1 din 3 europeni, expusi la riscuri cu impact direct asupra sanatati, cauzate de mediul inconjurator
Luni, 19 Decembrie 2022
 

 

AdPlayers. info

Conform ultimului studiu Healthy Homes Barometer din 2022, 1 din 3 europeni este expus la riscuri cu impact direct asupra snttii si bunstrii individuale, cauzate de un mediu interior cu probleme, cum ar fi lipsa luminii naturale, a cldurii, zgomotul excesiv sau umezeala si mucegaiul, nunta cercetartatorii de lRevea.

In societatea modern, in care oamenii isi petrec cea mai mare parte a timpului in cldiri, Reveal Marketing Research si-a propus s identifice perceptiile romanilor legate de modul in care eficienta energetic a cldirilor influenteaz sntatea individual, printr-un studiu realizat pentru profoiciu  al cresterii eficientei energetice a cldirilor.

Topul cldirilor „nesntoase”, ce necesit imbunttirea eficientei energetice, este alctuit din spitale (88%), scoli (86%) si blocuri de locuinte (83%).

Protejarea snttii este al doilea cel mai important beneficiu al cresterii performantei energetice a cldirilor, dup reducerea valorilor facturilor

Romanii consider, in general, c principalele beneficii aduse de eficienta energetic sunt costurile cu utilittile (43%) si sntatea individual (18%), conform rezultatelor studiului. In aceeasi ordine de idei, pentru 2 din 10 romani, protejarea snttii personale si a familiei este perceput ca fiind principalul beneficiu asociat cresterii performantei energetice a cldirilor.

Sondajul indic faptul c tinerii cu varste cuprinse intre 18-24 ani isi contureaz o identitate social centrat pe ideea de bunstare general. Pentru acestia, protejarea snttii (21%) si reducerea polurii (19%) reprezint beneficii considerabil mai importante comparativ cu populatia general, fiind inregistrate diferente de 5, respectiv 10 puncte procentuale.

Spitalele, scolile si blocurile de locuinte sunt principalele cldiri „nesntoase” care ar trebui s beneficieze de msuri pentru cresterea eficientei energetice.

Studiul relev faptul c una dintre implicatiile directe ale cresterii eficientei energetice a cldirilor este protejarea snttii oamenilor, iar romanii isi consider, intr-o proportie de peste 80%, ca fiind foarte important s locuiasc intr-o locuint termoizolat.

Cat priveste tipurile de cldiri pentru care cresterea performantei energetice este perceput ca fiind cea mai important si necesar, respondentii au mentionat in mai mare msur spitalele (88%), scolile (86%) si blocurile de locuinte (83%).

Metodologie:

 Studiul Reveal Marketing Research s-a desfsurat online la comanda Energy Policy Group (EPG), pentru proiectul Romania Eficient, in perioada 07-10.06.2022, pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mrimea esantionului a fost de 806 respondenti, iar eroarea maxim de esantionare este +/-3.5% la un nivel de incredere de 95%.

Rezultatele studiului pot fi accesate aici: https://www.romania-eficienta.ro/raport-de-cercetare-perceptii-privind-eficienta-energetica/

Romania Eficient este un proiect privat de anvergur national, derulat de Energy Policy Group (EPG) in parteneriat si cu finantarea OMV Petrom. Proiectul a demarat in vara anului 2019 si const in derularea unui program national de promovare a eficientei energetice. Romania Eficient isi propune s sprijine atingerea tintelor Romaniei pentru 2030 in privinta reducerii emisiilor de carbon si a cresterii eficientei energetice, atat prin campanii de informare si educare, cat si prin realizarea unor proiecte concrete de renovare major in scoli publice din diferite regiuni ale trii. Mai multe detalii gsiti pe site-ul romania-eficienta.ro.

Asociatia Energy Policy Group (EPG) este un think-tank independent si non-profit, specializat in politici de energie si clim, analiz de piat si strategie energetic, fondat in 2014. EPG pledeaz pentru un sistem energetic avansat din punct de vedere tehnologic, sustenabil si echitabil din punct de vedere social. De asemenea, EPG promoveaz politici si actiuni de decarbonare pe termen lung in toate domeniile economice, cu accent pe sectorul energetic.

OMV Petrom este cea mai mare companie integrat de energie din Europa de Sud-Est, cu o productie anual de titei si gaze la nivel de grup de aproximativ 47 milioane bep in 2021. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual si opereaz o central electric de inalt eficient de 860 MW. Pe piata distributiei de produse petroliere cu amnuntul, Grupul este prezent in Romania si trile invecinate prin intermediul a aproximativ 790 de benzinrii sub dou branduri – OMV si Petrom.

Actiunile OMV Petrom se tranzactioneaz la Bursa de Valori Bucuresti si la Bursa de Valori Londra. OMV Aktiengesellschaft, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, detine 51% din actiunile OMV Petrom. Statul roman, prin Ministerul Energiei, detine 20,6% din actiunile OMV Petrom, iar 28,4% sunt detinute de persoane fizice si juridice.

OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu circa 35 miliarde de euro reprezentand taxe si dividende pltite in perioada 2005 – 2021. In aceeasi perioad, compania a investit circa 17 miliarde euro.

Din 2007, OMV Petrom a integrat in strategia sa de business principiile responsabilittii corporatiste. In perioada 2007 – 2021, compania a alocat peste 80 milioane euro pentru dezvoltarea comunittilor din Romania, concentrandu-se pe protectia mediului, educatie, sntate si dezvoltare local.

Pe 29 iulie 2020, OMV Petrom si-a anuntat sprijinul pentru recomandrile emise de Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD, Grupul operativ pentru publicarea informatiilor financiare referitoare la schimbrile climatice) privind riscurile si oportunittile asociate schimbrilor climatice.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piat full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, busine ss strategy, market development. Cu o expertiz in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede c cercetarea de piat reprezint baza deciziilor corecte si a pozitionrii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajut de 14 ani companii din Romania si Europa.

Mai mult in Cercetare

 


PUBLICITATE: