Western Union transfera 470,000 EUR pentru 2 spoturi TV si premii pentru promotie, exclusiv media
Miercuri, 11 Aprilie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Western Union a alocat 120 000 EUR pentru creatia si productia a 2 spoturi din prima campanie de comunicare semnata 100% in Romania. Alti 350 000 EUR au fost alocati pentru premiile campaniei promotionale, exclusiv cheltuielile campaniei de media.

 

120.000 EUR pentru spoturile de la Next Advertising

“Bugetul pentru spotul de imagine a fost de 80 000 EUR iar bugetul pentru spotul de promotie a fost de 40 000 EUR”, a afirmat pentru AdPlayers, Alexandru Badulescu (foto), Country Director la Western Union Romania si Moldova. Potrivit autorilor campaniei, spoturile au pastrat sloganul companiei la nivel mondial „Trimitem cu mult mai mult decat bani”.

Creatia campaniei este semnata de Next Advertising, iar campania media este derulata de Starcom. Agentia de media Starcom Media este cea cu care Western Union isi deruleaza conturile media la nivel international, inclusiv in Romania, de mai multi ani.

Alexandru Badulescu a mai afirmat pentru AdPlayers ca agentia de publicitate Next Advertising a fost aleasa in urma unei licitatii care a avut loc in luna august 2006, si la care au mai participat inca 3 agentii: Mercury Promotions, Leo Burnett si Doc Comm Advertising.

Executivul a motivat alegerea agentiei Next Advertising pentru ca “a raspuns cel mai bine cerintelor din brief si nevoilor de strategie, iar creatia a fost cea mai aproape de stilul de comunicare Western Union”. Spoturile castigatoare in pitch sunt chiar cele din campania de comunicare, recent lansata.

Badulescu nu s-a pronuntat insa si asupra duratei colaborarii cu Next Advertising. “Cat priveste durata colaborarii, deocamdata ne concentram pe implementarea campaniei de comunicare recent lansata”.

„Este un demers foarte complex, o premiera pentru piata romaneasca si Western Union Romania”, spune seful operatiunilor Western Union, pentru Romania si Moldova. „Avem foarte mare incredere in povestea pe care o propunem publicului, insa doar publicul poate valida, cu adevarat, valoarea acestei campanii”, a mai adaugat oficialul, vorbind despre campania semnata de Next Advertising.

Campanie de imagine, locala

“Piata din Romania, si activitatea Western Union in contextul acesteia, au atins un stadiu care ne permite sa comunicam mult mai relevant la nivel local”, a motivat Alexandru Badulescu, campania de imagine locala. “In plus, intrarea in Uniunea Europeana reprezinta un moment decisiv pentru fenomenul de emigratie din Romania”.

Reprezentantii Western Union sustin ca noul spot de imagine descrie situatii din viata reala si este construit in jurul ideii de „impreuna”, ca esenta a familiei. Potrivit acestora, povestea aduce in prim plan dificultatile cu care se confrunta membrii familiei atunci cand intervine separarea de cei plecati la munca in strainatate - un sacrificiu trait si asumat de toti pentru un standard de viata mai ridicat - si in care, banii trimisi familiei depasesc functia strict economica si devin „mai mult decat bani”: un suport al sperantei intr-o viata mai buna impreuna.

Campania de imagine este construita in jurul sloganului „Aproape de acasa”. Spotul „Contraste” este  difuzat in Romania in formate de 30, respectiv 60 de secunde, pe canalele Pro TV, Realitatea TV, B1 TV, TVR2, National TV si N24. Filmarile au fost realizate in locatii din Timisoara si Bucuresti.

350,000 EUR in campania promotionala

Cu premii de 350.000 EUR, campania promotionala  Western Union “Castiga asa cum ar fi vrut” a fost lansata si ea la sfarsitul lunii martie si se va incheia la sfarsitul lounii decembrie 2007. Lansarea promotiei a fost marcata prin difuzarea executiei TV “Ar fi vrut”, fiind primul an in care campania nationala Western Union beneficiaza de un spot TV.

Oficialii Western Union afirma ca promotia se va desfasura la nivel national, in cele peste 3.000 de locatii ale agentilor din Romania si 600 din Moldova. Spotul „Ar fi vrut” va fi difuzat pana pe 31 decembrie 2007, in format de 25 de secunde, pe canalele Pro TV, Realitatea TV, B1 TV, TVR2, National TV si N24.

Autorii campaniei sustin ca cele doua spoturi - „Contraste” si „Ar fi vrut” - utilizeaza aceleasi tipologii de personaje, tehnici de filmare (ecranul impartit in doua), ton si atmosfera, asigurand consistenta in comunicarea valorilor marcii Western Union.

AdPlayersFileWestern Union

Potrivit companiei, in Romania, serviciul de transfer de bani Western Union este disponibil in peste 3.000 de locatii ale agentilor prin: Angelo Costa Ro Group, Banca Romaneasca Membra a Grupului National Bank of Greece, Banca Transilvania, Bancpost, BRD – Groupe Société Générale, Posta Romana si Raiffeisen Bank.

.AdFile

Titlu: Campania promotionala Western Union 2007

Advertiser: Western Union

Claudia Marta (Marketing Manager)

Alina Buhus (Marketing Specialist)

Spot: “Ar fi vrut”

Data lansarii: 26 martie 2007

Spot realizat de Next Advertising

Agentie: Next Advertising

Liviu David (creative director)

Semida Duriga (copywritter)

Buget: 40.000 de euro

Filmarile au fost facute in studio, cu decoruri construite si au durat o zi

Agentie de media: Starcom

Media: Spotul va fi difuzat in principal pe Pro TV, celelalte canale vizate fiind Realitatea TV, B1 TV, TVR2, National TV si N24. Acestora li se adauga cateva posturi de televiziune din Moldova.

Premiile campaniei promotionale au o valoare totala de 350.000 Euro distribuiti in premii de 100 Euro (unul zilnic si 10 saptamanale) si trei premii lunare de 5.000 Euro. Premiile zilnice pot fi castigate prin participarea la concursul in direct organizat de Europa FM, restul premiilor putand fi castigate prin tragere la sorti.

AdFile

Titlu: Campania de brand Western Union 2007

Advertiser Western Union

Claudia Marta (Marketing Manager)

Alina Buhus (Marketing Specialist)

Spot: “Contraste”

Data lansarii: 29 martie 2007

Agentie: Next Advertising

Liviu David (Creative Director, copywriter),

Bogdan Muresanu (copywriter)

Ciprian Banica (copywriter)

Buget: 80.000 de euro

Filmarile au durat trei zile – doua la Timisoara si una la Bucuresti

Agentie de media: Starcom

Media: Spotul va fi difuzat pe Pro TV, Realitatea TV, B1 TV, TVR2, National TV si N24


PUBLICITATE: