Surprins? Publicitatea “Speciala" din spatele AGA Metrorex care incalca Legea Achizitiilor Publice.
Marti, 29 Martie 2016




adplayers. Iulian Toma

Hotararea AGA Metrorex care permite regiei autonome autoreprezentare pe piata de media incalca Legea Achizitiilor Publice sub care ar trebui sa functioneze, intrand in contradictie cu contractele de asociere cu companiie de publicitate care reprezenta regia metroului pana in acel moment, au afirmat pentru adplayers surse din piata de achizitii publice.

Din informatiile adplayers, toti intermediarii veniti in baza hotararii AGA, decizie care permite regiei Metrorex sa se prezinte direct pe piata de media, incalca legea achizitiilor publice. Legea obliga regia autonoma de sub Ministerul Transporturilor sa organizeze licitatii si contracte de asocieri cu firmele furnizoare de spatii publicitare la Metrou.

La momentul hotararii AGA, Metrorex avea semnate contracte de asociere cu Euromedia, Lemon, Sindomet si Spectacular, iar spatiile sau infrastructura de reclama care fac obiectul asocierilor pentru reprezentarea pe piata de media sunt stipulate in clar.

Regia Autonoma a Metroului se afla in prezent in litigiu atat cu castigatoarea licitatiei publice de asociere in participatiune Spectacular, dupa ce compania a actionat in instanta Metrorex pentru blocarea contractului, cat si cu compania Sindomet.

Blocati sa achizioneze media la Metrou prin compania care a derulat campaniile precedente, multi clientii sunt contractati la Metrou, prin mai multi intermediari care nu se aflau in contracte de asociere pana la data la care a s-a dat AGA Metrorex.

Rezultat in urma licitatiei publice din 2011, contractul de asociere in participatiune intre Metrorex si Spectacular, avea ca obiect al contractului orice spatiu care nu se afla in asociere cu celelelate companii cu care regia autonoma a metroului avea deja semnate asocieri - Euromedia (2006 - 2016), Lemon si Sindomet.

Surse apropiate contractului de asociere in participatiune au afirmat pentru adplayers ca intermediari intre regia autonoma si clientii de publicitate sunt firme fara niciun angajament de volum minim garantat cu Regia Autonoma a Metroului.

Doar compania Spectacular avea, spre exemplu, un contract de volum minim garantat cu metrorex de 700.000 de euro pe an, conditie care neindeplinita de orice alt participant la piata face un subiect de concurenta neloiala de reprezentare pe piata de media a spatiului de publicitate de la metrou.



Mai mult in OOH, Metrorex, Legislatie,  

 


PUBLICITATE: