ROAA pregateste monitorizarea investitiilor in publicitatea OOH
Vineri, 02 Decembrie 2011
 
sursa foto: Romanian Outdoor Advertising Association (roaa.ro )

(AdPlayers, Iulian Toma) Dupa cateva tentative esuate in ultimii ani, trei dintre cei mai mari jucatori in publicitate OOH din Romania s-au unit de curand sub umbrela Romanian Outdoor Advertising Association.

„Cei trei membrii fondatori, Epamedia prin Euromedia si Betacons, News Outdoor Romania si Affichage Romania reprezinta in prezent peste 65% din piata de outdoor din Romania, ROAA fiind deschisa catre noi membri care doresc sa adere”, a explicat pentru AdPlayers, Raluca Tonciu, presedinta ROAA si CEO la News Outdoor Romania.

„Suntem foarte mandri ca am reusit in sfarsit sa infiintam ROAA chiar anul acesta, avand in vedere ca discutiile dintre noi s-au intins de aproape 2 ani, iar in trecut industria noastra a experimentat diverse tentative de a se organiza sub o voce comuna, tentative din pacate esuate in cursul anilor trecuti”, adauga Tonciu.

De ce s-au unit?

„Nevoia de a ne uni sub o singura voce a existat intotdeauna, cand ne-am lovit de obstacole, ne-am simtit manipulati, exploatati sau neindreptatiti si am parut a fi o industrie dezbinata si fara reguli”, spune Raluca Tonciu. „Sub ROAA vrem sa aparam interesele industriei noastre respectand reguli, aici ne referim la conduita in business, la un standard de calitate recunoscut si adoptat de toti membrii, poate la reglementari legislative si vrem sa incepem proiecte menite sa aduca outdoorul intr-o zona mai transparenta, mai accesibila”.

Asociatia asteapta si alte companii in randul membrilor, insa cu o singura conditie: Sa dovedeasca nu numai ca vor sa faca bani din publicitatea exterioara, ci si sa contribuie la modernizarea si reglementarea acestui domeniu, la demersurile privind monitorizarea volumelor investite in publicitate si, nu in ultimul rand – o durere mai veche a publicitatii outdoor – sa punan umarul la masurarea audientei outdoor - un plan pe termen mai lung al asociatiei.

“Suntem o organizatie deschisa pentru toti membrii care isi doresc sa adere mai intai la un set de principii si reguli care sa aduca publicitatea exterioara la standardele acestei industrii din alte tari”, a adaugat si Bogdan Vasile, CEO la Epamedia, grup outdoor reprezentat in ROAA prin companiile Euromedia si Betacons”.

Directorul Epamedia spune ca printre obiectivele pe termen imediat ale asociatei se numara regulamentul de publicitate exterioara aflat acum in discutie in Legea publicitatii exterioare de la Camera Deputatilor, si politica de preturi in outdoor care, sub presiunea investitorilor in acest canal media, sunt tot mai scazute in  ultimii ani, in dauna serviciilor oferite.

Monitorizarea investitiilor OOH: in primavara-vara lui 2012

Daca monitorizarea celorlalte canale media monitorizarea publicitatii se intampla deja de ani buni, anul 2012 ar trebui sa aduca primele cifre investite si in outdoor. ROAA vrea sa aduca primele date in primavara – vara.

„Valoarea adaugata a outdoorului intr-un mix de media este de multe ori subapreciata din cauza lipsei de date. Astfel, impreuna cu BRAT am inceput sa lucram la proiectul de monitorizare a cheltuielilor in outdoor si estimam ca undeva in primavara-vara anului viitor industria noastra va putea pune la dispozitie date relevante pentru media planneri in ceea ce priveste consumul de outdoor pe clienti, tipuri de formate si acoperire geografica. Credem ca acest pas este unul foarte important in evolutia pietei noastre, de altfel decizia de a incepe acest proiect a venit in urma analizei nevoilor specialistilor media”, explica Raluca Tonciu.

Mai mult in OOH
 


PUBLICITATE: