Romanii privesc cu scepticism 2024. Doar 34% sunt optimisti ca ii asteapta o viata mai buna, comparativ cu 48% in 2023. Reveal Marketing Research.
Miercuri, 10 Ianuarie 2024

Marius Luican, CEO, Reveal Marketing Research: ,,Daca inceputul lui 2023 a venit pe fondul redobandirii libertatilor dupa perioadele de restrictii impuse de pandemie, inceputul lui 2024 a venit pe un fondul incertitudinilor si schimbarilor socio-economice. In acest context, era de asteptat ca romanii sa fie mai degraba in expectativa, aceasta neutralitate putand reprezenta si un apel la prudenta si adaptabilitate, elemente esentiale in fata unui viitor incert."

AdPlayers. info

Reveal Marketing Research a realizat, in cadrul Reveal Market Resources, un studiu reprezentativ la nivel national, pentru a afla care sunt asteptarile si sperantele romanilor de la noul an, dar si modul in care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfasurat in urma cu 1 an.

Optimism in declin in randul romanilor: doar 34% cred ca o viata mai buna ii asteapta in 2024, comparativ cu 48% in 2023

"Comparativ cu studiul similar desfasurat in urma cu un an, observam ca optimismul pronuntat al romanilor inregistreaza o scadere semnificativa de la 48% pentru 2023, la 34% pentru 2024. " a spus Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

,,Daca inceputul lui 2023 a venit pe fondul redobandirii libertatilor dupa perioadele de restrictii impuse de pandemie, inceputul lui 2024 a venit pe un fondul incertitudinilor si schimbarilor socio-economice. In acest context, era de asteptat ca romanii sa fie mai degraba in expectativa, aceasta neutralitate putand reprezenta si un apel la prudenta si adaptabilitate, elemente esentiale in fata unui viitor incert." aadaugat presedintele companiei de cercetare.

4 din 10 romani isi propun sa-si schimbe locul de munca in 2024

Principalele planuri ale romanilor pentru 2024: mai multe calatorii (34%), mai mult timp cu familia (32%) si alimentatie mai sanatoasa (27%)

Doar 3 din 10 romani sunt optimisti si cred ca ii asteapta in noul an o viata mai buna

Conform celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, 47% dintre romani nu adopta nici o perspectiva optimista, nici una pesimista in privinta anului 2024, acest sentiment de neutralitate evidentiind un echilibru fragil intre speranta si incertitudine. Pe de alta parte, 34% dintre respondenti si-au manifestat optimismul, iar 19% pesimismul privind noul an.

Femeile sunt mai optimiste (37%) decat barbatii (30%), iar raportat la categoriile de varste, cele doua extreme, tinerii intre 18-24 ani (43%) si persoanele mature peste 55 ani (45%) se diferentiaza ca fiind mai optimiste.

Sperante si anxietati ale romanilor

Daca ne referim la asteptarile romanilor la inceput de an nou, optimismul referitor la imbunatatirea situatiei financiare personale ocupa locul fruntas (34%), fiind prezent in masura semnificativ mai mare in cazul femeilor (39% vs. 28% barbati) si a tinerilor cu varste cuprinse intre 18-24 ani (53%). La polul opus, nivelul de pesimism atinge cele mai mari valori in ceea ce priveste evolutia tarii din urmatorul an, diminuarea nivelului de coruptie (64%), scaderea inflatiei (51%) si imbunatatirea situatiei economice a tarii (50%) fiind percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat in urmatoarele 12 luni.

Referitor la intentiile din sfera personala si de familie, 13% dintre romani intentioneaza sa se casatoreasca sau logodeasca in 2024, in timp ce 32% nu au astfel de planuri, in special cei cu varste intre 45-55 ani (46%) si tinerii intre 18 si 24 de ani (43%). In aceeasi ordine de idei, 10% dintre respondenti intentioneaza sa aiba un copil in noul an, intr-o masura semnificativ mai mare cei cu varste intre 35 si 44 de ani (17%).

In ceea ce priveste cariera si sfera profesionala, 4 din 10 romani intentioneaza sa isi schimbe locul de munca in 2024. Mai exact, 27% dintre romani isi doresc un nou angajator, in special persoanele intre 44-55 ani, iar 13% doresc sa isi deschida o afacere, in special tinerii intre 25-34 ani (28%).

Mai mult decat atat, un sfert dintre romani declara ca intentioneaza sa isi schimbe domiciliul in 2024, fie in alta locuinta din aceeasi localitate (11%), in alta localitate din tara (10%) sau chiar in strainatate (4%).

Cat de (ne)multumiti sunt romanii de vietile lor?

Masurand nivelul de satisfactie cu diferitele aspecte din viata de zi cu zi, aflam ca romanii sunt cei mai multumiti de relatiile interpersonale pe care le au cu familia (75%), cu persoanele apropiate (66%) sau de relatiile sentimentale (65%). Ca tendinta, persoanele cu venituri mici (sub 2000 RON) se declara in mai mica masura multumiti cu relatiile sentimentale (50%).

Cele mai mici scoruri de satisfactie au fost inregistrate de aspecte ce tin de sfera profesionala,  mai exact nivelul de multumire cu locul de munca (51%) si situatia financiara prezenta (46%). Cei mai nemultumiti de situatia financiara sunt persoanele mature peste 55 ani (34%).

Planurile si rezolutiile romanilor pentru noul an

Topul rezolutiilor pentru noul an este similar celui de anul trecut, cei mai multi dintre romani dorindu-si sa calatoreasca mai mult (34%), sa isi petreaca mai mult timp cu familia (32%) sau sa manance mai sanatos (27%).

Pentru persoanele care au copii, nevoia de a petrece mai mult timp alaturi de familie este mai importanta (42% vs. 23% in cazul celor fara copii), iar pentru cei cu varste intre 44-55 ani dorinta de a calatori mai mult (47% vs. 34% total esantion).

Daca ne indreptam atentia catre tineri, cei intre 25-34 ani isi doresc in mai mare masura sa participe la cursuri de dezvoltare personala (23% vs. 11% total esantion), iar reprezentantii generatiei Z (19-24 ani) sa mearga la sala de fitness (19% vs. 12% total esantion)

In cazul persoanelor de peste 55 ani, dorinta de a acorda mai mult timp pasiunilor lor (21%) si de a merge mai des la biserica (17%) sunt semnificativ mai importante decat pentru total esantion (15%, respectiv 10%).

Metodologie

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 11-16.12.2022 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1015 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si Europa.

Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.

Mai mult in Cercetare, Research,

 

 

 

 


PUBLICITATE: