorit.
AdPlayersFile ADtV: Crowdvertising
Compania ADtV: Crowdvertising, īn forma ei actuala, s-a prezentat pietei de marketing si publicitate īn toamna acestui an. Initiatorii conceptului si partenerii companiei sunt Adrian Manea si Mihut Chisca.
Adrian Manea (27 ani) a avut ca ocupatii anterioare productia de film independent, e-commerce, stand-up comedy; īn timp ce Mihut Chisca - 29 ani s-a ocupat īnainte de radio, telecomunicatii, investigatii frauda electronica.
Despre clientii proaspeti ai ADtV: Crowdvertising oficialii spun ca sunt Cotidianul si Mercury Promotions, contul Reinert.