Strategia McCann Erickson pentru BRD
Marti, 24 Iulie 2007

5(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Mi s-a parut interesant ca am avut in licitatie un client capabil sa spuna ca – “Da. Suntem doritori sa disrupem categoria”, a declarat, pentru AdPlayers.ro, Bogdana Butnar (foto) - Senior Strategic Planner la McCann Erickson, legat de castigarea contului de strategie si creatie BRD, de catre agentia pentru care lucreaza.

Potrivit agentiei de publicitate, unul din obiectivele colaborarii este dezvoltarea unei strategii de comunicare pe termen mediu-lung care sa fie coerenta, relevanta si diferentiatoare. A doua provocare a fost sa se gaseasca si formula cea mai potrivita de a introduce in piata oferta fondului de pensii, administrat de o societate membra a grupului Societe Generale.

“Tot timpul vrem sa fim altfel, dar de data asta s-a si potrivit. Clientul se misca in directia pe care am propus-o si noi. Asta a fost interesant”, spune oficialul de strategie McCann Erickson.

Sa-i fie mai simplu omului, in interactiunea cu banca

“Am ales sa mergem pe ceva simplu, care conteaza pentru consumator dincolo de diferentele de 0.00003% la comisionul de returnare: simplificarea relatiei banca-persoana”, deconspira ea strategia castigatoare a licitatiei BRD.

Intrebata de unde vine propunerea strategica a agentiei, Bogdana Butnar a afirmat “Am pornit de la o serie de lucruri foarte concrete, de la o serie de cercetari pe care noi le-am facut in afara bazelor obisnuite de lucru”, sustine strategul licitatiei.

“Plecand de la cercetari si focus grupuri, si la care am adaugat ce stim ca se intampla in  piata,  este destul de clar cu nebunia asta cu online-bankingul de peste tot, sau self bankingul de la ING: toata lumea se gandeste cum sa-i fie mai simplu omului, in interactiunea cu banca. E limpede ca acolo ne indreptam”, continua Bogdana Butnar.

Avem o problema la servicii

“Ne-au spus si oamenii in focus grupuri. Nu suntem foarte interesati de modul in care bancile negociaza cu noi. Suntem targetati pe produse – o mare varietate de produse, se pot lua bani de la orice banca, oricand, in aproape orice fel de conditii dar avem o problema la servicii”, este de parere sefa de strategie a contului.

Cu toate aceasta diversitate, “avem o problema mai mare in mai multe industrii, inclusv in banking: trebuie sa ne indreptam de la o industrie de produse la una de livrare de servicii”.

Despre ce rol a jucat BRD in toata povestea strategiei, Butnar spune ca este un mare merit si al bancii „care si-a luat foarte serios, rolul si care a venit si ne-a pus pe masa toate premisele acesteia. Mai multe o sa vedem la toamna.”

Cand va incepe campania?

“Undeva pe la sfarsitul lui octombrie, dar este foarte posibil cu un jucator de talia BRD sa putem incepe oricand”, este de parere responsabilul de strategie de la McCann Erickson.

“N-am avut idei “de umplutura” menite sa faca un numar rotund, am avut numai rute creative in care am crezut cu adevarat”, a adaugat si Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director, McCann Erickson. „Cei de la BRD au fost foarte deschisi si am simtit din primul moment acea “chimie” care e premisa de baza a oricarei relatii agentie-client.”


PUBLICITATE: