Studiu de siguranta rutiera pietonala in Romania. 70,6% dintre respondenti afirma ca traverseaza strada in afara trecerii de pietoni.
Joi, 09 Mai 2024

Atat pietonii cat si soferii incalca regulile de siguranta rutiera si pietonala. Traversarea neregulamentara a strazii se situeaza in topul comportamentelor negative, cu o pondere de 67,7%, in timp ce 70,6% dintre respondenti afirma ca traverseaza strada in afara trecerii de pietoni cand strada e complet libera;

AdPlayers. info

KilometrulBine, platforma de responsabilitate sociala a marcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce si-a propus sa aduca in prim plan informatii despre siguranta rutiera pietonala in Romania.

Analiza s-a concentrat asupra comportamentului si a perceptiei pietonilor in ceea ce priveste respectarea regulilor de siguranta rutiera si pedestra in contextul specific al comunitatii locale.

Pe un plan general, rezultatele studiului au aratat ca aproape 60% dintre respondenti merg pe jos peste 30 minute zilnic, insa doar 12% dintre acestia se simt in siguranta ca pietoni in orasul lor de resedinta. In acelasi timp, peste 30% dintre participanti au declarat ca se simt partial sau deloc in siguranta.

Studiul a evidentiat comportamente neregulamentare atat din partea pietonilor, cat si a soferilor. Peste 60% dintre respondenti au observat soferi care incalca regulile rutiere, iar jumatate dintre acestia au remarcat si comportamentul neglijent al pietonilor, cum ar fi traversarea strazii in ciuda semaforului rosu sau galben.


Traversarea neregulamentara a strazii se situeaza in topul comportamentelor negative, cu o pondere de 67,7%.

Cifrele arata, de asemenea, ca traversarea neregulamentara a strazii se situeaza in topul comportamentelor negative, cu o pondere de 67,7%. Printre motivele care determina pietonii sa traverseze neregulamentar se numara prezenta unei strazi complet libere (in peste 70% dintre cazuri), distanta mare pana la trecerea de pietoni (47,5%) si presiunea timpului (29%).

In opinia respondentilor, principala cauza a accidentelor rutiere este neatentia pietonilor (80,4%), urmata de viteza excesiva a vehiculelor si comportamentul neglijent al soferilor.

Potrivit studiului, desi o parte dintre romani sunt constienti de statistici si de riscurile la care se expun, multi dintre ei aleg in continuare, din graba sau comoditate, sa nu respecte regulile de traversare a strazii.

Totodata, o pondere de 36,3% considera eficiente campaniile de constientizare a riscurilor si declara ca i-ar motiva sa respecte mai strict regulile alaturi de prezenta mai multor treceri de pietoni si amenzi mai mari.

Rezultatele acestui sondaj furnizeaza o perspectiva clara asupra situatiei actuale si constituie un punct de plecare esential pentru initiativele de imbunatatire a sigurantei in trafic.

Astfel, platforma de responsabilitate sociala KilometrulBine, cu sustinerea Dacia, lanseaza campania de constientizare si responsabilitate rutiera « Primul Pas Conteaza », campanie care isi propune sa atraga atentia asupra unor comportamente nesigure in trafic si sa incurajeze pietonii sa adopte un comportament responsabil alegand constient sa respecte regulile de siguranta pietonala.

Mai multe informatii despre campanie si studiul integral sunt disponibile pe platforma www.kilometrulBine . Raspunsurile au fost colectate de la 808 respondenti, la nivel national, in perioada 17 – 24 aprilie 2024. Rezultatele obtinute au o eroare de maxim 3,4% pentru un interval de incredere de 95%.


KilometrulBine

KilometruBine este platforma digitala de educatie si sustenabilitate lansata de compania Dacia in 2021. Platforma kilometrulbine.ro reflecta toate initiativele companiei Dacia in materie de responsabilitate sociala corporativa.

Editorial, prin sectiunile si rubricile permanente, cititorii pot selecta informatii din sfera celor doua axe strategice: mediul si incluziunea sociala prin educatie. Lunar, website-ul gazduieste interviuri cu angajati, reprezentanti ai societatii civile, autoritati, lideri de opinie, jurnalisti, bloggeri.

Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, 


PUBLICITATE: