Se face sau nu? "PROFI: Bonjour Carrefour!"
Joi, 16 Octombrie 2014
 adplayers. Iulian Toma
 
Cu investitii de sute de mii de euro pentru fiecare magazin, PROFI a inaugurat de curand un magazin in
Constanta in fata unui Carrefour, cu deja cunoscutul mesaj "Bonjour Carrefour"? ajungand astfel la 253 de unitati. Dar ce spuneti de comunicarea magazinului Profi?
 
Potrivit oficialilor, originea mesajului este una interna, apartinand departamentului de marketing si comunicare a lantului de magazine Profi. 
 
"Mesajul este intern si este o provocare la concurenta loiala, prieteneasca si glumeata. Promovarea acestuia se face doar in baza comunicatului adresat presei si bloggerilor cu un dezvoltat simt al umorului. Chiar credem in comunicarea neconventionala", au afirmat pentru adplayers oficialii de comunicare Profi. 
 
Dealtfel unul dintre bloggeri a fost impresionat de gluma Profi. "Imi place asta, chiar imi place. Adica sa te duci sa deschizi un magazin, precum face PROFI la Constanta, cu mesajul direct adresat concurentei este ceva ce macar iti pune zambetul pe buze, daca nu si mai mult" a scris pe blogul sau Cristian China Birta, alias Chinezu. 
 
Nu incape nicio indoiala ca aprecierea popularului blogger a fost vazuta cel putin de cititorii lui, si mai apoi preluata si de urmaritorii lui. Putin probabil insa ca strategia de promovare prin blogosfera sa fi adus la magazinul Profi consumatorul local din Constanta. Mai degraba mesajul s-a alaturat strategiei de brand  la nivel national de a se infatisa consumatorului drept constient de existenta vecinului Carrefour si a preturilor sale, tragandu-l de maneca astfel la o "concurenta loiala, prieteneasca si glumeata". 
 
Cat de glumet poti sa fii atunci cand, in fata magazinului Carrefour, nou venitul Profi afiseaza ostentitv indicatii despre pret "mai ieftin", ramane de vazut. 

Sa vedem cum se lipeste si la nivel national "Bonjour Carrefour" de strategia de comunicare a concurentului Profi?

Cu experienta de peste 20 de ani in mesajele de campanie acumulata in agentii de publicitate ca McCann Erickson, Notorious, DDB si mai apoi la client, Francis Varga incearca sa ne lamureasca in analiza adplayers. 

"Prieten si meserias" in comunicarea de brand, asa cum isi prezinta activitatea in slujba marcilor, Varga a zambit altfel la gluma Profi, dupa ce a lucrat in campaniile unor lanturi vanzari cum sunt McDonald`s sau Domo:
 
"Daca Profi e concurent cu Carrefour, acest lucru deschide un precedent periculos, spre ilegal: eu nu cred ca ar trebui sa folosim numele vreunui competitor niciun fel in comunicarea noastra" spune omul de comunicare care admite ca pe alte piete bine reglementate mesajul poate fi admis. Nu si la noi.
 
"In cultura publicitara franceza exista deturnarea ca instrument de comunicare. Dar aceea este o piata reglementata si civilizata. La noi poate scapa usor in comparativa...Daca as fi Carrefour, i-as da in judecata pentru ca incalca legea ... E obligatoriu sa comunici in romaneste! Plus utilizarea peiorativa a brandului meu (Carrefour), in beneficiul Profi." 
 
Interesant de vazut ar fi ce spune Carrefour despre mesajul de bun venit Profi "Bonjour Carrefour". Va inghiti gluma de fiecare data, atunci cand concurenta isi deschide un magazin fix in coasta lui?

Dupa chinezu`, asteptam sa citim si ce scrie francezu` :)

Mai mult in Analize adplayers
 

PUBLICITATE: