Promotie cu cantec: licitatie anulata si buget de 5 Mil. EUR alocat direct
Luni, 30 Martie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Cand toata lumea strange cureaua, unul dintre cei mai mari investitori in marketing si comunicare a ales in vremuri de criza o promotie de aproape 5 Milioane de euro!! Da ati citit bine. Desi pare putin verosimil, acesta este adevarul: intr-o perioada in care toata lumea nu stie cum sa mai taie din publicitatea in presa scrisa, cineva gaseste destui bani pentru promotie si premii de aproape 5 milioane de euro.

Problema mai grava este nu suma - pana la urma fiecare investitor face ce vrea cu banii lui -  ci o licitatie cu un deznodamant cel putin discutabil. Clientul a chemat in concurs mai multe agentii de publicitate de portofoliu sau cu care lucra pe proiecte, urmat mai apoi de un rezultat interesant: Agentia a fost aleasa.Dar nu in urma licitatiei, ci prin alocarea directa a bugetului. 

Mai precis, investitorul a organizat si mai apoi anulat rezultatul licitatiei de publicitate la care au participat agentiile de portofoliu, iar ulterior a preferat sa aloce bugetul prin desemnarea directa a companiei care -  aici este una dintre partile interesante ale „promotiei” - nici macar nu a participat la licitatia initiala. "Curat murdar, moncher"!

Daca cele patru sau cinci agentii de publicitate participante in licitatie au gasit sau nu solutia pentru brief-ul promotiei aflat in licitatie, nu vom sti niciodata. Cert este ca alocarea directa a bugetului a adus clientului rezolvarea promotiei cu un buget consistent de 5 Milioane de euro, in vreme ce  propuneri mai modeste in licitatie ar fi fost de 1,5 maxim, pana la 2 milioane de euro.

Surse AdPlayers apropiate licitatiei spun ca cea care a castigat contul este o companie dintr-un mare grup de comunicare din Romania. Poate nu mai putin lipsit de importanta, spun aceleasi surse, este si ca unul din responsabilii de marketing de frunte ai clientului ar fi fost eliberat la scurt timp din functie, intamplator sau nu - dupa asumarea angajamentelor licitatiei si achitarea dintr-un singur foc a premiilor oferite in campanie. Numai plata premiilor ar fi pus doar ea in joc un buget cu 6 zerouri!

Dincolo de valoarea premiilor si a promotiei in sine, ar fi interesant de aflat cum a dus intreg lantul decizional de la client la o astfel de cadere in derizoriu a cuvantului "licitatie", si daca organizatiile industriei nu au nimic de zis la "anularea" unui astfel de concurs, urmat mai apoi de alocarea directa a proiectului. Mai putem vorbi despre taxa de pitch in conditiile in care un investitor in marketing si comunicare, indiferent cat de mare ar fi, este lasat sa se joace cu licitatiile de publicitate?

AdPlayers are mai multe amanunte picante in privinta licitatiei si promotiei "cu cantec", insa asteapta si cititorii ar putea contura mai bine subiectul la:

PUBLICITATE: